• mammen

Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?

Nu vänder jag mig till er som har totalt mellan 80-90 personer på ert bröllop.

Hur betalar ni för middag till alla dessa människor? Oavsett om det är hemlagad buffé eller fin trerätters på festvåning. Drycken inräknad.

Jag skulle bli jätteglad för många svar. Jag har så svårt att räkna själv hur mycket pengar vi kommer att bränna. ;)

• Svar på tråden Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?
  • mammen

Jisses, jag stavar som en kråka. :D

Jag undrade givetvis hur MYCKET ni betalar, inte HUR. ;)

• mammen

nyförlovad 3 juni:

Vad har ni tänkt för alkohol? Och vilka mängder?

Vi skippar spriten men ska ha öl, vin och kanske cider eller alkoläsk. Ja och alkoholfritt alternativ då.

• mammen

Som det ser ut nu kommer vi att bli totalt 80 personer varav 13 stycken är under 10 år.

Vi har inte bestämt oss för om vi ska ha fri bar eller inte, men vi räknar med att det i runda slängar blir 40 festande vuxna på kvällen.

• mammen

Svärmor har en bok där man kan räkna ut mängden mat per person och så kan man bara kolla priserna sedan.

Men just nu är vi lite osams över en grej (eller rättare sagt jag är osams, hon vet nog inte ens om det...) så jag har ingen lust att pratat med henne över huvudtaget.

Hon visade mig boken i somras och det stod exakt hur mycket kött, grönsaker, potatis mm man räknar per person i olika sammanhang.

Svar på tråden Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?