Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Gabbies>> Tack! Förälskade mig i den!

• Fru The

Temat här är nog hjärtan tror jag och så blått/grönt/creme i färgerna och i folkviseton för övrigt.

Vår kantor får inte spela en ton på orgeln för oss. Det blir piano till psalmerna och solosång. Och så kommer det bli en folkmusiksgrupp som kommer spela in- och utmarsch + till ena psalmen.

Vi kommer gå efter spelmännen till nån gånglåt mellan kyrkan och festlokalen. Känns festligt!

• Fru The

Har ni sett de korsstygnstavlorna som finns med TT? Har själv sytt en bröllopstavla med dem för en kompis förra året. Dock inget jag tänker göra om den närmaste tiden.

• Fru The

JoMiJon

Kul att nån älskar dessa nallar. Har faktiskt en sån som mobilsmycke. Jättesöt! Fast de går inte att få tag på här i Sverige..

• Fru The

JoMiJon

Trevligt. Kul att datumet var ledigt.

Idag har vi vart på hotell Fars Hatt och kollat på olika rum och bokat vår bröllopsnatt! Helt underbart känns det. Valde juniorsviten. Kändes alldeles lagom lyxit och dessutom hade den jacuzzi. Aldrig fel!

• Fru The

har du nån bild på gubben eller så?

• Fru The

Gabbies>> Vi behövde inte betala något när vi bokade i alla fall. Och det gör man ju oftast inte heller. Har för mig att man betalar när man checkar in? Ev. betalar vi nån dag tidigare då vi vill ha det gjort på bröllopsnatten.

De ville inte ha pengar just nu i alla fall och vi pratade lite om att reservera rum för våra långväga gäster både på hotellet och vandrarhemmet så att det finns platser då de är här. Vill inte skicka ut inbjudan allt för tidigt, men vi vill naturligtvis att de ska ha något bra ställe att bo på...

Vart eller hur tänker ni ha bröllopsnatten?

TT via ebay låter vettigt!

• Fru The

Gabbies

Vi pratade just om reservera rum med tjejen på hotellet och det skulle inte alls vara något problem. Man räknar ut hur många rum som kan tänkas behöva (man brukar ju vet på ett ungefär), reserverar och bestämmed då ett datum för när det ska bokas/bekräftas. Så hade vi tänkt göra för våra gäster. Fast de kommer ha både vandrarhem och hotell att välja på.

Sedan kommer vi bifoga en lapp med dessa uppgifter på boende som finns reserverade till de långväga gästerna och vad alternativen kostar och be dem meddela om/vad som önskas när de anmäler sig.

Tycker det verkar enklare då många hotell och vandrar hem blir uppbokade redan ett halvår innan..

• Fru The

JoMiJon

Vad kul! Ska ni ha brudfölje?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3