• mammen

Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?

Nu vänder jag mig till er som har totalt mellan 80-90 personer på ert bröllop.

Hur betalar ni för middag till alla dessa människor? Oavsett om det är hemlagad buffé eller fin trerätters på festvåning. Drycken inräknad.

Jag skulle bli jätteglad för många svar. Jag har så svårt att räkna själv hur mycket pengar vi kommer att bränna. ;)

• Svar på tråden Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?
  • riikka

995 kronor trerätters inklusive lokal, fri bar och personal. I stockholm Lidingö

• mammen

Jisses, jag stavar som en kråka. :D

Jag undrade givetvis hur MYCKET ni betalar, inte HUR. ;)

• Amazonas

Jag räknar också med strax under 1000:-/person. Då är servering, dukning, mat och all dryck till maten inräknad men ingen bar. Festen är på ett slott i skåne.

• teilis

riikka>> Var hittar jag det erbjudandet? Det låter ju jätteintressant! Var vänlig kontakta mig snarast!

• nyförlovad 3 juni

vi har räknat med ca 200 kr per person för mat o tårta (caterad mat, ev gör vi för och efterrätt själva plus hemgjord tårta. men gör vi allt det själva blir det nog lite billigare ändå) sen ca 7000 kr för alkohol och kanske 2-3000 kr för serveringspersonal (om det nu räknas som mat? ;)) så totalt hamnar vi väl kanske på ca 30 000 kr. Men vi ska försöka få ner den summan lite ytterligare.

• nyförlovad 3 juni

glömde säga att vi då räknar på 100 pers

• Jenny i England

Vi ska ha 3 ratters middag pa Wisby Hotell, lokal, serveringspersonal, dukning etc ingar. Med det + vin, kaffe och valkomstdrink raknar vi med cirka 700 kr per person och vi kommer ha 76 gaster (men av dessa ar 14 under 18 och kommer inte dricka vin sa priset blir nagot lagre for dem)

• mammen

nyförlovad 3 juni:

Vad har ni tänkt för alkohol? Och vilka mängder?

Vi skippar spriten men ska ha öl, vin och kanske cider eller alkoläsk. Ja och alkoholfritt alternativ då.

• nyförlovad 3 juni

mammen: vi tänkte köpa vår alkohol i Tyskland. Kom på att det kunde vara trevligtatt åka dit på weekendresa i vår och då samtidigt köpa på oss alkohol. Vi har inte räknat exakt på vad vi ska ha, men jag läste i en annan bt-tråd tidigare om en tjej som köpte alkohol i tyskland för 6800, och för det fick hon "36 flaskor skumpa, 30 plattor öl, 102 flaskor vin, 5 flaskor whisky (Famous Grouse) & 5 flaskor Baileys. Sen köpte vi även lite sprit & små flarror vin till folk som ska hjälpa till att jobba på bröllopet (i samma pris)."

Vi hade inte tänkt oss nån särskild märkesalkohol, så vi tror att vi kan komma undan rätt billigt där. Sen tänkte vi ha bar efteråt till självkostnadspris, men det är jättesvårt att räkna på hur mkt som kommer att gå åt där så det vet jag inte hur vi ska göra..

• Smurfan_JM

Middag ca 6000:-
    Dricka ca 5000:-

Fika ca 3000:-
    Nattamat/snack ca 2000:-

Svar på tråden Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?