Sept-06 by Nonika # 2
:D jag blev hippad i helgen :) sååå trevligt o kul! berättar mer sen :)
hoppas alla har det bra!
:D jag blev hippad i helgen :) sååå trevligt o kul! berättar mer sen :)
hoppas alla har det bra!
hej hopp..... nu e jag äntligen tillbaka här... vi håller på o flyttar in i huset nu o har inte fixat med bredband... så då e man inte ute så mkt här.. men nu ska jag berätta om min möhippa :)
Jag åkte alltså till Stockholm förra helgen och eftersom alla mina vänner bor i Stockholm då jag precis flyttat därifrån, så misstänkte jag att om jag skulle få en möhippa så skulle det bli den här helgen :D På lördag fm skulle jag öva en sång till vigseln med min pianist och sen skulle jag möta en kompis i Gamla stan o gå o shoppa hela dagen.... trodde jag alltså... när jag kom fram till gamla stan o vi började gå så fick jag plötsligt en ögonbindel för ögonen och hörde att två andra kompisar hade joinat oss för att föra bort mig.... vi gick och åkte buss till en annan del av stan o när vi kom fram till en dörr fick jag ta av mig ögonbindeln o jag fick se att jag var på en spa o hudklinik o jag skulle få en ansiktsbehandling :D härligt! vilken trevlig överraskning! det var jätteskönt å bara ligga där o njuta av att bli ompysslad.
När jag var klar blev jag hämtad och då hade flera kompisar tillkommit och vi gick till stadsthuset o hade picknick i solskenet. Det var jättemysigt att sitta där. under tiden vi åt fick jag kuvert med jämna mellanrum med frågor om min M2B :) hehe... massa frågor hade de.... det har ju gått så snabbt för oss - vi träffades i höstas o nu gifter vi oss så många av mina vänner har inte hunnit med så de ville kolla upp vem det är jag gifter mig med eg ;) När vi ätit klart fick jag göra ett "bröllopsfoto" genom att rita, och använda andra material - mkt fint blev det :D
Sen bar det av till Grönan där vi skulle göra 5-kamp - jag fick välja vilka grenar.. jag vann inte men förlorade inte heller.. o kul var det. Sedan åkte vi bergbana, katapulten och slänggungorna... jag fick bestämma detta oxo :D hehe.... lurade upp några på saker som de aldrig skulle gjort om inte jag sagt att jag vill åka på dessa karuseller :)
Eftersom det var lördag var det sommarkryss på Grönan o vi fick höra Martin Stenmarck och Sahlene bl.a. vi avslutade kvällen på en restaurang där jag fick ännu fler frågor om min M2B.. jag somnade gott den natten o är mkt glad över att min möhippa blev så lyckad :D är tacksam för mina vänner som e så snälla :D
det ska bli kul o höra vad ni andra kommer råka ut för :D
Nonika: ville bara säga att hör absolut av dig till en bröllopstidning!!
Elora: gillar din frisyr - ser mkt nice ut :)
Nonika: härligt med din möhippa - o visst börjar det kännas nu att det snart e dags....
jag har skrivit schema för dagen, o en att-göra-lista, bordsplaceringen e klar... skönt att bocka av en sak i taget :)
jag flyttade in i vårt hus nu i helgen så har inte hunnit med alltför mkt bröllopsplanering men nu när flytten e klar kan jag bara koncentrera mig på den :) härligt!
har inköpt en klocka till min M2B i morgongåva - en som han själv sett ut.. han har hintat flera gånger att det e den han vill ha o jag säger varje gång... ja vad bra, det e bra o vet inför julen, den e ju snart här :D hihi... han blir lika fundersam varje gång ;)
hoppas alla ni som gifter er den 2 sept har allt under kontroll :) ska hålla tummarna för fint väder!
Nonika: krya på dig!!!!
Pratade med kyrkan idag o vet ni.... vår vigsel är kl 15, prästen sa att den nog kommer ta ca 1 timme.... o nu när jag pratade m vaktmästaren så berättar han att det är en vigsel precis efter vår kl 16... hur kan man göra sån planering?? hans förklaring var att de räknar med att en vigsel tar ca 30-35 min... borde man inte informerat oss om det när vi bokade kyrkan? så att vi kunde planerat vigseln efter detta.... mkt dumt.... blir lite stressad över det hela o hoppas att det kommer fungera ändå utan att man känner stress o press att vi måste hinna ur kyrkan till kl16... då kommer man ju inte kunna njuta alls av vigseln... :( usch..försöker att inte stressa upp mig för mkt men hur ska det gå??
Elora: mailinglista låter som en mkt trevlig idé :)
jag var o gjorde min provuppsättning igår o när slöjan kom på så var det verkligen häftigt!! kändes som att man skulle gifta sig när som helst... jag förutom att klänning o sånt saknades.... ;)
idag skiner solen så det bådar ju gott för bröllopen som äger rum nu på lördag! :D
Skickar en lyckönskan till alla er som gifter imorgon!! Kom ihåg o njut av dagen - ta vara på varje minut!
