Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Lollo070707

Tiden låter helt okej.. Förberedelserna brukar ju ta lång tid i alla fall och så vill man hinna ta det lite lugnt. Ska ni fotas innan? För då är tiden perfekt!

Vad betyder addicted?

Finns ingen bild på mina näsdukar ännu och jag vill inte lägga ut dem på min sida. Nån hemlighet måste ju finnas kvar till själva bröllopet. Men ge mig mailen så ska jag ta fram digitalkameran och fota och maila över.. eller maila mig på the-star@telia.com Gjorde mig min egna variant. Lite knepigt men billigt och kul att jobba i silkespapper. Använd bara dubbelhäftande tape och en stor skopa tålamod också..

• Fru The

Lollo070707

Jag föreslår fotograferingen innan då er vigsel sker lite sent. Annars får gästerna vänta på maten.. Men jag förstår om du inte vill att din blivande ska se dig innan kyrkan.

Det är mest jag som pysslar.. Har du sett mina placeringskort? De finns på pg.photos.yahoo.com/ph/thess_brollop/my_photos

Ska försöka fota ikväll och maila över bilderna. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Tack för förklaringen!

• Fru The

Lollo070707

Stansade ut hjärtan så att det blev som fönster och limmade sedan blått halvgenomskinligt papper på baksidan. Blir som små fönster. De är lika dana på båda sidorna. Tänkte även skriva namnen på bägge sider, så vet även personen mitt emot vad den andra heter. För det är hemskt lätt att glömma bort namn som man hört en gång.

Dessa hjärtan som jag stansade ut från placeringskorten har jag nu börjat återanvända till näsduksettuierna.. Du ska snart få se..

• Fru The

fort..

Ja, det är bra att tänka på att fixa något för gästerna medan man fotar annars. Beroende på fotograf så tar en fotning ca 1 h + resor m.m.

• Fru The

Lollo070707

Temat skapade sig själv.. ska göra kornblå paket också. Hälften av varje färg är det tänkt med fyra näsdukar i varje paket. Funderar på att lägga några paket på toaletterna sen också i nån korg eller om jag ska strunta i det eller bara göra en korg och ställa utanför toa med plåster m.m.

• Fru The

Tja.. de får ju i kyrkan och jag förmodar att 4 st inte används där utan att de tas med till festen och att det sedan finns extra vid toan för sånna som behöver dem mer än till tårarna..

Vi kommer ha folkmusik. Min käresta är folkmusiker och det ska väl synas! Solosången är bestämd, marscherna har vi lyssnat på några, men är inte eniga. Vals och så är beställt som presenter.

Ni då?

• Fru The

Lollo070707

Pyssel är kul och särskilt om det vara länge för knappt 15kr. Då blir det inte dyrt heller, fast man slår på stort och gör lite extra.

Något annat kul som händer?

• Fru The

Lollo070707

Tror det var nån tårtutställning på lördag i kungälv. Det ska vi nog kika på i alla fall. Sedan ska vi snart åka iväg till Singapore. Ska bli kul!

Där ska vi kolla på sidenblommor, sy upp kläder m.m. Längtar!

• Fru The

l i s a

Japp här ska jobbas! Sedan har jag det lugnt och skönt hela resan och hela december! Blir underbart att bara släppa allt då när så mycket annat är på g.

Var förresten i Kungsbacka och provade klänning med mamma idag. Intressant upplevelse. Tycker fortfarande inte att damen gav samma service som jag fick i Gävle. Samt att hon tog fram klänningar som var ett storlek för stor..

Jo, förresten tänk på att det är rea i de flesta brudaffärer just nu och jämnför priserna mellan olika butiker och städer. Det lönar sig! Om du vill ha nån speciell klänning så går alla nixas klänningar att beställa, men det tar drygt 4 månader att få dem...

Bara en liten tanke..

• Fru The

Lollo070707

Ja vet du vilken tid utställningen är?

Singapore är hyffsat billig att sy upp i men inte alls i samma prisklass som Thailand förståss. För att inte tala om vad det kostar här hemma.. Beror ju helt och hållet på vad man jämnför med.

Ska varar borta i 2 veckor.. Men jag har tillgång till dator och internet även där, så mig slipper ni inte så lätt!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3