Vår dag 070707... #3
men om man bara vill ha blommorna då? Stängeln är ju inte intressant, den blir ju lite svår att trassla in i håret... Hur många blommor är det på en stängel?
men om man bara vill ha blommorna då? Stängeln är ju inte intressant, den blir ju lite svår att trassla in i håret... Hur många blommor är det på en stängel?
Hittade deras hemsida.. kanske ska kontakta dem istället och be dem skicka kort m.m. så jag får se hur de ser ut. De kanske ställer upp och postar dem åt mig. Om de inte gör det så kanske du hjälper mig med den biten?
Så nu har jag mailat dem. Hoppas på att få kort med så jag kan bedömma vad jag tycker om dem!
Vad har ni kvar att göra inför bröllopet? Något särskilt i tankarna idag?
låter kanon!
Om inte vår expedit hittar dem på mässorna hon ska gå på, så vet jag i alla fall att de existerar. Kanske kan man få dem att göra bara blommor åt mig? Det hade varit det allra smidigaste. De kan ju inte kosta mycket att skicka på posten. De väger knappt något. Man får väl naturligtvis ha dem i en kartong/ask under färden, men frakten kan inte bli en förmögenhet för det.
Måste bara gnälla på att EM gör så att jag inte kan söka min resväg på Västtrafiks hemsida. Den är överbelastad!! Usch och jag som måste veta hur jag tar mig in till stan imorgon... *blää*
förhoppningsis
vi har också bokat allt som går nästan.. Väntar på ett definitivt ja från min tärna och tills det kommer blir det näsdukspyssel skulle jag tro.
Vi var i måndags in till blomsterbutiken med bild på min bukett för att höra efter lite vad saker och ting kostar och fick som sagt reda på att riddarsporre är för törstiga till håret och kan även sloka i buketten fast den sitter i oasis. Jag vill inte gå ifrång mitt färgval och då föreslog de att vi skulle kolla efter sidenblommor. De klarar ju allt!
Annars tar vi det mest lugnt just nu. Om en månad åker vi till Sinapore och då ska min blivande sy upp en kostym med väst och pastrong, samt slips till marskalken och sjal till tärnan i kornblått.
Funderar lite. Har själv tänkt att ha sjal och då i organza. Men många verkar ju ha i chifong (rätta min stavning om du kan!) vilket är bäst egentligen? Vill ju att tärnan har i samma material som mig.. tror jag i alla fall..
förhoppningsis
Ja, stan kryllar säkert med folk. Men jag bor i Kungälv, norr om Göteborg så det stör mig inte särskilt, mer än nu när jag försöker hitta hur jag ska ta mig till min psykolog.
förhoppningsis
Har min bror i Singapore.. Därav resmålet... Men det blir nog lite bröllop och så med, men det är trevligt.
Har ringt och pratat med "växtmakarna" nu och hon hade inte nån bild på deras riddarsporre och sen tyckte hon inte att den såg ut som den vi var ute efter, så det är förmodligen inte rätt. De gör dessutom inte själva, utan köper in.. *min nitlott*
förhoppningsis
Kan berätta mer om Singapores sevärdigheter och annat när vi har varit där!
förhoppningsis
Till mig sa hon att de är gjorda i Kina.. ja, ja jag får hoppas på det bästa..
Firar förresten vår förlovningsdag idag. Förlovade oss -02.
Ha det fint!