Inlägg från: Eppika |Visa alla inlägg
  • Eppika

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

Åh, det lät som du fick en toppendag Bridecilla! Nu är det som sagt bara vi andra kvar *pirr*

Lite som är kvar på min lista:
    * boka hotellrum (!)
    * provsmaka maten
    * beställa blommor
    * lämna in ringarna för putsning
    * bordsplacering (så himla svårt)
    * färdigställa vigsel- och festprogram (skippar embossering på framsidan)
    * ordna kläder till näbbar
    * ringa konditorn ang dekoration på tårtan
    * funder hur vi ska dekorera borden och lokalen

• Eppika

Hade också velat se Robbie! Kul för er som gick på konserten. Såg att han fick väldigt bra recensioner.

• Eppika

Ska träffa toastmadame på fredag. Det är väl lika bra att ha en färdig gästlista till henne då, hon kommer väl annars be om en Har ingen som helst aning om när min hippa blir av, om det nu blir någon
    Toastmadame åker bort en vecka i juli, syrran åker bort i morgon men kommer nog hem till v 29.Så för min del blir det nog också i augusti, men man kan ju aldrig vara riktigt säker spännande att se vad de kokat ihop.

• Eppika

Jag behöver inte köpa eget löshår, utan det fixar frissan.

• Eppika

Ja, bordsplaceringen är verkligen knepig... Det svåraste är honörsbordet. Mina föräldrar är skilda och jag har en bonusmamma och min mamma har precis gift om sig (igen!). Min m2b:s pappa gick bort för 3 år sen. Jag har inga "gamlingar" kvar i livet, hans mormor kommer. så det är ett överskott på kvinnor....Dessutom ska inte mamma och bonusmamma sitta nära varandra... Knepigt, minst sagt...

• Eppika

Rockbröllop: Jag gör vigsel- och festprogram själv....mest för att jag vill och tycker det är kul, men kanske mest för att jag vet hur jag vill ha det och vågar inte släppa det till någon annan, som kanske inte har samma tid och lust att knåpa med det

• Eppika

Vad kul med alla m2b:s som överraskar er med sånger, resor och presenter Får se om min har snappat upp det där med morgongåva överhuvudtaget

• Eppika

helenekl: vi ska ha "den här stunden" på vårt bröllop, men det är inte jag som ska sjunga. Den är så himla fin!

• Eppika

Åh, vad kul att läsa om era möhippor! Blir lite pirrig när jag läser.....undrar vad de hittar på åt mig?!

• Eppika

Ja, jösses vad tiden går fort...börjar få en massa pirr i magen nu....känns som detär jättemycket kvar att göra!!!

Vi ska ha följande musik under vigseln:
    Ingång: Bröllopsmarsch från Stora Tuna
    Psalmer: En vänlig grönskas rika dräkt (201), Se livet vill blomma i skaparens hand (834b)
    Solosång: Den här stunden (From this moment, Shania Twain), Utan dina andetag (Kent)
    Utgång: Love is in the air (G Young)

Gällande underkläder så har jag köpt Sloggy Hot Hips, supersköna och "nära" (blir inga kanter) finns både vita och naturfärgade. Sen ska jag ha freebra upptill. Måste bara träna en del för att få den att sitta bra.

Sitter också och funderar på gästbeskrivningarna. Är lite knepigt med de man inte känner så bra... Har fått svar från alla nu, så bordsplaceringen har jag börjat med också.

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)