Inlägg från: NHstd |Visa alla inlägg
  • NHstd

12 augusti forts.

Hej Tjejer!

Här kommer ännu en 12:e Augusti-brud,
    Får man vara med?

Till alla er som är oroliga för hur långt ni kommit i planeringen kan jag avslöja varför jag inte hittat denna tråd tidigare: Vi bestämde att vi skulle gifta oss 12/8 veckan innan midsommar.. I ÅR!!! Vad blir det för tid att planera.. 8 veckor!

Hittills har vi klarat av, Hindersprövning, Inbjudningar, hemsida, ring, klänning+skor, hans kläder+skor, bukett, lokal, vigselförrättare, toastmaster, spelemän, musiker till vigsel, alkohol & catering.

Kvar har vi; Näbbklänning, Tårta, Skumpa-glas, dekoration av lokal, och en plan B för dåligt väder.

Då vi vigs utomhus och skall ha buffe hoppar jag över vigsel/festprogram, men vi kommer nog att ha någon form av trycksak till middag/fest.

Men anälla ni rutinerade brudar som planerat länge; Hjälp mig! Har jag missat något?

Vill givetvis även passa på att gratulera alla er andra som har valt att gifta sig denna dag som kommer att bli så fantastisk! Kram på er!

• NHstd

RCN;
    Så häftigt! Vår tanke var precis den samma (att bara bjuda in till kalas) men tyvärr insåg vi att det var svårt för oss att lösa rent logostiskt. Vi har många långväga gäster som kommer att övernatta hos oss, och kommer dagen innan, så i fick inte ihop det när vi skall lyckas dölja klänning/hår, få till det med fotografering osv. Var dessutom sena med att bjuda in till kalas och flera önskade gäster var bokade, så tillslut bestämde vi oss för att avslöja "hemlisen"

Skickade dock ut en inbjudan till kalas med ett PS. om att vi skall gifta oss för att försöka få den avslappnade stämning vi vill ha på festen.

Hur har ni tänkt göra med vigsel osv?

• NHstd

RCN; Vårt blir också utomhus, jag räknar helt kallt med bra väder! Jag får väl ha ett partytält också utifall att men förhoppnignsvis skall det funka ändå! Efter vigseln dricker vi lite bubbel och sedan bjuder vi på buffé (caterad). Förhoppningsvis fortsätter festen sedan kvällen lång!

Vi hade det inte heller lätt med präst, alla var på semester eller upptagna, men det löste sig förra veckan så nu skall vi nog bli gifta i alla fall!

Svar på tråden 12 augusti forts.