Inlägg från: Bridecilla |Visa alla inlägg
  • Bridecilla

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

Gomorron go vänner!

idag är det 16 dagar kvar...
    snacka om sockerdricka!! eller kom vi överens om att det var champagnebubblor???

mi-is
    jag har köpt ett vitt snö-halsband med sötvattenspärlor och ett tre radigt snö-armband också vitt fast med lite större sötvattenspärlor.
    hon ska ha en ljust olivgrönklänning så det kan bli snyggt att ha på sig på bröllopet...
    till bestman och toastmaster köper vi manschettknappar...

är lite nervös idag!
    ska hämta klänningen och sist jag var där så sa jag till henne att tajta till klänningen i midjan rejält för jag var inne i ett stim med att gå ner i vikt då så jag ville inte att den skulle bli pösig... ända problemet är att förra veckan var vi i tyskland å då gick jag upp 1.2 kg... tänk om den är alldeles för tajt... jaja det blir vatten å gurka i 16 dagar nu :)

• Bridecilla

ankimattias
    ojdå... men ska du göra ngt åt det?
    med klänningen eller tror du att du bara var lite prebröllopsnerver och att du eg. är jättefin!

skönt med ögat!
    Jäkla otur!
    En kompis till mig som gifte sig förra året fick 6 dagar innan bröllopet en metallflis som rostade... men på fredagen la sig den sista svullnaden och på lördag morgon såg allt ut som vanligt igen!!

• Bridecilla

madelyn, hjärtat...
    det är ju för tusan ert bröllop....
    du har aldrig träffat unden...
    säg nej även om det känns konstigt...
    ni har ju ett banfritt bröllop, ska man bryta den trenden för ngn så är det väl för ngn som man tycker om...
    man kan inte komma två veckor innan bröllopet å fråga!!! vad är det för människa....???
    helt galet... säg nej å red ut det med dem efteråt!

• Bridecilla

vi har väl tänkt vårt schema sisåhär:

För mig: För honom:
    6,30: uppstigning ? Uppstigning
    8,00: hos frisören 9,30 hämta blommor
    10,00: relax på hotellet med bestman och sonen

12,00 jag och tärnan blir hämtade av den uppsnofsade blivande, bestman och min blivandes son
    12,00-12,30 lunch
    12,30 fotograferingen (vi har 4 olika ställen att ta oss till under fotograferingen så därför har vi ganska lång tid till den...
    15,00: en sista fix, nytt läppstift, kissepaus å andningspaus
    15,30: tam tam tadaaam
    16,00: puss å grattis här har du en näve ris i frillan
    16,30: gästerna åker buss till festlokalen å vi flummar runt i bilen å tar lite skumpa
    17,00: brudskål
    ca 18,00-21,00: sit down middag
    21,00: bröllopsvals
    21,10: parrrty!! först blir det snällare musik Dean Martin, Frankie boy etc. sen ju senare det blir detso mer å mer modernt blir det...

tiderna efter vigseln följs inte slaviskt...

• Bridecilla

har inte hunnit läsa i tråden på hela veckan nästan... men nu tror jag att jag är ikapp...

Helenkl.
    tips av bridecilla för vad? :)

• Bridecilla

13 dagar kvar!!!!
    så himla spännande!! jag dör!!!

har äntligen, efter så många turer, hämtat min klänning...
    den blir jättefin!!!!
    fast så insåg vi att sömmerskan inte har sytt den i kritvitt (som vi beställde) utan i äggskal, så nu passar inte mamsens slöja :(
    men men, det är lättare att hitta en slöja än en klänning :)
    så nu måste jag ha ngt annat gammalt å lånat... men det ger sig...
    får nog låna syrrans strumpeband å jag har ju min gamla karl :D

ankimattias,
    hoppas att allt löser sig!!!
    de sägs ju att man ska möta lite motgångar innan, att det inte ska vara alltför lättvindigt!
    håller tummarna för er!

igår fick vi färdigt embossingen av alla vigsel OCH festhäften!!!
    så skönt!!

• Bridecilla

hej brudar!!!
    Lite kort bara...

å vilka underbara hippor ni har haft tjejer!!!
    Man blir nästan avis på dem som har sina kvar!!!

Kramar i massor!!!

• Bridecilla

äääsch skulle ju skriva mera....

vilka vänner du har!!!
    helt underbart låter det!

rockbröllop,
    modigt! romantiskt! coolt!!

• Bridecilla

gomorron girls!!!

naturligtvis har jag huuuur mkt som helst på jobbet denna veckan... fan, jag som bara vill sitta å fixa dona... men icke...
    jag läser dock igenomtråden minst en gång om dagen...

Blivande J,
    å fy fan! hoppas hoppas hoppas!!! att ni hittar den!!!!
    håller tummarna så de vitnar för dig!

alla hippor låter helt underbara!!!!

• Bridecilla

blivande J
    å jag som har tänkt så på dig!!
    vad är oddsen för att den hittades!!!
    gud vad kul!!!

rockbröllop och söderbrutta
    grattis åp födelsedagen!!!!
    kramar i massor!!

äääntligen!! TGIF!!!!
    hell week är över!!!

• Bridecilla

hej flickor...

ja ngn skrev att det har blivit glesare och glesare mellan inläggen!
    helt sant, de senaste tre veckorna har jag bara hunnit in en gång om dagen... :(
    men men det betyder ju bara att den stora dagen närmar sig!!!!

