• Jeny

vinterbrudar i Skåne som vill fika??

ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

• Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • onsdag i oktober

Inget mail till onsdag från Greta G

• onsdag i oktober

Ja papprena jag använt kostar 4-5 kronor styck och det behövs MÅNGA per person därav summan. Stora problemet är att stansa ut ett hjärta i taget - ja jag erkänner, jag är nog galen trots allt

Nu prövar jag att stansa från presentpapper. De är visserligen vita på baksidan så det stör mitt estetiska sinne . Tar med imorgon för att visa.

• Åre bruden 07

måste du stansa 1 papper i taget?

• onsdag i oktober

Ja i papperna går det bara ett i taget. I presentpappert kan kan jag vika det 3 gånger. Galenskapen är nära Tro mig jag har prövat de flesta varianter

• GretaG

Ojdå, ett papper i taget, ja då förstår ju till o med jag att galenskaperna e nära...;)

• Åre bruden 07

men sen vet ju vi andra vem vi ska anlita om vi behöver konfetti

• GretaG

onsdag - ditt vigselprogram e snart klart...finns det nån chans att kunna växla några ord med dig...så kan jag skriva ut det o plåta det o maila det...samt ta med det imorgon...

• GretaG

onsdag, du har nu mail med foto på ditt vigselprogram...skickade till båda er mail...

• Brud nyårsafton 06!!

Ett lååångt inlägg!!

Nu har vi kommit hem från en tvåveckorsvistelse i Norrland! Vi har fått en hel massa gjort, en himlans massa planerande!

Vi var och tittade på lokalen, vilken ska målas om och få nya möbler innan bröllopet! Underbart!! Vi var där med kocken (en av tre) och en av servetriserna (även här tre). Kocken är såå duktig. Han gick igenom menyn, vad vi ville ändra mm. Han känns så proffsig! Maten kommer bli fantastisk, skitkul! Riktig norrlandsbröllop-nyårsmiddag!

Tårtan är beställd!! Chokladmoussetårta gjord på japp, ovanpå det hallongrädde, överdragen med att kritvitt täcke, dekorerad med blodröda blommor och grönt och silver (våra fäger!) Mumma!!

Fotografen är bokad. Blir nog superbra. Han verkade duktig och verkligen taggad att fota oss. Utomhus på nyårsafton i kanske 30 minus!!! Huah!!

Vi har pratat med kyrkan, valt ingågnsmusik och solosångerna. Dock inte kommit på någon bra utgångsmusik, får fundera på den.

Var det något mer, hmm? Det var fullt upp. Vi provade ut vinet tll maten och valde snaps och spritsorter. Det blir norrlands och skåne akvavit till förrätten, var ju tvugna!!!
    Ölen vi valt är norrlands guld och andersson!! Hahaha, välplanerat!

Nä, tjejer det har varit underbart!! Det är kanske så att man ska njuta av allt planerande oxå! Nu har gubben tagit över en hel del av planernadet, känns sköt. Denna tjejen går in i väggen annars!

Stor kram till er alla!!

• onsdag i oktober

Vad roligt Brud nyårsafton 06!!
    Ni verkar ha hunnit med en hel del.
    Nyår i Norrland och ett fantastiskt bröllop - mmm låter inte alls fel

Jag skrev längre bak i tråden att jag sett små "tvättklämmor". Det var väl du som funderade på detta till dina placeringskort? Bara sett genomskinnliga, tyvärr inga i silver.

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??