Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Lollo070707

Ingen risk att fastna framför datorn på semestern. Det kommer nog brorsans familj se till. Dessutom så finns det ju så mycket att se. Men jag har ju lovat att maila morsan och då lär jag slänga ett getöga här så att man inte missar en massa skoj!

Ja, Asien kommer förmodligen alltid vara billigare än Europa eftersom mycket sys upp och inporteras därifrån.

Då kanske vi ses på utställningen! Hade varit kul!

• Fru The

Lollo070707

Vi har hittat ett par bilder på nätet som vi gillar, men det är inte sagt att vi inte kan ändra oss för det! Ska bli kul med tårtutställning och lagom mycket att boka upp dagen till eftersom vi även måste hinna packa innan söndag.

Verkar vi hemskt effektiva? Tja, kontrollbehov kallas det nog för. Men brukar resulterara i att man får tänka om både en och två gånger innan något blir som man vill ha det.

Och sedan vill jag ju ha semester från hela bröllopet i december. Vi kommer få att göra sen ändå, för hur mycket man än förbereder och ordnar innan så finns det alltid förhinder och vi lär får ta strid med kyrkan är jag rädd för.. blää..

• Fru The

Är det fler som skall till tårtutställningen då? I så fall kanske vi ska göra en lite bt träff och bestämma en tid? Alltid kul att se vem man snackar med!

• Fru The

MissTess

Låter väldigt rimligt. Själv kommer jag få betala 500kr inkl provmake och tärnan 300kr så det ligger nog där omkring.

• Fru The

ViSt

Låter som ett normalt pris. Här ligger priserna på 900kr/timmen för brudklädsel som det heter. Då ingår lite förtärning, håruppsättning och make up samt att man får hjälp att klä sig om man inte har nån tärna eller så.

• Fru The

Lollo070707

Ja fyllningen.. Ska nog få gå på provsmakning sen.. en bakelse av varje sort och så får man äta sig fram till rätt smak eller nått..

Åker till mamma på söndag och sedan kör hon oss till flyget tidigt på tisdags morgon.. På måndag ska jag plocka kantareller! *skogsnisse*

Inte kyrkan, men prästen. Kan väl inte påstå att de är särskilt liberala här. Så tja.. inte direkt jättepositiva, men det ordnar sig. Vi är ju två tjejer så.. nåväl. Välsignelse blir det i alla fall.

• Fru The

Lollo070707

Har inte bokat ännu, men har kollat upp och det blir förmodligen Body Shop i Kungälv. Ni då?

Ska boka så fort vi kan.. det går inte innan januari då hon bytt almanacka sa hon till oss. Hade tänkt boka vid 11-tiden åt mig och tidigare åt tärnan.. tar ju lite tid med påklädning m.m. innan registreringen kl 13 eftersom vi sen ska fotagraferas innan kyrkan kl 15.

Fast jag vet inte riktigt ännu.. Har bara räknat löst på tiderna och kanske kan vi tränga till det något och ändå hinna allt. Vill ju helst sova så länge som möjligt och hinna äta frukost i lugn och ro.

• Fru The

l i s a

Låter som en jättebra idé. Men vad vill ni veta? Vad ska vi presentera oss med?

• Fru The

Jag heter Therese och min blivand Kazoly.

Vi har varit ett par i drygt 5 år och bott ihop 4,5 år. Förlovade oss för 4 år sedan.

Vi kommer ingå partnerskap om man ska vara riktigt petig. Fast vi säger förståss att vi ska gifta oss!

Vi kommer dels få registrera oss i rådhuset och sedan blir det en kyrklig välsignelse i Ytterby kyrka i Kungälv. Har ingen relation till kyrkan förutom att den ligger närmast. Festen håller vi sedan i folkets hus som ligger typ 20 m därifrån.

Det kommer bli mycket folkmusik. Härlig musik som tilltalar mig...

• Fru The

förhoppningsis

Men hej tjejen! Kul att se dig igen.. Här händer massor.. är inne på min 3:e! tärna nu och vi var igår och köpte tärnklänning.. Hon skulle egentligen bara prova ut modell, men hon fastnade så för en silvergrå klänning som var på rean och eftersom hon betalar helt själv så vill jag inte lägga mig i. Det skär sig ju inte i alla fall.

Men nu har jag en tärna som vill ställa upp helhjärtat och inte säger nej efter 3 dagar som min förra. Min första tackade nej av personliga skäl... Nåväl det blir säkert jättebra.

Börjar få resfeber nu. Har bara flygit inrikes innan och det en gång i hela mitt liv. Känns lite skrämmande att flyga till andra sidan jordklotet! ...

Svar på tråden Vår dag 070707... #3