• JAKF

PMS med p-piller?

Hur upplever ni PMS-besvär när ni äter p-piller?
    Det är ju individuellt så klart.
    Men jag står i färd med att börja använda p-piller nu, och vet inte riktigt vilken dag jag ska börja.
    Vill ju kunna påverka lite grand, när mensen ska komma.
    Men det beror ju också på hur PMS-besvären kan yttra sig. Jag brukar bli uppsvälld, arg/ledsen osv. någon vecka innan mens.

Kan man förvänta sig ett liknande mönster, trots att man äter p-piller? Eller det kanske kan bli VÄRRE?

Det återstår ju att se. Men ni får gärna dela med er av era erfarenheter. =)

• Svar på tråden PMS med p-piller?
  • JAKF

Tack för era svar!

MsNordqvist:
    Jag har fått info i en annan tråd om att man kan börja ta (Trionetta) på dag två till fem i menstruationscykeln, men då måste man använda en extra preventivmetod (barriärmetod t.ex. kondom) som tillägg under de första sju dagarnas tablettbehandling i första menstruationscykeln.

• JAKF

MsNordqvist
    Skulle du aldrig göra det? Det spelar väl ingen roll vilken dag man tar det, så länge det är okej att börja senare också..så att säga? =)
    Det finns ju inga "risker", förutom att man måste tänka på att skydda sig.

Ja, jag tänkte ju också att det kunde vara skönt att få på en måndag, kanske. Men då har man PMS-besvären under helgen i stället. Vet inte vilket som är värst. *hehe*
    Blöda, eller vara uppsvullen och grinig? *skratt*

Svar på tråden PMS med p-piller?