• Peppes

Snabb bantning!!! Max möjligt pa 3 veckor!!!!!!!

Bröllop om 3 veckor, desperat behov av effektiv bantningskur för att ga ner sa mycket som möjligt tills dess. Vad som helst bara det fungerar!!!!!!!!
    Befinner mig utomlands sa det far inte vara nagon kur som man maste kopa typ Nutrilett eller sa.
    HELP PLEASE!

• Svar på tråden Snabb bantning!!! Max möjligt pa 3 veckor!!!!!!!
  • Ziii

Scarsdale-dieten är jättebra, sök efter recept på nätet, du äter enligt en meny och äter lite kolhydrater och massor av grönsaker och magert kött.

Fungerar genom lite kolhydrater och lågt GI.

Följ den till punkt och pricka dock, du borde kunna gå ned 2 kg i veckan utan problem.

• NamNam

Kål- och löksoppa har jag hört ska fungera fort.

Angående potatis - det kan också vara att kall potatis är mindre gott än nykokt...

Jag menar, all annan nyttig mat är ju bläääää-äcklig så varför skulle man kunna få pilla i sig lite god nykokt potatis?!

Jag lider verkligen med er alla som håller på med dieter av diverse slag, hoppas att ni mår bra av dem i alla fall och att det funkar för er.

Just det ja...
    SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA!!! Försök inte frälsa mig med trista grönsaksrecept a la lågt GI. Låt mig bara få tycka att det är snusk. "Det behöver inte alls vara otäckt", "Prova det här" och "Det är ju ungefär samma mat som man vanligtvis äter" biter inte alls på mig.
    Bespara mig och denna tråd allt som kan ha det minsta med mitt inlägg att göra. Ge lite tips till TS istället, det är ju det tråden handlar om.

• pickolina

Hihi... Jag tycker det låter SÅ roligt när folk säger ät inte kolhydrater eller ät lite kolhydrater MEN ät hur mycket grönsaker du vill! Jaha, men är inte grönsaker just kolhydrater då, JO!!!! :D

Det är väl ändå mer rätt att säga ät rätt sorts kolhydrater... :)

Lite OT men tycker alltid det är lika kul.... Jag har säkert sagt fel hur många ggr som helst själv utan att ens tänka på det.... :)

• Buslinna

pickolina,

Olika grönsaker innehåller ju olika stor andel kolhydrater. :) Rotsaker och bönor är exempelvis laddade med kolhydrater, så de faller bort fort om man ska snåla på kolisarna. Likaså exempelvis ärter och majs. Sallad och en hel del andra grönsaker innehåller dock väldigt lite kolhydrater - det är mer cellulosa etc. Man räknar dessutom inte med fibrerna när man håller nere på kolisarna, så det blir mindre än man först tror i grönsaker. :)

• pickolina

Jo jag vet men det ibland kan man tro att människor inte förstår vad som innehåller kolhydrater och inte och att man dessutom behöver kolhydrater... Jag menar, råd som att "sluta med kolhydraterna" är ju rent livsfarliga...fast å andra sidan så menar många, sluta med potatis/pasta/ris när det säger en sådan sak...

Som Oprah sa en gång, att hon slutat äta kolhydrater...och hennes dietist undrade, jaha och vad kallar du det där då? Grönsakerna? :D *hehe*

• Buslinna

Hehe, ja, att dra ner på kolhydraterna är ju inte detsamma som att sluta med dem helt. Det är ju lika farligt som att helt utesluta fett ur dieten.

För att gå in i ketos gäller det att ligga under ungefär 20 gram nettokolhydrater per dygn. Med det kan du få i dig lite mjölkprodukter, en halv macka osv. :)

• pickolina

Mmm, väldigt komplicerat det där med näringslära... :)

• Mrs. Robinson

Det ar ju tyvarr sa att det bara finns ETT enda satt att ga ner i vikt : Matematik. Forbruka mer an du intager.

-3500 kalories/ vecka motsvarar 1 kilo. Bara att satta igang att rakna.

Det har med kolhydrater etc ar sa forvrangt tycker jag. Tror knappast att folk blir overviktiga av majs, rotsaker, bonor och artor. Man blir tjock av att konsumera mer an vad man forbrukar. Om det nu ar glass, choklad eller youghurt och musli kan kvitta.

• pickolina

Apropå det så bantade jag ner mig 10kg på glass när jag var yngre... :D *s*

Idag skulle jag aldrig klara det men på den tiden klarade man det mesta man fick för sig tycker jag.... :)

• pickolina

Jag gick alltså ner 10kg på lite mindre än en månad...genom att enbart äta glass + chokladsås... :D

• Bordeaux

ha ha kunde ju vara kul, men det var ju absolut ingen näring:) men bra, eller
    m

• pickolina

Nej jag var ung och dum på den tiden... :D Idag skulle jag aldrig klara det, men på den tiden klarade man ju att leva på noll och ingenting. Eller ja, jag gjorde det i alla fall... Om jag äter dåligt numera så blir jag jätte dålig både fysiskt och psykiskt så det är verkligen inte till att tänka på sådana dumheter....

Svar på tråden Snabb bantning!!! Max möjligt pa 3 veckor!!!!!!!