Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Hej tjejer! Kunde ju inte åka iväg till Karlstad över midsommar utan att ordna en ny tråd!!!
Oj så roligt att läsa en massa inlägg, måste ju först börja att GRATULERA Abeth som står med magen i vädret på sin bröllopsdag, skulle jag tro :D STORT GRATTIS o lycka till! (hihi)
Har inte riktigt smält vad jag läst (lite stressad) så jag skickar en kort resumé över vår vecka i allmänhet.
Drar som sagt strax till kompisar i K-stad och hoppas sola skiner där så småningom. Stella sover och jag ska strax packa det vi behöver...Alltid ute i sista minut haha...
Igår hittade jag jättefina middagsservetter av märket id. (Ideas Daily) och de säljs bl a på Coop Konsum. Kostade 23 kr/20 st och de var SÅ fina. Lätt creméfärgade med pärlemorglans och ett mönster (ornament?) åt det guldiga hållet så där ryker mina silverlöpare jag tänkte ha, finns till salu för simpel penning :D
Hann in på min blomsterbutik och se min "florist" in action göra en grymt snygg bukett av mörkröda rosor, chockrosa gerbera och ett stort grönt typ näckrosblad. SÅ COOLT! Pris? 175 spänn hehe. Så jag funderar allvarligt på att gå in på fredagen och så får hon sätta ihop nåt helt enkelt! Rakt upp och ner, för jag har eg inga krav på bukett så det skulle bli som en kul överraskning! :D
Nä jag får ge mig, allt bra annars. Insåg att jag faktiskt tappat några kilon sen i maj så nu hoppas jag att klänningen ändå sitter som den ska hehe.
KRAM på er i midsommar! Åter på söndag :D
(Kan tillägga att jag stenslocknat varje kväll denna vecka...)
Haj haj mitt i natten!!! Så var helgen över och jag hann nästan få ringen på fingret men så glömde vi av alltihop. Alltså -vi har ringar och allt men kan bara inte få tillfället att stämma för lite romantik eller åtminstone en allvarlig stund ;) Jaja det löser sig nog.
Men jag glömde nästan att det blev en virtuell vigsel här förut ändå haha...
Har precis beställt min caketopper nu, det blev samma brudpar som vi har som "tema" genom hela resan ;) Ska bli skoj att få se den på riktigt. Allt lägger jag sen i min lilla byrå :D
nä nu måste jag lägga mig, uppe för sent som vanligt på söndag kväll: Och imorgon när det är 2 städställen dessutom...Seeeegt ;)
kram
Hej hej brudar!
Nonika: Klart tråden fortsätter i samma anda som förut ;) Risken att tappa "medlemmar" är ju stor om man inte fortsätter i det gamla spåret :D
evkasu: Jaaa rea är väl för underbart??? Jag är för hemsk med VISA kortet, får börja lämna det hemma nu och hushålla varje dag känner jag. Idag blåste jag flera tusen ;) Nä jag hämtade glasögonen och vi ska göra ett försök att betala kontant istället för avbet. som ju är rätt vanligt när glasögon är svindyra! Nu har jag dock 2 par nya fina glasögon och hoppas bara ögonen vänjer sig snarast med nya styrkor!
Kul att du hittat underkläder till er bröllopsnatt, jag undrar eg hur pass pigg man är sen efter festen hihi...Att däcka är väl det mest vanliga enligt säkra källor haha...
Nonika: Härlig midsommar förstår jag men så trist för din kompis som brutit armen! Tur att hon har så fina vänner som hjälper ;)
Ell: Ja och ni har ju verkligen haft en rejäl midsommarfest!! Hehe ni ligger ju lite plus då på spritfronten kan man säga? ;)
Abbes: Välkommen hit! Jaaa nu inser man verkligen att det närmar sig, jag som gör mina inköp eftersom känner att jag har inte så många lönelappar kvar att dela upp bland hehe...Men allt ordnar sig, det finns ju banker som jag brukar resonera haha! ;)
IDAG har jag fixat lite smått inför wedding. Bl a köpt nån underlagscréme som är som en "mousse" (jösses så många att välja på) som jag tänkte testa lite inför dagen D. Men den verkade himla skön för ansiktet det lilla jag provade i butiken. Sedan hittade jag lite örhängen till 7-åringen + hårspännen antingen till henne eller lillasyster (snart döpt till Orkanen). Så nu är tjejerna i stort sett fixade o klara. Saknas väl ev strumpbyxor beroende på hur vädret verkar. Känns lite lurigt att köpa nu.