Kram till er alla :)
Ell: vad kul att din sambos svensexa blev lyckad :)
jag börjar känna lite stress inför lördag... har mkt o göra fortfarande känns det som.... men men... bara vi säger jag så ordnar sig nog allting annat oxo :)
Nonika o evkasu: Grattis grattis :D vad roligt att höra om era bröllopsdagar!
hur går det för er andra? snart är det bara 3 dagar kvar tills vi 9:e sept brudar gifter oss.. o här i Dalarna ser det ut att bli uppehåll, lite sol o moln... det känns skönt.... inget regn än iaf....
Abeth - vilken härlig möhippa du fick :)
jobbar sista kvarten på jobbet nu.... sen blir det att förbereda för fullt inför lördag :)
gäster från USA anländer idag så dom ska tas om hand nu också. men de är även här för att hjälpa till så det e bara kul!
igårnatt satt vi uppe o klippte o klistrade dekoration till vigselprogrammen och festprogrammen - 160 st små fyrkanter i vinrött med guldringar som vi klistrat på... såg nästan i kors när vi var klara med det :D
hoppas du får en trevlig möhippa Bordeaux -om det nu blir i helgen :)
:) hej på er - nu har det gått över en vecka sen jag gifte mig o jag måste säga att det var det mest underbara dagen i mitt liv! det mesta klaffade och vi hade fint väder med sol o värme! skriver mer sen - sitter på jobbet nu o kan inte riktigt koncentrera mig ... så skriver en rad till er istället :)
ni som har den här dagen framför er har verkligen något att se fram emot!
Nu så har jag kommit hem o kan skriva lite längre om bröllopsdagen o allt runtomkring.
onsdagen innan bröllopet kom min värdmamma från USA hit tillsammans med sin nye man. De skulle hjälpa till med förbereldelserna och de var till en otroligt stor hjälp! Vi skulle inte klarat oss utan dom! Dagarna innan gick snabbt, jag var ledigt torsdag o fredag och då var det bestyr med att köpa in den sista maten, duka, hämta M2B:s kläder, försöka att inte stressa utan bara se fram emot den stora dagen.
Vi spenderade natten tillsammans eftersom det var enklast - vi hade gäster boende hos oss och det var naturligt att vara tillsammans då. Min frisör skulle komma kl 8.30, så det blev en tidig frukost för mig o sen fick jag sätta mig i kontoret där själva förvandlingen från vanlig tjej till en Brud ;) Det var så skönt att frisören/sminkösen kom hem till mig o hon var så duktig! Sminkade o gjorde håret om vart annat och jag blev jättenöjd - o jag måste säga att sminket gjorde hon bra för jag grät mkt på vigseln o under middagen o ändå höll sminket hela dagen/kvällen!
När jag var sminkad o klar med håret så åt vi en lätt lunch o sen bar det av till kyrkan där vi skulle fotas. Som tur var höll vädret uppe - inget regn i sikte så jag tror att bilderna blir toppen! vi har inte sett dom ännu o jag är så nyfiken!!
M2B gick så in i kyrkan för att vänta på mig o min far. Jag var inte alls nervös men så när dörrarna öppnades blev det så mäktigt att jag bara grät av lycka o glädje - alla som man tyckte om stod där o jag var på väg att gifta mig med min älskade. Så fantastiskt! Vigseln gick snabbt - prästen kortade ner den något eftersom det var ett bröllop efter vårt men det gjorde inte något. Allt blev så fint ändå. Jag hade tänkt att jag skulle sjunga under vigseln, men jag sjöng en strof o sedan fick en väninna ta över - hade haft henne som back-up ifall det inte skulle gå. Jag sjöng dock ändå för M2B så att han hörde. Vi sa så våra löften o sen var det dags för utgång.
Vi tog kort utanför kyrkan o sen åkte gästerna mot festplatsen. Vi åkte i en vit cadillac o först startade den inte :O men så kom den igång... lite seg i starten bara.... hihi... när vi kom fram så stod alla o hade fått bröllopsbubblor som de blåste över oss - läckert! solen sken o det var riktigt varmt.
Själva festen avlöpte utan problem - alla verkade ha så trevligt - bordsplaceringen var lyckad :) känns bra att alla verkade trivas med de dom satt med. Maten var god o att ha chokladhästar o kaffe var perfekt istället för efterrätt.
När tårtan kom blev jag dock lite förvånad.... det var grön marsipan på den o inte vit som vi hade beställt.... i övrigt stämde allt.. men färgen.... hm.... vi fick lite rabatt sen på den... men ja.. hur kan bagaren göra en sån miss? Ingen utom vi märkte ju det o tårtan var god!
Festen slutade runt 23.30 o vi åkte iväg till Klosters Herrgård där väntade lite vickning med champagne o annat gott. Mysigt att få vara för oss själva o ha det skönt.
Själva bröllopsresan berättar jag inte om här, men den var mkt fin o vi är nöjda med de dagar vi fick i Rom.
Ell: vilka fina bilder :) gillar brudbuketten oxo för min blev en liknande variant fast i mörkrött ;) ska se om jag kan lägga upp en hemsida med lite bilder :)
Bordeaux: jättefina bilder - snygg klänning o bukett - gillar dukningen :)
Abeth: kul att du blev så nöjd med klänningen - ser fram emot bilder efter bröllopet :)
Elora: skönt att du nu e klar med festhäftet! :) hoppas det går bra med allt nu sista veckan ;) du har en verkligen underbar dag framför dig!