Vår dag 070707... #3
förhoppningsis, vardå frågade du, rätt centralt i umeå...
förhoppningsis, vardå frågade du, rätt centralt i umeå...
förhoppningsis, hahah! ja! Det blir ju svårt att tjäna spec. mycket på att flytta hela sällskapet till umeå
I vår hyra ingår väggarna, bord och stolar till 100 pers. Allt annat tillkommer. Så slutsumma efter att ha hyrt dukar, porslin etc kommer att ligga på en hel del mer än 4800.
förhoppningsis, dessutom skulle ju våra datum krocka om du bestämde dig för vår lokal
förhoppningsis *garv* Fast vi skulle kunna dela på kostnaderna...
*grrrrh* Idag har jag en arg dag! En trött och arg dag! Tur att den här tråden med alla söta finns så man kan få skriva av sig lite! Vi var ute och firade av en vän som ska flytta. Jag tog det lugnt (nån mellanöl bara) eftersom jag arbetar idag, och var hemma redan vid 24. Somnar sött, vaknar vid 5snåret och inser att sambon inte kommit hem. Nåja, han har ju semester och kan vara ute och rumla. Men jag ringer på hans mobil för att höra vart han är. Inget svar. Jag ringer vid 05.30 typ igen men inget svar... jag blir argare och argare och mer och mer orolig. Kl 07.30 ringer människan! GAAAH! DÅ var jag arg som ett bi! Hallå liksom! Du kunde väl åtminstone ha ringt! Jag skällde som aldrig förr.
Han bad 100 gånger om ursäkt! Sa att han inte hade velat väcka mig. Och vi är vänner nu. Men argheten vill inte släppa ändå! Knäppa jag! Egentligen är det ju inte mycket att bli arg över... eller? Hade ni brunnit av? Eller är jag en fjant?
Gerda! Eller hur! Fasen va rädd jag blev! Fast jag vet inte varför egentligen? Det är bara en så himla olustig känsla att vakna till och det är tomt i sängen...
Han lär inte göra om det
Näe fyy... jag borde verkligen jobba nu!
Tjustigt MissTess!!!
Jag behöver lite råd av alla fiffiga planerare här! Fick just ett mailsvar av fotografen om tidsbokning för fotografering! Vi vet bara inte riktigt hur vi ska tänka. Vigseln ska vara kl. 15.00. Tid för transport mellan fotograf och vigselplats är max 20 min (om det inte är eldsvåda, krig eller dyligt i staden! ) Valet står mellan 12.15 - 13.15 för att ha marginal för vigsel, och 13.30 och 14.30 för att ha marginal för "fix" innan! Huur ska vi göra?
Vad är smartast?
Tider att välja mellan från fotografen:
11.00-12.00
12.15-13.15
13.30-14.30
Gerda... jo, det är nog rätt och riktigt att tänka så! men herre jösses! Hår, smink och allt ska alltså hålla sig snyggt och "nygjort" från typ 11.30 till 15 i så fall! Vill till att frissan är morgonpigg och gör ett bra jobb i så fall!
Men jösses va ni jobbar på! Vi har inte ens sett lokalen inomhus än! *s* Har precis lyckats boka fotograf och känner inte MINSTA stress att fixa inbjudningskort etc!
Jag är impad av er! Jag och min blivande kommer stressa häcken av oss månaden innan!
Lollo070707 Ja, vi har ju hunnit en del bokningar kanske, men inget "pyssel".
Vi har bockat av följande:
# festlokal bokad
# en alternativ vigsellokal om det inte går att vigas utomhus är bokad
# Vigselförrättare är bokad
# Tärna och bestman tillfrågade
# kockar "utsedda" och tillfrågade men inte bokade än (har inte fått tag i dem)
# fotograf är bokad
# värdpar utsett men inte tillfrågat (hoppas de säger ja!)
# Solist och en av sångerna till vigseln är spikat...
Lollo070707 säger du det... det är så himla svårt att veta hur man "ligger till"! Vi har också börjat med det vi tycker är roligast, det vill säga miljö och mat!
Jag kom på idag att frissa och smink borde bokas så jag passade på att kolla upp i alla fall smink under lunchen idag. Jag vet inte än om jag vill sminka mig själv eller överlåta detta eeenooormt viktiga till en sminkös (var det någon som sa fjolla? *s*). Så idag bokade jag en "sminkkurs" här i stan där man får guidning/kurs för 500 kr och får köpa smink för samma summa (tur att jag ändå har slut på smink just nu!). Om hon sminkar snyggt och jag, när jag kommer hem, inte kan göra samma sak själv så bokar jag! På lördag ska jag dit. Det blir spännande att se vad man missat i 15 år av egensminkning
Japp, på make up store. Ska faktiskt bli himla spännande! Jag tycker att jag kan sminka mig men kommer väl säkert få en och annan aha-upplevelse! Jo, jag tror vi varit rätt duktiga på att bocka av det man kan i det här läget... men jag blir ju ändå lite stressad när jag inser att folk faktiskt gjort placeringskort redan!
En liten tanke... har vi egentligen presenterat oss här inne? Vi blir ju fler hela tiden så om det inte varit uppe förut kanske det är dax för en liten "det här är jag/vi"? Dissa mig gärna om jag missat någon nylig pres Jag tycker iaf att det är kul med lite "bakgrund" av de som håller hus här!
Vad säger ni?
Tja, vi får väl göra som vi vill då
Namn och ålder:
Jag heter i alla fall (gissa vad ) Lisa! Jag är 27 (född 79) och så även min fästman.
Bostad:
Vi bor i Umeå i en bostadsrätt och trivs kanon! Enda problemet är väl plastmattorna och köket som faktiskt bokstavligt talat håller på att trilla ner...
Intressen:
Jag har två katter, en siames och en oriental och så samlar jag på coola lampor! Jag bor typ på tradera Min fästman sjunger i diverse sånggrupper och körer.
Arbete:
Jag är en arbetande beteendevetare, gör kompetensutvecklingsanalyser *pust* etc Min fästman doktorerar inom ett samhällsvetenskapligt område.
Barn:
Vi har inga barn än men längtar gäääärnet!
Jag och min blivande:
Vi träffades hösten 99. Han hade sambo och jag fattade inte alls att jag var intresserad. Vi blev dock snabbt mycket goda vänner och skrev våra c-uppsatser ihop. Det tog slut med min fästmans dåvarande tjej runt jul i samma veva som jag flyttade från stan. Vi blev kära på riktigt under våren och hade ett distansförhållande några månader innan jag flyttade hem igen. Vi förlovade oss 04 och är såklart övertygade om att vi har det bästa förhållandet i världen
Hmm.. det här blev långt inser jag
uhh! hehe! Det kommer bli väldigt spännande när vi återsamlas här efter våra respektive bröllop och berättar om resultatet och för att se BILDER på hur det blev för alla!!
Selma7
Vad har ni för färgtema? Färgtema? Vad är det? Nej men, det lutar väl åt... vitt och ?
förslag på blommor/bukett? Jag vill själv ha nejlikor i en liten rund bukett. Och ja, jag vet att det är "begravningsblommor" men det skiter jag i för de är såå vackra de "nya" som finns nu för tiden.
Dukning?
Ehm... långbord eller runda bord? Långbord eller runda bord? Långbord eller... Återstår att se. Det enda jag tänkt i övrigt är MYCKET värmeljus och vita dukar i tyg (inte papper!)
*s*