SOV GOTT Å KRAM TILL ER ALLA!!!

• Bridecilla

Hej tjejer!!

my name is Johansson, Cecilia Witte Johansson...
    Shit, känner ni er som fruar...
    känns helt lustigt, känns som om åh viket underbart bröllop, men vi har ju vårt om några veckor... eller hur?
    samtidgit, kan vi inte prata om mkt annat, om hur underbart, vackert, romantiskt och otroligt VÅRT bröllop var!!!

ska jag berätta lite...
    ok då :)
    jag kör hela dagen... varning det kan bli långt! Men efter en vecka på Gullholmen är vi ordentligt utvilade!

På måndagen innan bröllopet fick min blivande make borelia!! och på tisdagen kunde jag inte röra mig utan att skrika, hade sååå ont i nacken och axlarna... lite bättre på onsdagen men på torsdagen kände jag mig tvungen att gå till dotktorn, jodå, all stress å press hade tagit ut sin rätt, muskelinflammation i BÅDA axlarna. men fick goa piller av fabbro doktorn... så på lördag morgon vaknade jag å det var helt ok...

molningt men uppehåll.
    hämtade tärnan på väg till salongen och vi satte igång.
    Panic trillade in vid halv 8, sömnig men söt!!!
    i 4 timmar blev jag så vacker som det gick. 176 hårnålar petades in i mitt huvud! håret blev skitsnyggt!! sminket med! Min tärna blev också kanonfin!
    sen blev vi hämtade av tre mycket stiliga frackklädda karlar!!!
    fick allt en liten tår i ögat när jag fick se min blivande man komma gående! lång och vacker!

slängde i oss sushi (jag utan soja för att inte spilla inte såå gott) undertiden vi började bli fotade. det mullrade lite i fjärran men kom inget regn. vi hade 3 stopp innnan vi fick en sista gloss/toa/cigg paus och sen bar det av till kyrkan.

vi kände oss lugna hela tiden fram tills att kyrkklockan slutat ringa och medelssohn börjat ljuda. då könde jag shiiit jag kommer storgrina.. men jag lugnade mig och allt gick strålande!!! det kändes så stort att stå där framme!! hade tänkt att svara ett härligt JA, men det blev lite kortare och pipigt :)

sen fick vi huuur mkt ris som helst på oss!! och när väl riset var färdig slängt var jag tvungen att säga Nu vill jag ha kramar innan ngn vågade sig fram. Mamma först :)Sen var kön lååång!
    Sista kramen var utdelad och då började det droppa så snabbt in i bilen. där skumpa och en söt liten bok väntde.
    Min lillebror, som var helt fantastisk hela dagen, körde oss undan en bit. sen öppnade sig himmelen regnet öste ner, vi fick en riktig mys stund! sen körde vi till ett parkeringshus för bruden var röksugen :)

festen var helt fantastisk!! maten lovprisades och var verkligen to die for!! valsen gick som om den var väl inövad (en och en halv gång på fredagsmorgon pga nacken)
    talen var underbara!! man blev lite tjock i halsen på ett par stycken utav dem!!
    men tack o lov att de finns filmade för man minns inte riiiktigt allt av dem :)

strax före ett dröp vi av till elite plaza. skumpa och jordgubba, sen insåg vi att vi vr jättehungriga och törstiga så ett par croque monsignor (eller hur det nu stavas) beställdes upp och två cola light. goooottt!!! vi drack också upp all läsk i hela minibaren!

morgonen därpå fick vi finfin frulle och min första dag som Fru Witte JOhansson började!!

efter fantastisk paketöppning åkte vi mot västliga trakter!! underbart med en vecka på en ö i skärgården!!

kram på er och grattis till alla fruar!!!

• Bridecilla

Panic,
    du e för söt!!!
    du var så fin du med som en prinsessa!!!!

• Bridecilla

hm,
    vi ska ju på bröllopsresa i 4:e november och jag vill börja fixa med pass å sånt så att allt är klart i tid, så igår ringde jag skatteverket för att kolla allt, men vår vigselförrättare har inte skickat in några papper ännu... lite trist...
    nästan två veckor sedan nu...
    har mailat å påminnt...

• Bridecilla

finfina var ni!!! alldeles vackra!
    himla mysigt ställe!

• Bridecilla

rockbröllop och helenekl,

så fina!!! riktiga prinsessor!
    kul att se er!

• Bridecilla

hej girls!!
    (fortfarande flickor men inte fröknar?!!)

skratt... ja visst är det en bisarr känsla att han är min man!! och jag är hans fru!! helt galet och fantastiskt!!

det var visst fler som svänger in här ibland :)

rockbröllop, nja det ska inte ta sån lång tid!!
    vi åker på bröllopsresa den 4/11 så jag blev lite stressad när det fortfarande efter 3 veckor inte kommit in så jag ringde till pastorsexpeditionen å överdrev lite så att de fick lite eld under baken... det tog skruv...
    så ligg på dem bara!!

åh, tjejer om bara 4.5 vecka åker vi på vår underbara resa!!
    två veckor thailand och två veckor australien! det ska bli sååå härligt!
    längtar efter kokosnötsdrinkar på stranden, efter kall öl i skuggan, efter låånga bad och spännande utfärder!! dykning å annat! å efter att köpa billiga handväskor!
    lääängtar efter att träffa våra underbara vänner i australien!! lääängtar helt enkelt!

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)