Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

Vår dag 070707... #3

Kikar in lite så här på kvällskvisten.
    På fredag ska vi proväta maten Har beställt så det räcker till både mina och sambons föräldrar. Dom vet att dom ska komma hit och äta, men sen vet dom inget mer Hoppas bara att dom tycker det blir bra. Jag vet att i slutändan är det vi som bestämmer, men det känns skönt att veta att dom tycker om maten.
    Frågade ju min bästa vän om hon ville vara toastmadam på bröllopet, frågade i fredags, men har fortfarande inte fått något svar..... Hennes spontana reaktion var ju allt annat än lovande för min skull, så det känns som om jag måste börja leta efter ett annat alternativ...
    Annars tycker jag att det mesta flyter på.
    Ska ringa och beställa klipp-tid någon dag och samtidigt passa på att diskutera lite med frisören.
    Har inte varit till floristen än, men jag vet på ett ungefär vad jag vill ha, och hon är dessutom väldigt duktig, så jag behöver nog inte oroa mig.
    Tänkte försöka hinna in och kolla på klänningar på fredag efter jobbet, innan jag hämtar upp maten. Även där så vet jag redan vilken typ av klänning jag vill ha, gäller bara att hitta Den .
    Fotografen är tillfrågad och han har tackat ja. En bekant som är fotograf. Han kommer att vara med hela dagen, känns jätteskönt! Hoppas att han slösar många bilder!
    Alla trycksaker är beställda - skönt!
    Tänkte försöka dra med mig sambon på bröllopsmässa här i september, hoppas att man får lite mer idéer, fast sambon tycker nog att det räcker som det är

• Dalabrud-07

The - hoppas att jag missuppfattade dig, men 070707 är väl ändå en lördag? Så du inte bokat fotografen på fel dag.....

Lollo - välkommen!

• Dalabrud-07

Har gjort första inköpet till bröllopet idag - en minnesbok som gästerna ska skriva i.
    Sambon tyckte jag var ute i väl god tid, men jag håller inte med

• Dalabrud-07

The - vad du är duktig som simmar! Ska kanske undersöka om badhuset har kvällsöppet någon kväll eftersom jag jobbar så sent, så kanske jag också kommer iväg....

I övrigt står det still på planeringsfronten.
    Jag tänkte gå och kolla på klänningar på fredag efter jobbet + att nästa helg är det bröllopsmässa i en närliggande stad, så dit tänkte jag dra med mig m2b - hoppas han blir lite mer inspirerad

• Dalabrud-07

The - vilket lyx med vuxenkvällar i badhuset. Måste verkligen kolla om det finns här också. Jag jobbar ju (tyvärr) hela dagar, åker hemifrån vid 7 och kommer hem vid 18.30 igen....
    Jag har ett väldigt stillasittande arbete så jag skulle verkligen behöva träna lite men pga av dåliga knän så fixar jag inte allt, så simning är ju det ideala.

Behöver väl inte heller så mycket inspiration egentligen, men det kan vara mysigt att gå omkring och titta lite

• Dalabrud-07

The - hoppas att ni hade det trevligt igår kväll

Jag har iallafall gjort ännu ett inköp till bröllopet
    5 st. ovala zink-krukor som ska stå på toaletten med diverse innehåll.
    Jag hade tänkt vanliga korg korgar (i rotting eller vad det heter), men det var faktiskt mamma som tyckte zink istället, då kunde man ju måla och dekorera som man själv vill + att dom går åt till blommor efter själva bröllopet.
    Nu är bara frågan vad jag ska stoppa i dom

• Dalabrud-07

The - hoppsan, kollade inte datumet, tog bara för givet att du skrev i går

• Dalabrud-07

The - vi ska ha festen på en loge, så det finns bara utedass, med andra ord så finns det inga handfat heller, så det känns trevligare för gästerna om det finns bla. våtservetter där i, sen får vi se vad vi stoppar i mer.

• Dalabrud-07

ViSt - välkommen!
    Lite nyfiken, bor du möjligtvis i S-holm?

• Dalabrud-07

ViSt - ok, ditt nick lät bekant bara

• Dalabrud-07

Åh, jag är så glad! Idag tackade våran toastmadame JA till uppdraget! Jag frågade henne för ganska länge sen, utan att få något riktigt svar, bara något som vi tolkade som ett nja.... Men idag så tackade hon ja! Åh, så skönt! Ännu ett kryss att sätta på listan!
    Nu är det bara sambons tur att komma med hans del av toastparet.....

• Dalabrud-07

Vi var iallafall på bröllopsmässa i lördags, så jag går omkring som i ett "rus" och planerar än mer än tidigare

• Dalabrud-07

Åh, har varit och tittat på klänningar idag!
    Det finns två affärer i den stad jag jobbar, så idag efter jobbet så passade jag på att kika runt lite.
    Började med den affären som jag hört mest bra om, men där blev jag jättebesviken.
    Vet inte om det hör till saken, men jag är inte världens smalaste....
    Iallafall så blev jag ordentligt mönstrad från topp till tå och så konstaterade dom att det var svårt att hitta i min storlek.
    Jag är fullt medveten om det och operation bantning startar på måndag, så jag hoppas gå ner några kilon iallafall.
    Hur som helst så fick jag prova 2 klänningar, varav den ena var på tok för liten, och den andra för stor....
    Visst var dom fina, men det är nog alla brudklänningar.
    Tackade iallafall för mig och sa att jag skulle återkomma.
    Gick sen till nästa affär, den jag hört så mycket negativt om. Men, vilket bemötande!
    Hon plockade fram massa olika modeller, i någorlunda rätt storlek, så vi skulle hitta en modell som passade.
    Eftersom jag vill ha en ivory-färgad klänning med vinröda detaljer så tyckte hon vi skulle kika på Nixas sortiment eftersom dom sys upp ialla möjliga färger och kombinationer, allt efter kundens önskemål.
    Så jag hittade en modell nr: 348 som jag provade (i rätt storlek dessutom!). Oj, vad rätt den kändes! Nu var den helt i ivory, även broderierna, synd nog - annars hade jag ju kunnat hyra den och komma lite billigare undan .
    Men en sån blir det! Började nästan gråta när jag såg mig själv i spegeln där.
    Jag ska komma tillbaks efter jul, framåt januari/februari någongång så ska vi ta mått och sen beställa den. Då får också mamma följa med, om vi inte kikar in tidigare dvs.
    Var bara tvungen att skriva av mig lite.
    Kika gärna på www.nixa.se model nr: 348

• Dalabrud-07

The - oj, vilken prisskillnad! Jag får betala 5700:- för min, då har jag kollat på den i Borlänge (en i mina ögon, mindre stad )

• Dalabrud-07

The - vilken butik i Gävle har du varit till? Det kanske lönar sig att åka dit och titta....

• Dalabrud-07

The - tack så mycket! Ska ringa dit på måndag och kolla vad "min" klänning kan kosta där.

• Dalabrud-07

The - glömde ärligt talat bort det *skäms lite*. Ska försöka komma ihåg det imorgon....

• Dalabrud-07

The - nu har jag ringt butiken i Gävle! Det skilde inte så mycket i pris på min klänning, bara 90:-. Här kostar den 5790:- och där 5700:-, inte lönt att åka dit alltså. Men tack för tipset!

Välkommen hit alla nya!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3