Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

MissTess

Den ser helt underbar ut! Vill du ha slöja, tiara, m.m?

• Fru The

förhoppningsis

Det låter tidigt!

Det hjälper nog inte värst mycket med namn på våra viner. De finns nämligen inte att få tag på i Sverige. Kör direktinport från Italien nämligen..

• Fru The

TomKat

Nån gång i mars har vi funderingar på.. Kommer förboka hotell och sånt för långväga gäster. Fast de flesta vet ju redan att vi ska gifta oss förstås..

• Fru The

MissTess

Ja, det är alltid bra när man känner frisörer m.m. Tror det kommer bli snyggt på dig.. Det låter så i alla fall..

• Fru The

Vårt färgtema är kornblått, limegrönt och silver.. Just för jag har silver i broderierna på klänningen som jag vill ha.

Sedan finns det lite andra teman; hjärtan.

• Fru The

MissTess

Ja. Bröllop är inte billigt. Man får i genomsnitt räkna med 1000kr per person som man bjuder in och då ingår inte bröllopsresan. Det brukar ge en aning på vad det kommer och kosta. Sedan vad man väljer därefter att göra själv eller så istället drar ju naturligtvis ner kostnaden..

Själv beslutade vi att göra placeringskorten själva istället för köpa. Det är en enkel sak och istället för att betala 130kr så kostar de 30kr! En viss skillnad.

Sedan åker vi till Singapore om ett par veckor och då passar vi på att få en skräddarsydd kostym och tärnklänning därifrån. Betydligt billigare än här hemma. Annars hade väl alternativet varit Dressman eller så och då hade det ändå kostat att ändra den så att den skulle ha passat och dessutom ändå inte blivit lika snyggt.

Vi tar chansen när vi har möjlighet. Resan skulle vi ha gjort i alla fall eftersom jag har min storebror där och han blev pappa i slutet av april.

Hur har ni planerat och så då?

• Fru The

MissTess

Låter som om ni har mycket bra kontakter att få hjälp genom. Det kan ni skatta er lyckliga över.

Stugbyn låter underbar och jag hoppas bara att din dag blir så perfekt som du bara önskar!

Önskelistan.. Tja har inte tänkt så jättemycket på den. Men har skrivit in ett fotoalbum, presentkort på IKEA och pengar än så länge.. Tänkte nämligen byta ut våra soffer som inte ens är lika varandra. Det är det enda i hemmet som vi inte har hunnit byta ut ännu till något gemensamt och soffer är dyra! Fast vi har hittat de vi vill ha på Ikea nu.. Men sådär 10-11000kr är ganska mycket pengar.

Vi kommer naturligtvis även skriva mindre kostsamma saker på listan när vi kommer på något också. Lite i alla prisklasser.

• Fru The

förhoppningsis

Kul att din sminkning gick bra! Själv känns det mycket tidigt ännu. Det är ju massa med månader kvar. Dessutom kan vi inte ens boka sminkös innan årskiftet.

Håruppsättningen ska vi kolla närmare på när Singapore-resan är gjord. Liksom klänning åt mig.

Min tärna kommer hem på söndag så nästa vecka så måste vi ses och prata om klädseln. Undrar just hur vi ska göra med kostnaderna för tärnklänningen. Men framför allt vilken blå färg och modell hon passar i och vill ha!

Vad har ni för tankar? Klänningen kommer kosta max 500kr och då är den skräddarsydd. Kan vi be henne betala den helt eller delvis? Hon får naturligtvis behålla den i så fall.

Tror ändå inte det är så lätt att sälja en skräddarsydd klänning! Och mig passar den definitivt inte. Så att stå för den helt och sälja den efteråt känns inte som nån lösning.

Hur hade ni gjort och tänkt? Kom gärna med tips och råd!

• Fru The

MissTess

Hmm.. får i alla fall snacka om det med henne. Hon kanske erbjuder sig självmant?! En förhoppning i alla fall. Men sedan är hon student och det brukar ju innebära lite brist på pengar i många fall. Men man kanske kan erbjuda delbetalning. Vi kan ju alltid ligga ute med pengarna under några månader..

• Fru The

Schyy!! Måste bara viska.. Lite hemligt sådär. Köpt tärnpresent som jag tror kommer bli jättebra! *pratar tyst*

Det blev ett silverhalsband med ett hjärta i limegrön halvädelsten av något slag (tror jag). Vacker var den och den passar färgtemat...

Svar på tråden Vår dag 070707... #3