Sept-06 by Nonika # 2
Va, är det ingen som varit här sen igår?!
Jag som trodde jag var sämst på att komma hit...
Idag har det planerats en hel del. Förts åkte vi till systemet och köpte 23 bag-inboxar med vin. 18 röda och 5 vita. Borde räcka va? Till 73 gäster, varav i alla fall 7 st inte dricker alkohol, och en väldigt sparsamt.
Sen gick jag in på Ica, som vi har beställt maten av. Våra beställning satt på väggen, så vi är inte bortglömda. Det var en ung och trevlig kille som hjälpte mig att fundera. Bokade vilket bröd vi ska ha, och valde det som såg godast ut. Det är dessutom mjölkfritt vilket är superbra, eftersom en av gästerna är laktosintolerant. Passade även på att boka ett paket smör som är laktosfritt också, för hennes skull.
Han ringde senare när han hade pratat med en annan rutinerad tjej (som har semester...henne ringde han hem till!), och sa att han hade räknat lite fel på hinkarna. Alltså, salladen kommer i 10-litershinkar med lock, eftersom vi själva ska lägga upp det på fat. Han hade först räknat på 16 hinkar, men det visade sig bli 6 st istället då får det ju plats i en kombi.
Det blir alltså 2 hinkar potatissallad, 2 pastasallad, och ca 2 med vanlig sallad. Tycker det låter för lite...ska ringa och rådfråga min chef - han som vi brukar prata med. Han har haft egna restauranger och är kock från början.
Sen ringde jag upp fotografen, som hört av sig på min mail. Han verkar trevlig och seriös. Vi mailade till 2 st igår, och båda har hört av sig.
Kolla gärna på hans hemsida: www.kimlill.se
Fina bilder, eller hur?!
Han vill träffas innan, det verkar också bra. Nog för att det blir mycket dyrare än vi tänkt oss, men det lär det ju vara värt.
Man vill ju gärna ha fina bilder från en dag som denna!
Sen kom svärfar hit och planerade med papper och penna, och skrev upp varenda detalj han gillar att ha koll - precis som jag
Så dagen innan, dagen D och dagen efter är planerade i minsta detalj nu. Småbitarna börjar falla på plats...det är inte mycket som kan gå fel nu.