Inlägg från: Bordeaux |Visa alla inlägg
  • Bordeaux

Sept-06 by Nonika # 2

elora: jag fick tillbaka mailet som jag skickade till "listan"

det kom upp en ny mail adress på retur mailet så jag skickade det dit i stället.

berätta gärna hur jag sk bära mig åt för att komma med på listn.

jätte kul ide

monica

• Bordeaux

jag gruvar mig lite inför lösdag , förmodligen blir jag kidnappad då . men det är inte det som oroar mig. Dagen före tar dom min m2b , och han ska vara hemma dagen efter med våra 3 barn. bakis. huga stackare , hoppas att han håller sig till en dryck så han inte blir som en zombei, så jag slipper gå och oroa mig hela lördgen.

kunder dom inte tänkt lite,,,,

våra vänner alltså
    monica

• Bordeaux

åh vad roligt att höra ifrån dig
    ser fram emot att se era bilder , är jätte nyfiken på mantlarna.

jätte grattis

monica

• Bordeaux

tur att det slutade lyckligt i allafall

fick ni några fins presenter då .
    nyfiken

monica

• Bordeaux

hehe tack
    ja det finns ju inte så många andra dagar att välja på.
    min gubbe sottare nu och skär ut presentkartonger till gästerna, med skalpell, han är ganska less på det nu .

själv har jag tagit en paus från servettsrings tillverkning.

det är och göra hela tiden , hoppas man inte svimmar av ren utmattning på vigseln

monica

• Bordeaux

men hallå
    är det verkligen bara jag och elora som är med i mailgruppen

kom igen nu tjejer

monica

• Bordeaux

nu har dom norpat min gubbe , fick inte veta vad dom skulle hitta på.
    får se hur full han är när han kommer hem.

monica

• Bordeaux

nu har jag fått min möhippa
    det var en helt underbara dag

vid 10 kom det indrösande 10 tjejer i hallen.
    dom hade med sig en stor picknickkorg med submarin mackor och 3 flaskor asti.

sen fick jag uppdrag att packa ner lite kläder som jag skulle ha med mig .

sen kom det som brukar hända.
    jag var tvungen att sätta på mig lite kläder som dom hade med sig , tänkte att den här klänningen kommer jag aldrig att komma i, den var en 38.
    jag som drar 46-48 i vanliga fall. men den kom jag i, det kommer jag att leva på länge.
    sen fick jag en kofta med påsydda spindlar, en hatt, en näsa och en rosa tiara.

wola.... en häxa
    skitsöt sån om jag får säga det själv.

sen fick jag en ögonbindel på och blev ledd till en bil. 2 bilar körde oss i ett ända virrvarr runt runt så dom skulle virra bort mig , hehe inte.

kom ner till terminalen så fick jag ta av mig bindeln och fick mitt första uppdrag.
    Som var att samla in pengar
    Jag skulle erbjuda sån för ett bidrag, dom kunde också få betala för att jag skulle vara tyst.
    Gick hyfsat.
    Och så fick jag ett blick som jag skulle be folk skriva lite äktenskapsråd.

Så var det avstigning på södra station. Vi gick upp mot medborgarplatsen och jag fick ett äktenskaps råd av Jan Åström. Från REA. Jag är rätt svag för sånna röster.. brrrrr.
    Vet inte om jag vågar skriva vad han skrev.
    Fick även råd av 2 poliser.

Sen gick vi vidare till götgatan där jag ?fick? sjunga duett med en dragspelande musikant.

Vi gick vidare och jag fick i mig både det ena och det andra i drick väg.
    Stannade på ett litet torg och jag fick min älsklingsmat, sushi. Jam jam.
    Sen var det dags för ögonbindel igen.
    Jag blev ledd in en butik och fick en mp3 spelare på mig för att inte höra någonting.
    Sen tog dom av mig bindeln och gick själv och åt.

Fick till min förtjusning se att jag var på jupiter så jag vick korten lagda och en shackra balansering, jätte skönt. Sen fick jag ta ett aura kort. Mycket coolt.

Sen fick jag mitt andra uppdrag, skulle sälja tatueringar, gnuggisar. Sen åkte vi mot hötorget.
    Dom försökte villa bort mig lite, hehe.
    Då var det dags för uppdrag 3 , jag skulle hitta folk att sjunga duett med  det var kul.

Sen tog dom mig till centralbadet, dom hade bokat en sminkning till mig , WOW vilken pingla jag blev .

Fick bubbla en stund och ha det lite mysigt innan det var dags.
    Sen fick jag klä mig i egna fin kläder och så bar det av till Karlsson & CO.

Mat och dryck , dans och härliga skratt.

