Inlägg från: ladymarmelade |Visa alla inlägg
  • ladymarmelade

hotar att göra slut om hon inte får barn

Detta är absolut INTE rätt förutsättningar för att skaffa barn! Varken för er skull eller barnets.

Det är tillräckligt "jobbigt" och en stoooor omställning att få barn när det är planerat och önskat. Att då bli "påtvingad" ett barn mot sin vilja kan inte vara en bra grund att bygga en familj på. Det skulle säkert sluta med att du blir bitter (även om du älskar barnet) för att du inte var redo.

Jag tycker det är sunt resonerat av dig att du vill ha ordning på jobb och liknande innan ni tar det stora steg som det faktiskt innebär att skaffa barn. Kan inte din flickvän acceptera det så är det hennes förlust och då får hon gå vidare.

• ladymarmelade

Dessutom tror jag att iom att ni är så unga och har mycket "ogjort" (man kanske inte har festat av sig, rest dit man vill osv osv) så finns det risk för att det sliter sönder er relation ännu mer. Har din flickvän verkligen tänkt på det? Känner hon att hon är färdig med festande och resande för några år framöver?

Skaffa inte barn för att rädda din relation med din flickvän, för jag tror verkligen att du kommer ångra dig BIG TIME...

Svar på tråden hotar att göra slut om hon inte får barn