Inlägg från: Mitt lilla hjärtegull... |Visa alla inlägg
  • Mitt lilla hjärtegull...

Ätstörningar...

Stockholms Centrum för Ätstörningar (SCÄ)
    08-672 00 25 (växeln)
    08-672 44 00 (reception)

Adress: Wollmar yxkullsg 27
    118 50 STOCKHOLM

Ta hand om dig vännen....

Naturligtvis skulle inte smilegubben vara där.. utan en parantes. Förlåt..

Du kommer inte att bli utskrattad. Man behöver inte se ut som ett skelett och kräkas för att ha en ätstörning. Det är hur ditt förhållande till mat och träning ser ut som avgör. Det finns så många olika varianter på ätstörningar, varje person har sitt sätt att utöva den. En del kräks en del inte. Vissa svälter för att inte gå upp medans andra tränar bort kalorierna. Det alla har gemensamt är att de måste få hjälp och du är en av dem vännen.. Så sök.

Sköt om dig..

Pickolina.

Vad jag svarade på va att hon inte kommer att bli utskrattad... resten verkar både du och jag ha erfarenhet av.
    Sen ser ju som sagt var vården ut som den gör..sitter just nu och väntar på att dessa semestertider är förbi så att man kan forsätta behandlingen. Fattar inte va de får den iden om att man inte behöver hjälp även under semesterna.. nåja.. det är en annan diskussion.

Allt ska ju utredas men det viktigast är ju att hon tar kontakt så att hon har möjlighet att få hjälp. Hon blir ju garanterad utan om hon inte söker så det är ju första steget. Förhoppningsvis får hon tag i en vettig person som får in henne i systemet iallafall.

Massa varma sommarkramar till er..

Samtidigt så känns det inte som om det är akut när man levt med skiten i över 4 år. Lägger man till hur länge man hade tankarna innan så kommer man upp i 10 år och då känns det bara fånigt att söka akut nu på sommaren.
    Visst ska läkare och vårdpersonal ha semester men samtidigt så känns det bara så förnedrande att de kan njuta av ledigheten men när fasen får vi ledigt från vara tankar och njuta som andra???

Vart bor du någonstans?

Va bra att du vågade!!!!!

Det är sant att ätstörningar påverkar allt annat oxå.. i allra högsta grad. Det är ju så att om man inte äter och kroppen inte får det den behöver så blir man deprimerad av bara det. Hjärnan kan inte arbeta utan mat... hele kroppen behöver mat, sömn och vila och utesluter man något så är det inte så konstigt att man mår dåligt om man tänker efter...

Jag är jätteglad att du ska få prata med en läkare.. som sagt så får du se vad som händer efter det men du har tagit ett stort steg på väg.

Massa kramar till dig..

Svar på tråden Ätstörningar...