Har jag förresten berättat att Petters faster ska sy en cape till mig i linne??? En enkel sak att ha över axlarna "just in case". Å det ska bli skoj att se det hela, hon syr mest medeltidakläder.
God natt på er...:D
Jahaaaappp! Så var all text man suttit och plitat på i 2 timmar borta...så går det när man gör flera saker samtidigt.
Ett livstecken ifrån mig, har häcken full med jobb då jag fått lite extra att göra denna o nästa vecka. Och värmen gör ju sitt med så jag är helt utslagen om kvällarna.
Framåt går det för oss iaf, har gått igenom menyn och beställt sprit med cateringen och hon ska åka ut och kolla in så att köket verkar vettigt att laga mat i, om inte får vi kanske leta oss någon annan matfixare. Men det är lugnt, finns alltid Köttex hehe.
När det gäller spriten har vi beställt rött vin till middagen, alternativt finns det öl och cider. Mouss.vin köper vi själva på bolaget för det skiljde inte så mycket. Det blir Canaletto Primitivo och Mariestads Öl sedan Lime och Apelsincider åt mig...
OCH igår kom tårtdekorationen i brevlådan, hehe, den är jättecool! Precis samma som jag använt som symbol på inbjudningarna och på hemsidan fast jag då gjort med våra ansikten på. Liten skoj grej tyckte jag. Den kan man ju ta fram och ha när man firar årsdag dessutom ;)
Sitter väl mest o knåpar på vad som ska fixas, det är ju en del småsaker som måste köpas. Plastglas, servetter, ljus o sånt, ja allt möjligt. Funderar på såna blomblad till kyrkan (fusk)
Nä jag får ge mig, blir sent ikväll ser jag. Får svara på era inlägg imorgon kanske. Kram så länge, och här kommer en länk till min kompis som ska fota oss!
www.fotosidan.se/member/view.htm
vår sida:
www.stekman.info.se
HEJ HEJ!
Oj så flitiga ni varit!
Lite saker jag glömt att svara på:
Ell (eller evkasu?) -det är Maybellines Dream matte jag köpt och den är för härlig att klema på :D
En akutkorg vore lite kul, fast vi har ingen speciell herr eller damtoa vad jag minns på bygdegården. Däremot ska jag själv ha ett akut-kit.
Abeth: Min väninna har oxå precis varit på BM-besök: Nu fick hon frågan om hon ville veta kön på ultraljudet! Japp det går tydligen i större städer att få veta med viss procents felmarginal så klart. Jag hade nog velat veta med nr 2 för skojs skull ;) Namn o sånt spelar ju ingen roll för oftast kommer ju känslan när barnet är fött om namnet passar :D
Vi har förresten fått våra papper för hindersprövning (Okey) och namnändring men den begrep vi inte riktigt för det stod liksom inget att han ska heta båda namnen?
Har idag hämtat hem sprit och fyllt hela kallkällaren med vin o öl. Oj så mycket pengar det flög i all hast ;)
Köpte ett potentiellt halsband med 3 rader pärlor på fisktråd som jag måste prova till klänningen så det inte blir för mkt pärlor.
Nya idéer är att snacka med en kompis syrra som är frisör och har flyttat hem hit igen, om idéer på frisyr. Början få sug efter en uppsättning för nu är mitt hår nästan lite för långt att ha utsläppt med enbart diademet.
Så kanske något inbakat eller så?
Och buketten ska jag nog beställa rakt upp o ner dagen innan, har ju aldrig varit riktigt säker på vad jag vill ha ändå så, då kan hon Anna lika gärna slänga ihop något direkt för jag har sett hur duktig o fantasifull hon är!!!
