Inlägg från: Gerda |Visa alla inlägg
  • Gerda

Vår dag 070707... #3

LindaLiten

Så romantiskt! Verkligen filmmanus-aktigt! Förstår att du myser och njuter!!!

• Gerda

förhoppningsis

Jag vet inte än! Nån sminkar sig, nån som fular sig rent allmänt?!

Vi ska annars inte ha engångskameror utan har bärbardator på plats så att de som vill kan tanka över sina bilder.

Det blir toakamera och så får barnen varsin engångs också för de lär inte få låna några dyra digisar ;)

• Gerda

våran tar rätt många olika minneskort och så usbkabel har de allra flesta som vi känner.

• Gerda

Mrs WS

:) Tycker själv kameran var rätt kul, man vet ju aldrig vilka guldklimpar som kan komma med ;)

Mina föräldrar var väldigt bestämda på att betala middagen/festen. Sambons föräldrar har också sagt att de vill hjälpa till med ett bidrag.

Dock hade vi redan satt en budget som var rimligt för oss att hålla och räknade inte alls med hjälp från våra föräldrar.

• Gerda

the

Jag letar på sajten imorgon på jobbet :)

Det beror på fickorna du gör, men till kyrkan så tror jag att varje påse innehöll 3-4st.

De var mer som kuvert - och öppna i ena änden.

En annan variant var att slå in näsdukarna som presenter - men det tyckte inte jag var lika snyggt.

• Gerda

the

tissue på engelska för näsduk. napkin är middagsserviett.

Man kan använda vilket fint papper man vill - kanske inte för grovt och tjockt för då ser näsdukarna så futtiga ut och kuvertet så kraftigt.

• Gerda

The

Ska dem ha dem till kyrkan så tycker jag att ett paket till varje gäst med 3 näsdukar i varje. Ska du ha dem i toakorgarna räcker det ju med några paket och fler näsdukar i?

• Gerda

Mrs WS

Så trist! Kan inte tyskarna dra til norrland o spana älgar istället?!

Finns det absolut inte fler ställen där du bor som du kan tänka dig?

• Gerda

Mrs WS

Tycker absolut att du ska va nøjd med de val ni gør på brøllopsdagen! Så strunt i vad folk tycker om era krav! OM ni har råd så vore det kul att bussa alla fr kyrkan till feststället som låg 4 mil bort... men det är rätt dyrt att hyra buss + chaffis...

Vi hade 2 førsta alt. och valde den ena då, så jag är jätte nøjd. Dock børjade jag kolla runt okt-05 och bokade i januari i år. Dessa två som vi hade som alt bokas upp långt i førväg - båda är nogh fullbokade før 2007 nu.

förhoppningsis

Vi vet nite ännu iom att vi kommer att åka med barnet :) Vi är iaf sugna på Thailand om vi får ihop pengar dit - då åker vi frammåt november då barnet blir 11-12 månader. Annars har vi funderat på stadssemester Budapest, Prag, Wien om vi ska vara i Europa och då åka mellan dessa. Kan tänka mig en avstickare till Istanbul men min mor lär blockera oss vid passkontrollen där nu när det är oroliga tider

Svar på tråden Vår dag 070707... #3