Sen frågade dom mig om jag inte ville ha mer , men mitt huvud höll på att sprängas i bitar efter att ha druckit i 12 timmar , vilket inte hör till vanligheterna när man har 3 små barn.
    Efter lite tisslande och tasslande igen , fick jag beskedet att jag ska få göra naglarna till bröllopet , vilket jag inte alls skulle ha haft råd med.

Tackar här alla underbara vänner för en härlig dag.

monica gifter mig på lördag

• Bordeaux

Ja då var det väl dags att skriva ner sin underbar adag nu när man har landat lie och är tillbaka till verkligheten.

Dagen började med att vi klev upp klockan 7. Min toast madame skulle hämta mig klockan 8 så jag hann duscha, frukost bjöd Karin på, helt underbart att äta frukost utan att ha några barn som kladdar och skriker för en gångs skull.
    Vi åkte till henne där frisören skulle lägga upp mitt hår. När hon var klar var det sminkning och påklädning. Jag var lite nervös och avnjöt morgonen med ett glas Asti. Det lugnade mig lite. När jag var klar kom sven och bestman och hämtade mig, dom hade varit och hämtat buketten och dom andra blommorna.
    Vi körde hemåt, och där står våran transport och väntar. En volvo S80. som bland andra prinsessan Mette Marit åkt , kändes häftigt.
    Vi åkte till Tyresta by där vi skulle fotograferas. Där är det jätte vackert med gamla hus och järsgårdar. Det blev många roliga bilder.

När vi var klara skulle vi visa fotografen var kyrkan låg så vi åkte dig , vi hade gott om tid på oss så vi åkte och köpte en macka. Sen åkte vi tillbaka till kyrkan , det var säkert 45 minuter innan alla skulle komma.
    Utanför kyrkan, bakom muren satt min syster och hennes man och stämde fiolerna , det var väldigt vackert.
    Vi ställde oss i gräset en stund och åt våra mackor. Efter bilfärden kände jag att min korsett hade lyft sig en del eller vänt sig på nått sätt , vilket gjorde det väldigt obehagligt. Så jag fick hjälp att ?strippa? lite. Försökte rätta till den utan att ta av mig helt, men det gick inte , så jag gav upp och tog av mig hela överdelen, Tror ni inte att fotografen fick bråttom att få med det på bild: )
    Det löste sig i alla fall och jag fick på mig klänningen igen, det är ju bra att kunna andas ordentligt.
    Väl inne i kyrkan blev det väldigt nervöst och vackert.
    Vi hade ju fiolspel in och ut och solosång. Egna löften, när jag skulle läsa mina så blev jag så tårögd så jag inte såg var det stod på lappen.
    Efter vigseln blev det ris kastning. Alla hade tagit sig en näve så det var väl okej, våran som och hans kusin krafsade ihop riset från marken tillsammans med lite grus, huga det var inte skönt. Sen var det väl 2 kilo ris kvar i skålen och det tog svågern och kastade upp i lyften så det känd, AJ.
    Hade ris i håret flera dagar efteråt.

Festen i korta drag.
    Gästerna fick gå en liten tipspromenad och se hur väl dom kände oss.
    Det blev ett roligt resultat, Vinnaren fick en Asti och den som kom sist fick till pris eller straff bjuda oss på middag för att lära känna oss lite bättre. Det var uppskattat det också för vi träffas inte så ofta.

Middagen blev buffé och jag var så orolig att maten inte skulle räcka , men det kan jag säga att vi äter fortfarande kyckling.

Tårtan var jätte fin , beställd på Maxi. Med choklad mousse och färska hallon i.
    Ibland kom det lite tal och roliga sånger.

Sen började dansen med våran brud vals, Vi hade glömt vår sång hemma så vi fick snällt ta en annan från skivorna som vi hade med oss. Det blev så vackert ändå.
    Man gör ju sina misstag men hade jag vetat att det skulle bli så svårt att dansa i en klänning med släp så hade jag inte tagit det, jag önskar så här i efterhand att jag kunde knäppa lös släpet och kjolen och ha en kostare mer dansvänlig kjol under. Bara ett lite tips.

Folk droppade av och det dansades.

Vi var kvar till sist men kom i väg före 12 , for till hotellet där vi bubblade och mös.
    Sov till 8 och upp och städa lokalen.

Det blir en lång lista att tacka alla inblandade

Så nu har man kommit ner på jorden igen efter månader av planering.

Bilder kommer senare

• Bordeaux

Ell: tack för komplimangen.
    ja jag gjorde smycken till mammas butik förut så jag kännde att jag skulle prova på det.
    har faktiskt funderat på att starta på allvar.

vill du kanske göra en beställning, ;)

monica

• Bordeaux

elora jo tiaran blev använd , det kommer bättre bilder

monica

• Bordeaux

vi har fått låna fotografens externa hårddisk. så vi kan välja ut dom bilder vi vill ha.
    han är ju bara för underbar

monica

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2