Inlägg från: svessan |Visa alla inlägg
  • svessan

12 augusti forts.

marro:

Jag känner igen det där. Har också skrivit om de jag känner så nu är det hans kvar. Han fattade ingenting och blev mer och mer irriterad men i helgen gick ljuset upp. Det var på tiden för jag ville inte göra sakerna utan honom heller. Man vill ju att det ska vara roligt att planera och fixa (för det är det ju) och inte bli till en tjat grej.

Så idag ska vi till restaurangen och bestämma lite grejer. Kolla borden så vi kan börja med placeringen. Det är ju en del att göra. Vi har liksom Uller 5 tjejer fler än killarna. Men om man sprider ut det lite så märks det kanske inte så mycket.

• svessan

Jag hade tänkt köra på samma linje. T.ex. ta med tärnan och välja tårta. Säger man till någon och inte får någon respons (mer än en gång) så tar i alla fall jag det som att personen inte är intresserad. Han ville gifta sig mer än mig men sen när allt ska göras så bara segade han. Jag hann dock inte välja någon tårta. Jag skickade ett mail (efter att ha sagt till honom flera gånger) och skrev att jag blir ledsen när han inte visar intresse och att jag vill göra det här till en rolig grej utan att behöva komma till en punkt då båda blir stressade och det blir en börda med bröllopet. Ibland känns det som att det kan hjälpa att få det skrivet, svart på vitt. Sen åkte vi upp till landet över helgen och han fick skriva en lista på allt som skulle göras (jag hade skrivit en för längesedan) så att han förstod hur mycket det var och att man måste göra vissa saker först för att göra nästa. Vi gick igenom våra listor och nu har han också koll.
    Det blev visst rätt långt. Hoppas att du får honom lite mer engagerad för man vill ju vara två om saken.

• svessan

Jag tror att det blir någon slags hippa, vet inte hur mycket. Men man börjar ju tänka på det lite nu när det faktiskt är mindre en månad kvar.(det börjar kännas)Sambon undrade om vi verkligen skulle åka till landet i helgen, han hoppas nog på svensexa då han jobbar de flesta helger innan bröllopet. Men blir det någon har dom väl koll på sånt.

I måndags köpte jag en tjusig Chantelle bh och ska ut och leta efter de tillhörande trosorna idag. Samtidigt hade F köpt slips. Sen beställde vi tårtor igår. Det blir en tårtbuffé med en större som är större som vi ska fixa till lite. Ingen av oss tycker om de traditionella bröllopstårtorna. Det går framåt.

Svar på tråden 12 augusti forts.