Vår dag 070707... #3
Hittade *puh*
Lägger till i favoriter
Hittade *puh*
Lägger till i favoriter
Enamorada - har oxå funderat så. Vill ha i två dagar, med paketöppning och brunch dagen efter, men sambon lät lite fundersam...
Har haft semester, men är tillbaks nu. Lägger till mig på listan!
The:Ytterby k:a.Kl 15.00
Fannys mamma:Västlands k:a Kl 15.00
Jomijon:Hjortberga k:a kl 16.00
Helenrik:Hässelby villastadskyrka kl 15.00
Ja ska bli en fru:MariaMagdalena K.a kl 16,00
Gerda: Örebro ca. 17:00
förhoppningsis 15.30 Boo Kyrka
The Bride, Steninge kyrka,Halland,kl 16:00
Enamorada, Tiveds kyrka, kl 15:00
Koalasara: prel.Löddeköpinge kyrka 16.00, Skåne
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka kl.14.00
Nu är även fotografen bokad!
Ännu en sak att pricka av på listan.
Följande är gjort:
Kyrka och präst bokad
Festlokal bokad (rekad och provdukad också)
ALLA trycksaker beställda (från inbjudningskort till tackkorten)
Maten nästan bestämd (ska proväta den nästa helg)
Fotografen bokad
Känns som om vi kommit en bra bit på väg nu
Nu är även fotografen bokad!
The - det är en bekant som ska fota, så själva fotograferingen kostar inget, vi får däremot betala förstoringar och kopior. Vi kommer att få alla kort nerbrända på CD-skiva, så vi kan välja i lugn och ro. Mao kommer vi inte att fotas i studio, så jag hoppas på bra väder. Vi kommer att fotas efter vigseln, dels vid kyrkan, ev. vid gammelgården och sen vid festlokalen.
blåpärlan - välkommen hit!
Är lite besviken.....
Min M2B och jag har kommit överens om att vi ska välja en kompis var (jag väljer bland mina och han bland sina kompisar) till värd/värdinna.
Jag hade ganska tidigt klart för mig vilken jag skulle fråga, och i går så gjorde jag det. Trodde att hon skulle bli överraskad (vilket hon också blev), men så trodde jag också att hon skulle bli glad, positiv och smickrad - men det kändes inte så.
Hon sa att jag hade gjort det så bra på hennes bröllop så hon skulle bara få prestationsångest (jag har aldrig gjort något sådant förut, så jag visste inte hur eller vad jag skulle göra - gick lite på hur jag ville att mitt eget bröllop skulle se ut), sa också att hennes dotter skulle gå ut 9:an så det var så mycket att tänka på (balkläder, mat mm - i juni....), sa också att hon har så mycket annat (4 barn som bor hemma), sen sa hon också att hon inte var någon pysselmänniska och var rädd att jag (som är ett litet kontrollfreak) inte skulle bli nöjd.
Kändes som om det kom en massa dumma bortförklaringar. Då kan hon väl säga på en gång att hon inte vill, så jag får börja fundera på någon annan.
Vi vill verkligen inte lasta över en massa saker på någon, så därför har vi beställt alla trycksaker, även festprogrammet - det enda hon behöver göra är att komma med materialet. Jag vill också att hon styr upp ev. tal och spexande på festen.
Hon kommer ju ha hjälp an en till....
Var bara tvungen att skriva av mig lite, jag blev så besviken på hennes reaktion - hade förväntat mig rena rama motsatsen....
Hur mycket och vad begär ni att erat "värdpar" ska göra?
Oj, vad långt det blev.....
The - vi kommer inte att ha några separata värdar/toastpar - dom gör liksom allt. Valde att skriva värdpar, fast det egentligen blir toastmadam.
Det är vi som bjuder in till fest och vi som kommer att ta emot gästernas svar.
Dom som är ansvariga för serveringen kommer att duka, ev. med lite hjälp av oss.