Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Gerda>>

Hittade dem till slut. Får fundera lite innan jag börjar på. Det är ju lite pyssel, men framför allt kostnad.. Inte näsdukarna i sig, men beroende på lite hur många som behövs och vad pappret kostar..

Hur många paket tror du man behöver för ca50-60 gäster?

• Fru The

Gerda

oki.. kyrkan känns som mest aktuellt.. men borde inte gästerna själv tänka på detta? Känns som en onödig sak egentligen. Får helt enkelt fundera ett tag.

Finns det något vettigare att pyssla med? Något som är lite mer nödvändigt?

Hur kommer ni göra med ris och sånt?

• Fru The

förhoppningsis

Tja det finns ju en hel dikter som tackar, men ville göra lite mer personligt än så och skrev en egen. Vill dock inte lägga upp den här då jag inte vill att andra ska använda den.. Du vet ju säkert hur internet funkar... Men den som vill ha kan ju maila mig på therese.boman@telia.com så mailar jag den. Bara ni inte använder dem så..

• Fru The

trycksfelsnisse var ju framme igår.. att jag inte såg det..

• Fru The

förhoppningsis

var så god!

• Fru The

förhoppningsis

Vi har valt allt annat i kyrkan än just det.. fast vi vill ha folkmusik som inte är så vanlig. Då är det lite svårare att hitta..

Vad är du ute efter? Vad har ni för tankar om musiken för övrigt?

• Fru The

Hur har ni andra tänkt göra med tackkorten? Köpa enkla dubbelvikta kort och skriva ut på datorn eller beställa via nätet eller fotografen? Motivera gärna varför ni valde just det alternativ ni valde!

Vi valde att köpa vaniljvita dubbelvikta kort med kuvert(finns bla på Gallerix, Bokia m.m.) för 5,25kr/set. Sen har vi skrivit ut "Tack" längst ner till höger på framsidan och en dikt på vänster sida inne i kortet. Sedan tänkte vi ta dubbelhäftande tape och sätta dit korten på högersidan.

Eftersom själva kortet är 10x15cm när det är vikt så har vi valt att ha korten i 9x13 så det blir som en ram av pappret runt kortet fast vi inte använder passpartout.

Texten har vi valt i samma teckensnitt som våra övriga trycksaker. Enhetligt och snyggt.

• Fru The

Dalabrud-07

Vad kul! Vad får ni betala och vad får ni för priset? Utomhus eller i studio?

• Fru The

Ska kanske tillägga att dikten har jag skrivit själv och att vi ska komplettera den med personliga tack...

Vad gör ni annars en dag som denna?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3