• Kickit

Vad är kärlek?

Egentligen? Verkligen? Hur ser ni på kärlek, alltså, den som varar och som ni är redo att göra allt för att behålla?

Är kärlek att ha någon där som älskar en, som man gått igenom mycket med och som man älskar tillbaka, men mer än så är det inte? Eller är kärlek det där fladdret i magen, att man tycker han är en gud när han går in genom dörren och är livrädd för att förlora honom till någon annan?
    Är kärlek trygghet? Familjär värme? Att dela ett hem med någon man fungerar mycket bra med och som man kan prata med allt om och som ställer upp? Som det inte existerar ett uns av elakhet i? Som har världens tålamod och är lugn och säker?
    Eller är kärlek det fantastiska, en dröm som går i uppfyllelse? En blixt från klar himmel, en galen färd? Upp och ner? Hett och vilt?

Dela med er, berätta, tala om för mig hur ni upplever era förhållanden och vad kärlek är för er. Vad ni värderar som mest i ett förhållande och vad som gör er så säkra på att det är ni som är menade. Var är det viktigast att man passar ihop? Var är det som sämst att man tjafsar?

Varma kramar från en Kicka.

• Svar på tråden Vad är kärlek?
  • physalis

Kärlek för mig (både romantisk och platonisk) är när två människor förstår varandras persona så väl att man vågar visa sitt hela och innersta jag, och att man genom detta bidrar till varandras personliga utveckling.

Att vara med någon man kan vara ärligare mot än man är mot sig själv.

Kärlek är det som tar bort rädsla, det som krossar våra masker, och gör att vi lär känna oss själva.

• Fru Abramsson

Kärlek är allt det du skrev..

• Rosenhaga

physalis,

Jag måste bara få säga att jag tycker det du skrev var otroligt vackert och beskrivande.

• physalis

Rosenhaga

tusen tack!

Jag har också läst många av dina inlägg, och tycker att du har en förmåga att formulera dig väldigt bra. - Jag gillar det du skriver! :)

• Rosenhaga

physalis

Bockar och bugar, tack - det värmde!

• Pink Lady

vad är då olycklig kärlek för dig physalis?

*nyfiken*

• physalis

pinklady

Riktigt olycklig kärlek för mig är väl då när man känner allt det där jag skrev i mitt första inlägg, men av någon anledning inte kan eller får vara tillsammans med denna person.

• aircondition

psysalis:
    Men vad fint du skrev om kärlek! Får jag "låna" delar av det till vårt festprogram?

• picachu

undrar om kärlek är att gå till sin sovande älskling och krama på honom efter att man bråkat...? Tror jag ska prova det...

• E T

Kärlek för mig är tryggheten att veta att den där snygga killen som jag delar mitt liv med vill dela sitt liv med mig också. Vi kan bli tjuriga småbråka men ändå vara helt säkra på våra känslor för varandra. Känslan av nyförälskelsen kommer och går i våra liv, men vi har alltid varandra. Kan prata med varandra, respekterar våra små egenheter och tar hand om våra barn tillsammans. Jag tror att det är svårt att bygga ett livslångt förhållande på enbart passion, det går säkert men jag klarar det inte. Jag tycker att min man är bland det snyggaste som fins på denna jord och att han är jättesexig. Det räcker för mig!

Svar på tråden Vad är kärlek?