Inlägg från: l i s a |Visa alla inlägg
  • l i s a

Vår dag 070707... #3

Jag hoppar på här efter att sambon enträget tjatat om just detta datum Eftersom han nu har bokat både vigsellokal och vigselförrättare till det lyckosamma datumet 070707 så blir det väl så Hade han varit en dag tidigare på att fråga om vi skulle förlova oss så hade vi haft förlovningsdatum 040404 också... hade ju varit kul med tanke på vigseldatum men det är lite svårt att ändra såhär i efterhand

• l i s a

lägger mig till listan också

The:Ytterby k:a.Kl 15.00
    Fannys mamma:Västlands k:a Kl 15.00
    Jomijon:Hjortberga k:a kl 16.00
    Helenrik:Hässelby villastadskyrka kl 15.00
    Ja ska bli en fru:MariaMagdalena K.a kl 16,00
    Gerda: Örebro ca. 17:00
    förhoppningsis 15.30 Boo Kyrka
    The Bride, Steninge kyrka,Halland,kl 16:00
    Enamorada, Tiveds kyrka, kl 15:00
    Koalasara: prel.Löddeköpinge kyrka 16.00, Skåne
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka kl.14.00
    l i s a, Umeå Stadshus kl. 14.00

• l i s a

lightfish! jag "minns" nog inte, eller så är det för att jag är ny i tråden Känner igen ditt nick från tråden "sommaren 2007" dock! Har ni fått byta datum eller?

Gerda: Kul att se dej här också! Hur gick det att boka möte med fotograf och festfixare?

• l i s a

Gerda! Trist! Kan tro att det är jättesvårt att få ihop en tid med en arrangör om man inte bor på plats och har begränsad tid!

Vart bor du?

Måste fråga också, vad kostar en "festfixare" och vad har h*n för uppdrag från er? Det låter väldigt fiffigt men jag tänker mig att det är mycket dyrt också...

• l i s a

Gerda! Aha, så med "festarrangör" menar du mat och lokal + det som hör till kring middagen. Det har vi också men jag har inte räknat det som en festfixare bara Jag tänkte nog på en bröllopskonsult då jag frågade... Alltså en sådan som fixar precis ALLT. Blommor, transport, stearinljus och rubbet.

• l i s a

Gerda: Precis samma mål har vi! Som tur är har jag en far med jättebra kontakter inom "festfixeri" så förhoppningsvis kommer vi undan förhållandevis billigt. Vi räknar med att vi kommer att ha 80-90 gäster och då gäller det verkligen att ha en "festfixare"!

• l i s a

Gerda: Ja, det är skönt! Vi har lite funderingar på att ha festen i en stor gammal magasinsbyggnad som ligger jättecentralt i umeå men samtidigt så dolt att jag inte hade en aning om att den fanns ens, trots att jag är uppvuxen här! Den ligger vid umeälven. Det är allt annat än en flådig lokal! Snarare rätt brutal eller hur man ska säga. Jättegammalt tegel, högt till tak, kala vitkalkade väggar inne och säkert drygt 2 meter höga fönster ut mot vattnet. Utanför finns möjlighet att bygga en "uteservering". Även där har min far kontakter så att vi kan hyra trallgolv och möbler för utomhusbruk billigt. Lokalen lär inte kosta många kronor att hyra. Det finns kök och allt man behöver. Ja jösses, nu när jag beskriver stället så känner jag att jag nog vill ha festen där Trots att det är ganska långt ifrån tjusigt De jag pratat med som vet vad det är för ställe är ganska skeptiska dock. Det kan jag förstå då det inte är ett typiskt "bröllopsställe". Men jag är övertygad om att man skulle kunna fixa till med utemöbler och häftig ljussättning inomhus. Det skulle vara vår stil mer än att hyra en herrgård.

• l i s a

Gerda! *skratt* Det måste vara samma reportage som vi läste ganska nyligt som gjorde att vi blev lite mer säkra på att genomföra vår tokiga idé! Visst var det det bröllopet då de hade som klädkod svart och rött typ? Skithäftigt! Något sånt skulle jag gilla. Kanske inte klädkoden men just det där... lite annorludna och mer "brutala" liksom om du förstår Vi har jättebra kontakter med ljud- och ljuskillar som skulle kunna ljussätta och sätta ljud. Även där är det min pappa som står för kontakterna (Han är en vansinnigt bra far att ha när det gäller bröllopsfix har jag insett, att han är en bra far annars också visste jag redan... *s*)

Håll tummarna för att vi får hyra lokalen!

• l i s a

Gerda! Sådär! Nu var lokalen bokad! Killen jag snackade med sa att de håller på att restaurera och renovera för fullt. Till nästa sommar kommer det att vara fint ute på gården, ingen asfalt utan grus och planteringar! Tjoho! Nu väntar jag bara på prisuppgifter och hoppas på att de inte är för dyra...

Då har du en annan lyx som inte vi har... våra föräldrar kan nog inte bidra med någon ekonomisk hjälp men kompenserar bra med kontakter!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3