• Uller

12 augusti forts.

Fortsättning på våran tråd för 12 augusti

• Svar på tråden 12 augusti forts.
  • SnartW

Va´tiden går fort nu! Och det finns miljoner saker att göra. Men jag blev iallafall klar med bordsplaceringen i går, kan tänkas att det behövs ändras lite men "grov jobbet" är klart. Och imorgon ska jag hämta min ring, tjoo hoo va kul. Nej, ska ta och göra lite nytta, skriva placeringskort till t.ex.

• Uller

vi har börjat med bordsplaceringen men det känns svårt Det kommer 5 tjejer fler än det finns killar så några av dem kommer inte få någon kavaljer. Hur ska man välja vilka?

På fredag ska jag till butiken och titta på klänningen och göra ev ändringar på klänningen.

Tänkte också åka in på IKEA och hadla vaser och blockljus så att man ahr det klart till dekorationen

• marro

39 dagar kvar. Jag tror inte vi kommer hinna få alllt klart. Det känns inte så just nu! Min sambo har inte ens kommit sig för att kolla ut sina kläder, och jag orkar verkligen inte tjata mer nu! Han får väl komma i det han hittar på morgonen i sånt fall! Känner mig som värsta gnällkärringen för jag är på honom om bordsplacering, och gästpresentationen hela tiden. Men jag har gjort de som jag känner, kan inte komma på roliga anekdoter om hans familj? Vet inte när det här bröllopet blev min enskilda ensak??

• svessan

marro:

Jag känner igen det där. Har också skrivit om de jag känner så nu är det hans kvar. Han fattade ingenting och blev mer och mer irriterad men i helgen gick ljuset upp. Det var på tiden för jag ville inte göra sakerna utan honom heller. Man vill ju att det ska vara roligt att planera och fixa (för det är det ju) och inte bli till en tjat grej.

Så idag ska vi till restaurangen och bestämma lite grejer. Kolla borden så vi kan börja med placeringen. Det är ju en del att göra. Vi har liksom Uller 5 tjejer fler än killarna. Men om man sprider ut det lite så märks det kanske inte så mycket.

• marro

Nä! Jag fattar inte hur de tänker? saker händer ju inte direkt av sig själva, och hittintills har han faktiskt inte gjort ett endaste dugg, mer än skrivit ut o klistrat ihop inbjudningskorten! Grrrrrr! Vi har fortfarande inte lämnat in ringarna för gravering, för varje gång jag frågar om vad vi ska gravera in så vet han inte, eller " vi tar det sen"....så nu funderar jag på o lämna in min ring o strunta i hans! Känner mig småaktig men va 17.

Svessan: hur fick din kille en "väckarklocka"?

• svessan

Jag hade tänkt köra på samma linje. T.ex. ta med tärnan och välja tårta. Säger man till någon och inte får någon respons (mer än en gång) så tar i alla fall jag det som att personen inte är intresserad. Han ville gifta sig mer än mig men sen när allt ska göras så bara segade han. Jag hann dock inte välja någon tårta. Jag skickade ett mail (efter att ha sagt till honom flera gånger) och skrev att jag blir ledsen när han inte visar intresse och att jag vill göra det här till en rolig grej utan att behöva komma till en punkt då båda blir stressade och det blir en börda med bröllopet. Ibland känns det som att det kan hjälpa att få det skrivet, svart på vitt. Sen åkte vi upp till landet över helgen och han fick skriva en lista på allt som skulle göras (jag hade skrivit en för längesedan) så att han förstod hur mycket det var och att man måste göra vissa saker först för att göra nästa. Vi gick igenom våra listor och nu har han också koll.
    Det blev visst rätt långt. Hoppas att du får honom lite mer engagerad för man vill ju vara två om saken.

• Uller

Ska göra ändringar på klänningen på fredag Hoppas jag känner mig nöjd med den annars får jag panik.
    man kan ju ha hunnit ändra åsikst om vad man tyckte var finnt eftersson det är 4 månader sedan jag beställde den och har inte sett den mer än på bild sedan dess

• marro

Om jag skulle be honom skriva en lista skulle han nog i princip skriva att han borde köpa kläder...O jag har skrivit en lista o visat honom, men då suckade han bara...o han VILL gifta sig, han tycker bara inte det är lika "kul" som jag o fixa allting. Precis som om jag skulle tycka det vore kul o göra precis allting?

• GoaSmulan

38 dagar och klänningarna inte klara än det ni!

• NHstd

Hej Tjejer!

Här kommer ännu en 12:e Augusti-brud,
    Får man vara med?

Till alla er som är oroliga för hur långt ni kommit i planeringen kan jag avslöja varför jag inte hittat denna tråd tidigare: Vi bestämde att vi skulle gifta oss 12/8 veckan innan midsommar.. I ÅR!!! Vad blir det för tid att planera.. 8 veckor!

Hittills har vi klarat av, Hindersprövning, Inbjudningar, hemsida, ring, klänning+skor, hans kläder+skor, bukett, lokal, vigselförrättare, toastmaster, spelemän, musiker till vigsel, alkohol & catering.

Kvar har vi; Näbbklänning, Tårta, Skumpa-glas, dekoration av lokal, och en plan B för dåligt väder.

Då vi vigs utomhus och skall ha buffe hoppar jag över vigsel/festprogram, men vi kommer nog att ha någon form av trycksak till middag/fest.

Men anälla ni rutinerade brudar som planerat länge; Hjälp mig! Har jag missat något?

Vill givetvis även passa på att gratulera alla er andra som har valt att gifta sig denna dag som kommer att bli så fantastisk! Kram på er!

Svar på tråden 12 augusti forts.