Inlägg från: future mrs B |Visa alla inlägg
  • future mrs B

Hur mycket ska prästen få?

hej

nar jag pratade m var prast sa sa han att man betalar inget for prasten men brikar ge en symbolisk summa till kantorn/kyrkovaktmastaren sa vi ska ge 200kr vilket ar en schysst timlon...

• future mrs B

nej vi gifter oss i min forsamling, & var solist ska sjunga akapella. hmmm kanske ska be min lilla mamma att kolla igen... tycker dock att 200kr ar ok jamfort med de som vill ha 1500

• future mrs B

anna lokatt

har precis sms:at min mamma sa hon ska kolla med forsamlingsexp som du sa...

• future mrs B

kan bara svara for mig sjalv... an sa lange har vi inte betalt ngt & hur denna beatlning i safall skulle ga till vaga vet jag inte, ska forsoka fa tag pa pastorsexp i veckan & lovar att hora av mig nar jag vet mer om saken..

• future mrs B

nu har jag pratat med min prast, i den kyrkan sa betalar man bara om man vill att kantorn ska spela till en solist eller ngt liknande. sa att allt annat var gratis. men eftersom vi ska ha egen gitarrist & solist sa fragde jag inte hur man gar till vaga m betalning om man vill nyttja deras kantor...

• future mrs B

Amazonas

Jag bor ocksa utomlands men ar fortf medlem i svenska kyrkan sa det kostar inget da. Tror att en av er maste vara medlem, kolla med forsamlingen dar du ska gifta dig. www.svenskakyrkan.se
    dar kan du leta dig till din forsamling

Svar på tråden Hur mycket ska prästen få?