INSÅG att det "bara" är 12 veckor kvar, vilket känns lite så där stressigt. Måste ju fixa med festhäfte (presentation av folk, etc) inköp av småprylar att lagra, bordsplacering så långt det går, lämna in frack till kemtvätt, sy upp min klänning + prova capen. Och eftersom man jobbar så går tiden mycket fort...Ingen semester här inte! (jo samma vecka så klart)
Hej så länge, nu SKA jag sova!
PS: Suck, fick svar från en smed och hon kunde tänka sig att smida den ring som jag suktar lite lätt efter...Ojoj hur gör man? Den känns ju så mer "mig" på ett sätt...Har bett om pris till att börja med :D
Abeth: Näää det är klart man inte vill veta med första barnet tycker jag...det är ju nog spännande att inte veta exakt ALLT som sker i kroppen :D
Tesso: Vi har räknat 1 flaska vin per 2 pers. Det blir ca 5 glas per flaska har de flesta svarat som har haft bröllop. Och är det 3 rätters kanske det dricks ca 2 glas vin ("normalmängd").
Så till 90 personer har vi köpt 50 flaskor vin samt lite extra som är tänkt till festen med som får täcka om det blir "snålt".
Har tänkt en hel del på de bröllop jag varit på och för det mesta har allt tagit mycket mer tid än vad man tror så att folk hinner dricka mängder kan jag inte påstå att jag märkt när själva middagen varit. När kaffet ska fram dricks det ju inget och sen när festen börjar så återtar man ju "drickandet" enligt min egen analys ;)
Nu ska ju detta tag med nypa salt, egna observationer kan ju fela. Men jag har svårt att tro ändå att folk super hejdlöst ifall det inte är ett sånt sällskap o då vet man nog redan om det som komma skall...
(filosofiskt värre...jag är nog lite snurrig haha)
Okey!
Senaste idéerna: Ska jag göra håruppsättning ändå och ska jag använda slöja?
Som tur är har jag en kompis med slöja så det är ingen extra utgift.
Och jag väntar än med spänning på prisförslag på "drömringen"....så spännande! Och jag vet _inte_hur jag ska göra. Sitter för tillfället med båda ringarna på mig för att känna hur det känns. Och jag har även provgått lite i skorna förut vilka givetvis klämde för mina fötter svullnade i denna kvava värme.
Nonika: Ha så mysigt i stugan och jobba aktivt nu...inte bara "fysiskt" haha...:D
Tjena Majs Sthlm:
Välkommen hit, anledningen till trådstart är att gänget som blev skulle hitta samma "tråd" -vi tar så klart "in" fler septemberbrudar!!!
Är lite seg i kolan men överlycklig för jag slapp jobba extra imorgon så jag slutar redan kl 13, sen ska jag hämta barnen hos mormor och åka hem för att senare på kvällen gå på bio och se Kapten Jack Sparrow ;) Japp, Pirates 2...Ohoy!
Tyckte om den där "kvar att göra listan".
Jag fyller i vad jag kommer på:
Det som är kvar att göra:
* göra fest- och vigselprogrammen klart
* göra bordsplaceringskorten klara
* klippa i ordning löparna till borden
* göra bordsplaneringskylt till entrén
* diskutera frisyren med frissan än en gång
* bestämma sminket
* Handla: engångsprylar (muggar etc) servetter, ballonger, värmeljus, marschaller, snacks, dricka/vischyvatten.
* Lägga upp brudklänningen samt prova cápen som sys till mig
* Köpa underkläder och prova bh, kan ju gå med en under...
* Lämna in frack på kemtvätt
* Provduka
* Beställa tårta och provsmaka innan
* Baka bröd + fixa nattamat
* Ev nya skor åt minstingen
Bröllopsdagen (eller dagen innan)
* Dagen innan: duka, åka över med sprit etc
* Hämta brudbukett, som floristen sätter ihop "rakt upp o ner".
* Hämta tårta
* Hämta hyrskjorta m m till frack
Äsch det är nog mer att göra men man är så trött att man glömmer...Tur det finns papper o penna ;)
Jahaaa girls, då har man fått dreggla lite över Johnny Depp en stund ;)
Abeth: Jag flinade till lite, ni verkade lite lika oss faktiskt ;) Just beskrivningen av varandra med dig som har tusen projekt igång och en karl som lagar god mat och gillar att retas ;)
Väldigt fin hemsida! Gillade oxå hösttemat.
evkasu:
Många järn i elden som vanligt ;) Håller med om val av sånger, lär man stå och tjuta eller vaddå?
