Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Dalabrud-07

Låter underbart för er! Hoppas att allt blir så bra som ni tror och hoppas!

• Fru The

Hallå.. Vad har ni gjort senaste tiden eftersom tråden är så tyst??

• Fru The

Dalabrud-07

Låter fantastiskt.. Vad har du för planer för dagen? Själv ska vi nog hämta våra sidenblommor som vi har beställt. De bör ha kommit idag.

• Fru The

ViSt

Alla på denna tråden gifter väl sig 070707?? Det fick jag för mig i alla fall.

Vi har kommit långt.. inte mycket kvar egentligen. Provade klänningar i helgen och konstaterade att den som jag fastnade för i februari är den som jag ska ha.

Det är helt otroligt. För exakt samma klänning skillde det sig 2200kr mellan att köpa den i Göteborg och Gävle! Hutlöst!

• Fru The

Lollo

Tja.. jag var sommarkonfirmand och då konfirmerades jag runt den tiden, så ja, det är nog inte jättevanligt, men inte heller omöjligt. Synd för er förstås. Hoppas att ni hittar en fin kyrka!

• Fru The

Lollo

Så är det ju ibland.. Synd att de tog just ert datum bara! Fanns det ingen möjlighet att få efter konfirmationen då?

Hur långt har ni kommit annars då?

• Fru The

förhoppningsis

Fick inga blommor idag Problem med säljaren.. Vår företagare fick inte köpa på mässan, men hon skulle göra ett nytt försök imorgon så håll tummarna för mig!

Hoppas verkligen att ni får tag på en bra fotograf!

Vinprovning låter jättetrevligt.. Vart bor du förresten?

Var och provade klänningar i Göteborg i lördags och insåg att den klänning som jag har fallit för är den klänningen som jag skall ha, samt att den var 2200kr (!) billigare i Gävle...

• Fru The

förhoppningsis

Det skrämmande är att det var exakt samma klänning Nixa 458 och skillde så mycket! Så kolla verkligen upp priserna. Det kan ju vara värt att göra en längre resa om man vet att det finns samma sak betydligt billigare.

Det ordnar sig säkert med fotograf. Ibland kan ju ena fotografen rekomendera någon annan osv. Ge inte upp!

Pratade med tärnan igår. Måste iväg och prova ut en modell i veckan för vi åker ju på tisdag. Vet inte hur den betalas ännu. Vi pratade om alla olika alternativ och egentligen är det väl inga pengar att tjafsa om. Men hon kan i alla fall få vara med att betala delvis. Sedan är det inte säkert att hon vill behålla den. Blir ju svårt för oss att göra något beslut då. Får ju se vad den kostar att sy upp också.

Grejen är väl att vi inte har någon som helst lust att behålla den själva och vet inte hur pass lättsåld den är heller.

Är däremot mycket nöjd med tärnpresenten. Nu ska vi bara lösa tidsmässigt med smink och uppsättning för tärnan. Men det hade vi inte tänkt att erbjuda, utan det är hon som vill få det gjort av proffs.

Bröllopsresa?! Trevligt. Själva blir det väl att vi åker iväg ett par nätter till något spa eller så. Bara lite avkoppling i vår närhet räcker långt.

Just nu är ekonomin usel. Går sjukskriven + har en hel del karensdagar denna månad sedan innan.. Hoppas att det snart kommer i rätt spår igen.

• Fru The

Lollo070707

Följ förhoppningsis råd! Prel. en annan kyrka och hör sedan efter om er blir ledig eller ej. Präst och så bestäms oftast inte så tidigt i alla fall.

Låter som du har en del roligt framför dig. Pyssel är alltid kul. Ska väl själv fortsätta med näsdukspaketen när jag får tillbaka lust och ork...

• Fru The

MissTess

Ja verkligen! Kan du inte hitta någon begagnad eller på rea? Så blir det något billigare..

Själv har jag problemet med lägre inkomst. Är sjukskriven och det känns direkt i kassan. *suckar lite*

Svar på tråden Vår dag 070707... #3