Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

hälften av gänget alltså.. ca 30-35 st.. låter rimligt.. Men kanske bra med 3-4st i dem så har de resten av kvällen?

• Fru The

nej.. jag har klänning och förhoppningsvis tärna som tar hand om mig! Annars får väl marskalken eller flickvännen ha den.. Tänkte göra ett eget paket till mig själv. Då gör det inte något om tärnan bär den i handen. Den ingår ju i färgtemat.. Tror inte hon vill ha nån handväska heller..

• Fru The

hmm.. tärnan håller den i så fall och pysslar åt mig.. hmm.. vet ännu inte hur jag vill ha dem. Annars en liten söt tygnäsduk i bomull som tjejen har hand om.. varianter finns det gott om. Kanske behöver tärnan en näsduk själv??!

• Fru The

förhoppningsis

Har du varit tärna?? Vad fick du göra och hur gjorde bruden med present och så till dig? Vad blev du mest glad över?

• Fru The

förhoppningsis

okej.. låter riktigt trevligt! Vet inte just nu vad jag förväntar mig av min tärna. Hon får nog göra vad hon vill av det som finns. Vill förståss gärna att hon hänger med och provar klänning och så själva bröllopsdagen. Resten löser sig...

Tror att jag har funderat färdig ang. näsdukarna. Har kommit fram till 4 näsdukar i varje paket och sådär 36 st.. Kommer finnas i två färger. Har köpt silkespapper i lime och kornblått. Tror det blir snyggt.

• Fru The

förhoppningsis

då kör jag på det...

Åh vad det är skönt att komma hem tidigare från jobbet idag också.

Just nu letar jag efter riddarsporre som sidenblomma att ha i håret. Tydligen är riddarsporre så pass törstiga så det är svårt att ha dem som hårblommor. Annars får jag ju fundera om totalt, vilket vore hemskt tråkigt nu när man har gjort färgtema efter dem och så..

• Fru The

förhoppningsis

Är det väldigt dyrt där de tillverkar blommorna? Har de nån hemsida?

Har bra städjobb som går på beting. Är vi klara så är vi.. Har man dessutom en sambo som hämtar en så att man slipper vänta en timme på bussen så är det gudomligt!

• Fru The

förhoppningsis

Tja.. jag bor strax utanför Göteborg och det där som du skriver låter som Stockholm i mina öron.. Det är ju några mil så att säga.

Men du skrev någom om nån som gjorde blommor i siden. Skapar den efter önskemål eller hur funkar det?

• Fru The

förhoppningsis

Okej.. Ska kolla med NK här. Men annars har vi en expedit i vår affär som säljer sidenblommor som ska på ett par mässor nu. Hon lovade kolla efter dem åt oss.

Är du säker på att de gör själva? För i så fall om hon inte hittar, så kanske du kan hjälpa oss med att fixa några? Självklart betalar jag bara jag får mina små riddarsporrar. Vill ju bara ha själva blommorna, inte stängeln som de normalt sitter på...

Har du något pyssel inför bröllopet?

• Fru The

jaha.. trevligt. Ska kolla på nätet lite.. Men vet du något om priserna? vill helst ha 25 st för då täcker det även för buketterna. Att man är tvungen att välja de törstigaste blommorna.. Eller rättare sagt förälska sig i dem...

Svar på tråden Vår dag 070707... #3