Ni har inte så många bortfall av gäster vad jag förstod? Jag väntar smått irriterad på de sista som ska svara...vill ju känna att "OKEY SÅ många kommer"...men men, patience is a virtue som käre blivande sa en gång...
Din klänning förresten, ta nu skorna du ska gifta dig i så det blir rätt direkt ;)
När det gäller ring etc så är jag helt fel person att välja ring för jag kan aldrig bestämma mig till 100 %...Om en ring skulle gå sönder eller tappa en sten, vill jag inte gråta blod över det så jag vill nog ha en som tål lite men ändå är tjusig i min smak ;) Just nu är det ju stålring med diamanter (småååå) som gäller.
Här har vi ju två som håller i svensexa resp. möhippa då vi har gett dem namn o nr på de mest aktuella deltagarna. Och det verkar som de flesta hänger på när det gäller Petter (för de vill så klart ge igen hehe)
MajaSTHLM: Tycker du har hittat tre fantastiskt fina klänningar som är vackra var och en på sitt sätt!
Rent spontant gillar jag ju 50-tals klänningen som känns lite mer festlig och "partig".
De andra är söta med sina mönster men känns lite mer stillsamma, typ borgerligt bröllop. Eller blir det borgerligt kanske??? Ska bli spännande att se vilken du väljer :D
Sitter och knåpar ihop en "Hittills utlagt på bröllopet-lista" och är upp i över 10 tusen som man nog inte ser så lätt på papperet om man inte skriver ner det. Många bäckar små som bekant...
Oj nu faller ögonen ihop...får passa på o sova och drömma om lille herr Depp hehe!
Hej hej! Ett sent inlägg som vanligt ;D
Johanna23: Jaa det är ju roligare om du är aktiv ;) All planering är kul att ta del av och få idéer av, som t ex dina förslag om "gästbokslappar". Väldigt bra idé! Man blir nästan lite avis ändå att man inte får arrangemanget m m fixat av andra för vissa dagar känns det bara för mycket. Var gifter ni er om man får fråga? ;)
Ell: Jaa tiden brukar gå fort när man väl är ledig, själv jobbar jag ju på och är inte ledig förrän veckan innan bröllopet och 1-2 veckor till därefter.
Va kul att ni tillsist hittade kläder till näbbarna, det är ju ändå du som ska känna dig nöjd! Det går ju inte att ta hänsyn till alla andra för då blir det ju bara "häjkon-bäjkon" ;)
Maja STHLM: Hoppla, vi gav dig väl inte beslutsångest nu? Hihi...
Ska bli spännande att se vilken du väljer, alla var ju speciella på sitt sätt. ;)
Senaste nytt från oss: Vi åkte förbi kyrkan igår som hade sommaröppet och tog tillfället i akt och stannade till med min väninna som ska fota oss som sedan gick runt i kyrkan och fotade från olika vinklar för att se var ljuset låg bäst. Klockan var runt 13 så något lägre på himlen står nog solen och skenet är nog mildare dessutom, och det är verkligen ingen nackdel.
Utanför kyrkan hittade vi några platser för familjefoto innan, bl a på baksidan där man får med hela kyrkan. Jättevackert. Nu har vi beställt några moln på himlen men i övrigt fint väder :D
Ska ringa till församlingshemmet och fråga ifall vi kan åka dit på fredagen när vi ändå ska duka, och lämna kläderna så de är på plats och slipper bli skrynkliga efter bilfärden. Fotografering kommer att ske någon timme innan vigseln med hela familjen. Det gäller nog att vara snabb då minstingen tröttnar så snabbt. Sedan kanske vi gör ett nytt foto-försök efter vigseln men då åker vi en bit bort och tar foton vid vattnet. Vi vigs ju på en ö och har då fastlandet bakom oss som "horisont" vilket är bra när man fotas vid vattnet.