Vad är kärlek?
Lite passion måste det ju ändå finnas, men passion kan ju definieras på många olika sätt. För min del föredrar jag trygg och lugn intimitet (menar nu inte sexbiten) och för det krävs ju respekt och vänskap. Jag skulle inte orka med ett liv med alltför många bråk, vilket en definition av passion ("hetsig kärlek, hetsiga bråk") verkar innehålla. :) Utöver intimiteten måste det så klart finnas attraktion, men för mig är det helt okej att det pendlar mellan att man ibland bara vill vara nära med kramar, kel och samtal och att man andra gånger inte kan hålla fingrarna ifrån varandra. :) Jag tror att alla pusselbitar måste finnas på plats.
Det var i och för sig ungefär så som jag tolkade det E T skrev också. :)
Jag måste både kunna beundra personen i fråga och samtidigt känna att vi är varandras jämlikar. Min pojkvän beundrar jag exemeplvis för att han är så otroligt snäll, opretentiös och att han bjuder mycket på sig själv. Å andra sidan gör ju det att jag kan vara precis lika snäll och öppen tillbaka. :) Jag litar på honom och han är min bästa vän, men jag har också svårt att hålla fingrarna i styr när han är i närheten och jag saknar hans fysiska närhet med allt vad kramar och pyssel heter när vi inte är på samma plats. Det är nog definitionen för den kärlek vi har, för ett annat par är den säkert annorlunda. :)