Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Dalabrud-07

Ojsan. Här var det allt på en gång!

Att proväta är ju viktigt. Det ska även vi göra, dock senare. Tårta ska vi också proväta olika fyllningar tror jag. Men det blir inte heller just nu.

Allt sånt får vi ta efter vi kommit hem från Singapore. Det är ju bara en månad kvar innan vi ska dit! Däremot så ska vi provdricka vinet innan.

Imorgon ska vi till Body Shop och boka brudmakeup och även festmake åt tärnan. Hoppas även på att hon kan komma till mig. Det hade varit det allra bästa. Då slipper jag flänga runt hela dan.

Frisören är en bekant till oss och håruppsättningen får vi som present. Det är kanon! Hon har dessutom lovat mig ett flertal provuppsättningar.

Fotografen bokade jag innan midsommar. Han blev lite ställd när han såg att det var en fredag. Han hade missat läsa årtalet.. Men det ska nog bli toppen.

Tror inte det blir nån mässa för oss. Just nu är det viktigaste att hitta riddarsporre som sidenblomma. Framförallt för att ha i håret, men även till buketterna, coursage m.m. om de inte är för dyra. Ca 20-25 blommor är vi ute efter. Men det sitter ju fler på samma stängel, så det kanske inte behövs vara sådär jättmånga. Får hålla tummarna på att vi hittar. Annars kraschar väl färgtemat och jag som redan har gjort en massa.. *snyft*

• Fru The

Lollo070707

Hej o välkommen till sidan

• Fru The

Dalabrud-07

Vår fotograf trodde det var i år.. alltså på en fredag. Men javisst är 7 juli en lördag NÄSTA år... Hmm.. Vår fotograf läste som sagt inte årtalet...

• Fru The

Hallå tjejer!

Sitter även jag på jobbet och bidar min tid här lite... Lunchdags nu och jag har ju just börjat, så än är jag inte hungrig..

Igår fick jag bara motgångar.. så jag hoppas att denna dag blir lugn!

• Fru The

förhoppningsis

listan igår kanske.. hmm.. sminket verkar problem att lösa..

Den enda i Kungälv som gör endast smink värkar vara Body Shop. Hon är säkert jätteduktig och det är ju inte det som är problemet...

Tänkte bjuda tärnan på smink och hade då hoppats på att för en rimlig summa få nån att komma till oss då jag ska göra håret hemma. Min tanke var ju att tärnan kunde bli sminkad medan jag fick håret fixat och så får tärnan vänta in på att jag sminkas..

Men ja, 500kr extra för att få det så blir väldigt dyrt och hur löser jag det annars helt praktiskt? Vill ju att tärnan är med mig och vi har ju mycket på programmet under dagen som det är redan nu..

Så hjälp!

Och så dessa förbannade blommorna som jag tydligen inte får tag på...

• Fru The

Gerda

Vi känner en frisör och får det som present. Hon jobbar inte längre som frisör, men klipper ju oss privat i hemmet. Så det är sminket som behövs..

• Fru The

förhoppningsis

Har kollat deras sida, men hitta inte så värst mycket information. Nåväl.. det löser väl sig.. annars får jag börja tänka om.. Kanske kan ha nån annan blomma i håret, eller något blått smycke eller så.. häll förslag över mig!

• Fru The

blir väldigt svårt om vi ska vara på Body Shop tyvärr.. dessvärre finns inte heller nån bra plats att byta om på där heller.. och inte vill jag bli sminkad i brudklänningen när jag inte behöver..

• Fru The

Lollo070707

Mina eller kanske ska säga blomsterbutikens riddarsporrar liknar inte alls de som de visar på sin bild. Inte samma art. Tyvärr. Har redan gått igenom allt vad google plockar fram.

Mina sporrar hittar du på bild här: pg.photos.yahoo.com/ph/thess_brollop/my_photos

Men tack, snälla, i alla fall!

• Fru The

Lollo070707

Jättefin tårta!

Tja, konservera riddarsporrar tror jag inte funkar till hårblommor. Tyvärr. Får väl se om jag hittar åtminstone någon liknande blomma att ha i håret. Ingen kommer ju kolla sådär jättenoga ändå antar jag..

Håller tummarna och hoppas på tur!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3