• Peppes

Snabb bantning!!! Max möjligt pa 3 veckor!!!!!!!

Bröllop om 3 veckor, desperat behov av effektiv bantningskur för att ga ner sa mycket som möjligt tills dess. Vad som helst bara det fungerar!!!!!!!!
    Befinner mig utomlands sa det far inte vara nagon kur som man maste kopa typ Nutrilett eller sa.
    HELP PLEASE!

• Svar på tråden Snabb bantning!!! Max möjligt pa 3 veckor!!!!!!!
  • Ellte

Ät nyttigt (fettsnålt, långsamma kolhydrater), rör dig mycket, drick mycket vatten! Ät lite och ofta!

Sluta INTE ät! Då kommer kroppen reagera tvärtom OCH du kommer bli sjuk och inte kunna njuta av bröllopet.

På tre veckor kan du kanske gå ner 4-5 kilo genom att äta ordentligt och promenera mycket!

• Rosenhaga

Ellte är klok! *gör vågen*

• Rosenhaga

Nja, skippa inte kolhydraterna för då blir du sjuk men man kan utan vidare skippa de snabba kolhydraterna eller ersätta dem med långa.

Exempel på snabba:
    Socker
    Vitt mjöl
    Vitt bröd, pasta, kokt potatis

Exempel på långa:
    Bönor
    Fullkornsbröd, gärna på surdeg
    Fullkornspasta
    Kall kokt potatis är bättre än nykokt

• Netta79

Hur kan kall kokt potatis vara bättre än nykokt? Försvinner kalorier bara av att den kallnar?

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

at inte sa mkt kolhydrater som du brukar, tex at bara till lunch och da langsamma kolhydrater. Skippa allt onyttigt som kakor o godis. Motionera och at ordentligt!

• Aii

Ang. potatisen: Jag tror det var på Tjockholmen på tv de sa att låter man potatisen stå i kylen över natten, förvandlas kolhydraterna från snabba till långa.

• *Vårblomma*

Måltidsersättning de första 2 veckorna och endast vatten. Den sista veckan trappar du upp med protein och små mångder grönsaker.
    Var snäll mot magen så den inte får problem. Rör på dig mycket.
    Lycka till, med detta kan du säkert gå ned 5-7 kg.
    Har prövat själv och det fungerar. Jag gick ner lite mer faktiskt...

• Tessan 18/8

En reflektion på tidigare inlägg:

När ska man då börja äta riktig mat?

Du har väl försatt kroppen på svält vid måltids ersättning, och när du väl börja äta riktig man (nyttig!) kommer kroppena att suga åt sig all näring och det kommer att resultera i vikt uppgång! En kvinna bör få i sig 1800-2000 kalorier per dag.
    Och dessa måltids ersättningar innehåller inte ens i närheten av detta..

Bantning är inte lösningen på övervikts problem..
    Min nyckel till 25 kg viktminskning är: Viktväktarna! Kolla in hemsidan, och ta reda på var de finns i din stad och då dit, du kommer inte ångra dig!
    Hos dom får du lära dig sund matlivsstil, för det är vad det handlar om att ändra livsstil och sina matvanor.
    Inte banta..
    Detta är då inte den snabbaste viktminskningen som vissa kan vara ute efter, men 5-7 kg viktminskning på 2 veckor är skadligt för kroppen och det får man surt äta upp när kilona plockar på för man inte lärt sig äta rätt mat ochi rätt mängder..

Lycka till allihopa, och ha en glad sommar!!

Svar på tråden Snabb bantning!!! Max möjligt pa 3 veckor!!!!!!!