Inlägg från: Trull |Visa alla inlägg
  • Trull

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

Hallå girls,

Jo, jag lever faktiskt :-O
    Har bara varit inne och kikat lite på vad ni har skrivit om och det är ju MASSOR

Idag ska vi få konsultation gällande blommor till mig och brudföljet, känns jättespännande.

HanOchJag,
    Imponerad att du är klar med bordsplaceringen, men vi har ju alltid jagat dig för att försöka komma ikapp

Bridecilla,
    Hur har det gått med beskrivningen av alla personer?

40 dagar kvar :-O

• Trull

Madelyn, 100 år sen sist Hur går det med allt? Känner du att du är i fas med planeringen?
    Var ska ni fotas??
    Vi funderar på Skinnarviksberget...

• Trull

Madelyn,

Jo tack! Jag tycker att det går riktigt bra. Det mesta är på plats, nu är det mest finslipning som vigselprogrammet (ordningen är klar i alla fall) och festprogrammet (nästan helt klar med innehållet).
    Idag ska vi på konslutation hos Bernzons blommor (de var med på bröllopsmässan), det känns spännande.
    Den stora biten som är kvar är vad jag ska ha för smycken och underkläder, samt tiara och slöja! Men ska ut nästa vecka med en av brudtärnorna och titta på det.
    Jag känner mig lugn och tror att alla bitar är klara innan nästa vecka är slut. Sedan är det bara att njuta de återstående veckorna
    Vi har också funderat på Djurgården...*ler* bara vi inte krockar om det nu skulle vara så
    Visst har väl ni också vigseln kl. 15 på Söder?

Åh, vad jag läääängtar!
    Ska kika på sidan som du här ovan lämnat en länk till!!

• Trull

madelyn,
    Vår är i Maria Magdalen kl. 15:00! Ni kommer fotas innan väl?

Just det Secret box ska ju du göra! Så spännande! Wow!

• Trull

madelyn,
    vi har festen på Matkalaset - www.matkalaset.se
    Och ni är väl där ute...(grrr..kommer inte på vad det heter)...?!

Thindris,
    Vi har valt att inte ha några sånger. För vår del, känner vi att det passar mindre. Vi har även bestämt att ha våra festprogram ganska stilrena (det är en röd tråd igenom). Så vi skiver meny, bordsplacering och ngt mkt enkelt om varje person (Namn, stad, anknytning t oss), sedan tackar vi alla fina och underbara som har hjälpt till med bröllopet!!
    Thindris, hur har ni tänkt?

• Trull

madelyn,
    yes A4 på hög kant! och just det SKEPPARHOLMEN!!! Jag blev så frustrerad när jag inte kom på.

• Trull

madelyn,
    var i sthlm jobbar du?

• Trull

madelyn,
    hade bara tänkt om vi jobbade nära varandra så kunde vi ha lunchat eller så!
    (Jag är sedemera tillbaka i Stockholm efter 13 mån i GBG).

• Trull

Thindris,
    Kanske känner ni någon som kan sjunga solo istället för att ha sånger i häftet?
    Min personliga åsikt är att jag inte alls tror att man behöver "underhålla" gäster så mycket på ett bröllop. Det är oftast så mycket underhåll i sig självt. Jag vet inte hur det blir för er del, men för oss misstänker jag minst dryga 10 tal och säkert någon som drar ihop till en personliga sång, kansake något telegram osv. Om vi dessutom skulle köra lek, eller sånghäfte tror jag gästerna skulle börja tröttna.
    Jag tror på mingel med bubbel så mycket gästerna vill, och om möjlighet finns att fylla på glasen så mycket gästerna vill ha under middagen (det blir naturligtvis en kostnadsfråga). Bröllop i sig är en så fantastisk högtid, gästerna är glada, postiva. Det tas kort åt höger och vänster, det filmas och hålls tal. Kanske kommer ni också underhålla gästerna med en vals
    Jag känner mig alldeles trygg i att gästerna är de som kommer underhålla mig och m2b om 39 dagar

madelyn,
    Det var då tråååååkigt det där med lunch!
    Men vi får chatta på här

• Trull

39 DAGAR otroligt!
    Kom ni ihåg när vi satt här och pratade om att det var 250 dagar!!!

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)