• pickolina

Vad är kärlek?

E T

Men kan man bygga ett liv tillsammans utan passion då???

Klart att ett förhållande förändras och att nyförsälskelsen avtar osv men hur kan man leva utan passion???

Jag hade den diskussionen med en kompis härom dagen. För honom betyder inte passionen allt men det gör den för mig, jag kan inte vara intim med en person utan passion. Å man kan ju inte bygga upp ett liv tillsammans på enbart platonisk vänskap! Eller ja, klart man kan men jag skulle inte vilja eller kunna det i alla fall, för det är inte kärlek för mig. Inte rätt typ av kärlek i alla fall...

• pickolina

picachu

Ja det är väl drömmen... :D

• pickolina

Buslinna

Ja då har man nog träffat rätt kille! :) Jag tycker att det där är svårt att kombinera... Tyvärr! Antingen så finns attraktionen och passionen eller så finns resten, dvs tryggheten osv.... Men det fungerar ju inte om man inte har alla delar...

• pickolina

Malin22

Samma här! Faktum är att finns inte den där passionen så spelar det ingen roll om jag inte har ett annat alternativ, då väljer jag att vara singel... Jag klarar inte att ha en relation utan den där passionen.

• pickolina

Malin22

Skratt... Personligen är jag dock hellre singel faktiskt! :) Jag trivs med att vara singel... Men klart att man drömmer om att ha någon.

• pickolina

Malin22

Precis! Men jag håller med dig, drömmen om att hitta någon finns ju ändå, även om man trivs som singel och hellre är singel än med fel kille.... Men vi som är sådana kap har ju svårt att hitta värdiga killar, det har du ju helt rätt i.. ;) *asg*

• pickolina

Kickit

Hmmm, fast jag förstår faktiskt inte hur det fungerar?! Jag har försökt ge dessa trygga och mysiga killar en chans men det resulterar bara att jag blir helt av och klarar bara inte av att vara intim med människan, vilket resulterar att det blir jobbigt att ha honom nära överhuvudtaget och om jag då inte bryter med killen så börjar jag bli äcklad av honom och det kan eskalera tills jag blir otrevlig för att bara kontakten med honom kryper under huden på mig...... :( Om den attraktionen inte finns så är det liksom ingen ide´att försöka ens, inte för mig i alla fall... Å än så länge har jag aldrig träffat en sådan kille som jag dessutom varit attraherad av. Nej då blir valet att vara singel, alla gånger.. Finns inga andra val för mig!

• pickolina

E T

Mmm, det är väl det man letar efter... Den där trygga killen som man kan vara sig själv med men som man ändå har den där attraktionen till... För mig har det varit lite antingen eller liksom. Aldrig träffat någon där allt stämt. Kanske därför jag inte ser det som ett val som "kickit" beskriver... För att välja den där trygga killen finns liksom inte på kartan eftersom attraktionen aldrig finns där... Då blir det så att man väljer de killar där attraktionen finns istället och då slutar det sällan i någon "sagoboksromans"... *s*

• pickolina

Kickit

Min tanke har varit att testa att dejta en sådan kille en längre tid, utan att bli intim och se om jag kan få känslor med tiden... Har känslorna sedan kommit så tror jag att attraktionen infinner sig naturligt, tror jag?!.. Men det är svårt.... Intimiteten kommer alltid för tidigt och då blir jag totalt AV om killen inte är "rätt"... Av nästan 20 killar så har jag bara haft långavriga relationer med 3st killar... Resten har jag dumpat efter jag varit intim med och många innan det ens kommit till den punkten... Jag klarar inte av det helt enkelt... Hmmm... Kommer nog dröja många år och mycket terapi innan jag hittar någon! *s* ;)

Svar på tråden Vad är kärlek?