hotar att göra slut om hon inte får barn
Min sambo och jag har har varit tillsammans i 2 år. Hon är 21 och jag 22. Hon vill inget hellre än att bli gravid. Så pass mycket att hon har fått känslor för en annan, som också vill ha barn, så fort som möjligt. Även jag vill ha barn men jag tycker att vi ska vänta tills vi har stabilare jobb. Som det är nu så får jag projektanställningar i omgångar om 1-3mån på samma ställe. Förlorar jag detta jobbet får jag väldigt svårt att hitta nytt pga av få jobb i detta yrket.
För ett par dagar sedan berättade hon om sina känslor till den andra och sa att hon ska fundera ett tag på vår framtid och vem hon ska "välja" (hennes egna ord). Hon har sagt att om hon skulle bli gravid nu skulle hon glömma den andra direkt. Vad som är frustrerande är att varje gång hon blir lite sur eller arg på mig så måste hon påminna mig att sådant bara får mina chanser att minska. Det känns som att hon letar efter tillfällen att bli arg på mig, som t.ex. när jag stängde av TV:n när jag skulle lägga mig och hon inte ens tittade längre!
Hon har frågat om jag inte är alls orolig att hon kanska ska göra slut, och på ett sätt är jag inte. Innerst inne tror jag inte att hon kommer lämna mig men jag tror heller inte att denna episod kan vara bra för vår framtid. När kommer hon få känslor för någon annan igen? Kommer detta hända igen? Visst är jag orolig (främst på vår framtid) men inte kommer jag förändra mig och vara extra snäll o sånt mot henne, det känns fel på nåt sätt, bara utav princip. Vad tycker ni? Borde jag kämpa väldigt hårt för få henne att stanna? Hur tror ni detta kommer att påverka vår framtid?