• tomaten

Vad är kärlek?

Kärlek är att han lockar fram det bästa hos mig och står ut med det värsta. Vi skrattar och vi gråter tillsammans. Vi pratar och är tysta med varandra, och båda är lika bra!

Har gått på många nitar tidigare med män/killar som velat bli kära så himla gärna att de försökt för mycket. Med min man som det är kärlek med, vi bråkade mycket i början och gör det fortfarande ibland, men det slutar alltid med att vi blir sams och skrattar åt det, vilket är viktigast. Förut var jag rädd för gräl men nu vet jag att det handlar om att "positionera" sig.... Jag tror många är rädda för att bråka och gräla och säga sin åsikt men det är värt det, man växer ihop om det är meningen så, än mer.

• tomaten

För mig handlar det så mycket om

"are you strong enough to be my man" som i Sheryl Crows låttext.

Med en riktig man blir det kärlek.
    En riktig man lockar fram det bästa hos en kvinna och står ut med det värsta...

• tomaten

Kärlek för mig (både romantisk och platonisk) är när två människor förstår varandras persona så väl att man vågar visa sitt hela och innersta jag, och att man genom detta bidrar till varandras personliga utveckling.

Att vara med någon man kan vara ärligare mot än man är mot sig själv.

Kärlek är det som tar bort rädsla, det som krossar våra masker, och gör att vi lär känna oss själva.

Physalis skrev detta, kunde inte säga det bättre själv!

Svar på tråden Vad är kärlek?