Inlägg från: Bridecilla |Visa alla inlägg
  • Bridecilla

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

gomorron blivande brudar!!

idag är det 44 (44!!!!) dagar kvar!!!
    jag vill ställa mig på toppen av ramberget och skrika ut över hela göteborg att HALLÅÅÅÅÅÅ!!! GOMORRON GÖTEBOOOOORG!!!! JAG SKA GIFTA MIG... OM 44 DAGAR... MED EN UNDERBAR MAN!!!!!!!!

men då blir man väl intagen!?

igår hämtade vi ringen!! den är så himla fin!!! exakt så som vi trodde att den skulle se ut!
    den glittrar sååå fint!
    mitt finger känns tråkigt och diamantlöst nu...

sen åkte vi till brides and beauties i borås... inte så mkt sko-urval som jag trodde... fast jag fastnade ändå för Jasmine från Katz. den finns tyvärr inte på nätet...
    ska kolla svahns i kungsbacka idag. ska ändå¨ner dit till sömmerskan...

• Bridecilla

Madelyn,

ja jag vet det är ingen tid alls kvar!!

haha, min är 2,4 mm bred med prinsessslipade diam. över halva (typ som din) men sen har jag små runda brillianter på sidan av ringen 6 st med jämna mellanrum.
    jag måste ev ta in mina lite... problemet är ju att det blir sådär snyggt att ta in min med tanke på de på sidan...
    men hos juvel. sa tjejen att de är vanligt att svetsa ihop sina ringar å då blir de aningens mindre... får se...

• Bridecilla

idag ska jag till sömmerskan och få prova den färdig, förutom längden och ärmlängden...
    är lite nervös, för tänk om jag inte gillar den.... iiih killar i magen...

madelyn
    hm, fest å vigselprogram ja...
    jag får verkligen inte tummen ut att börja på dem.
    Min tärna sov över hos oss i natt och vi skulle pillat lite igår kväll men vi satt bara å snackade...
    i helgen blir inget gjort alls för vi ska bort...
    men nästa vecka är rätt lugnt så kanske får vi tid då...

• Bridecilla

Gomorron girls!!

här rullar det på må jag säga...
    igår fick jag köpt skor (rainbow club, directional darcy) så fina och sååå bekväma!!! sure det var lite mkt pengar kanske för ett par skor som man bara ska ha en dag men för det första är det inte vilken dag som helst och för det andra kan man färga dem å då kan man ha dem fler ggr...
    sen var det sista klänningsprovningen, den blir jättefin!!! så nöjd!

madelyn,
    den är långärmad med liten trumpet i slutet av ärmen, ärmtyget är i samma tyg som hela klänningen dvs inte genomskinligt, rak urringning och sen går den snett upp mot halsen (som en halterneck men det är inte öppet i ryggen å så) en klassisk A-linje kjol men en slits i där det är plisserad chiffong och under kjolen sticker fram längst ner.
    lite svårt att förklara men men :)

å idag fick jag (tack vare madelyn som infogade länken ovan) köpt rispåsar!! har letat med ljus och lykta efter en hemsida som säljer dem!! tack miss madelyn!!

i em är det tårtsmakning som gäller!
    på engelska tårthuset! smaskens.. men det får bli grillad kycklingfilé och sallad till middag!

å tåredekoration!!
    jag har haft megaproblem med det!!
    jag är inte mkt för prydnadssaker etc... så jag har varit vrål-anti alla som jag har sett... så var jag inne i en vanlig inrednings affär och fick syn på jättesöta!! från Sia. så de köpte vi.

• Bridecilla

Hanochjag
    vi var på iems på danska vägen (precis brevid lejonet och björnen)
    men de finns på andra ställen där de säljer sia grejer...

madelyn,
    visst är de fina!!
    jag är såå nöjd!!

ja, en mkt bra dag!!

rockbröllop,
    en kompis till mig ringde en blomsterhandel (växtvärken på delsjövägen) och sa; vad ska du ha för x antal kallor? hon fick ett pris och sa ok, kan du lova mig det? ja blev svaret. Bra för min dotter ska gifta sig... men men...
    Men de hade ju lovat så...
    säkert hälften så dyrt, tycker att det är så fult att de lägger på så mkt bara fär att det är bröllop...
    en bukett som normalt kostar 2-300 spänn tar de långt över 1000 spänn för...

• Bridecilla

goderafton flickor!!
    synd vi har inte en ända karl i tråden... fast jag antar att majoriteten här på BT är brudar...
    ibland, ytterst sällan ser man gummarna :)
    jaja en liten filosofering såhär på fredagskvällen...
    Håkan Hellström sjunger på TVn...
    jag har på det senaste mot min vilja börjat tycka om honom...

diskuterade inte ngn här inne om "kycklingfiléer" att lägga i BHn...
    Hanochjag, var det du?
    jag har kommit på, efter att ha provat klänningen att jag behöver mer boobs!!
    men... vet ngn var man köper dem?

go helg, tjejer!
    nu åker jag snart ut med båten hela helgen!

• Bridecilla

hanochjag
    merci då vet jag var de har filéer...

har kommit halvvägs genom bordsplacering och beskrivningar...
    med vigsel och festhäften går det dåååligt dock!!

• Bridecilla

allo allo :)

trull min vän... bara ett msnmeddelande bort ;)
    jorå med personbeskr. går det ok... fick en rush för ngn vecka sedan å sprutade ur mig 26 st...
    men sedan dess har det stått still...

Thindris,
    vi har valt bort sånger vi med.
    Har varit på bröllop med sånger å det är kul! men inite riktigt vår grej!
    don efter person!! :)

• Bridecilla

madelyn,
    var det inte en kompis till din blivande som skulle designa den första klänningen... blev det inget gnissel där när du inte ville ha den?
    den nya klänningen är kanonläcker!!!

thi hi
    jag har också beställt till oss...
    på våra står det Nygift på... vit botten med ljusblå till gunnar och rosa med vit text på min...
    från www.roligatrojor.com

om överaskning innan bröllopet. gillar den idén!
    satt å kollade på en tripp till london två helger före bröllopet men la ner det... vi hinner inte... jag var grymt sugen på en secret box! men jag känner att jag inte är i tillräckligt i form för det!!
    kanske en ansiktsbehandling veckan före eller en massage samma vecka... bra idé!!

som morgongåva tänkte jag ge en klocka till honom.

• Bridecilla

right on, trull...

so far tror jag att vi skiljer oss på frisyr och blombukett... typ....

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)