Inlägg från: Thindris |Visa alla inlägg
  • Thindris

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

söderbrutta
    Välkommen Gisses vad många vi är nu. Härligt!

Eppika
    Vad roligt! Ibland känner jag mig lite utanför, just för att vi har få gäster. När man läser här på BT är det så många som har runt 100 gäster och jättebröllop. Vårt kommer vara litet och romantiskt som min m2b säger
    Vi har satsat på att försöka göra små roliga saker åt gästerna... Men det är svårt att komma på något. Våra kyrkomarksalker ska dela ut små tygpåsar med hjärtformat ris vid kyrkan. Riset är ju för oss, så det kanske itne räknas som att göra något extra för gästen, men den söta lilla tygpåsen... Jo, det känns som att det ändå gör det lite speciellt... Och så har vi köpt små presentaskar som kommer stå vid varje sittplats. Tror vi ska satsa på att köpa någon fin choklad att lägga i dem... Ska börja med festprogrammet den här helgen, och då ska vi försöka komma på något roligt att skriva om varje gäst, något riktigt personligt. Fast det är det många som gör, jag vet... Men allt som vi gör, låter kanske knäppt, men det känns som att vi är de enda, det är bara vårt just här och nu... Knäppt kanske? Har ni satsat något speciellt på gästerna? Ska ni ha sånger oh spex eller satsar ni på en mingelmiddag?

• Thindris

söderbrutta

Lägg gärna till dig till listan

Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Linda23, Lane-Ryrs kyrka, Villa Lindesnäs. Uddevalla
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna kyrka, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg
    Öjafru-06, Öja kyrka, Gotland
    Trull, Maria Magdalena Kyrka, Stokholm
    TiinaH, Kungshatt, Stockholm
    20060826, Säve Kyrka, Göteborg
    Eppika, Bärbo kyrka, Nyköping
    Helenakl, Östra Eneby Kyrkan, Norrköping
    Buzzlan, Uppsala
    Nilwa, Gustav Adolfs Kyrka, Habo-Jönköping
    Sofie81, Kolmårdskyrka, Kolmården
    JennieP, Sorunda Kyrka, Sorunda (Nynäshamn/Stockholm)
    brudivinter,haparanda
    Ida-maria, källaren stralsund gamla stan sthlm
    Bobofina, Lindesberg
    Mi-is, Österlen, Tosterup Kyrka
    gill, Sollentuna, Stockholm
    Rockbröllop, Frösthult Kyrka Fjärdhundra, Enköping
    Ms O, Stockholm
    Ninno-79. Hammarlands kyrka, Åland
    Alexxx77. Hemma på ängen, Mariestad

• Thindris

Oj oj oj... inatt började det! De riktiga bröllopsnerverna!!!!!! Har känt mig ganska så lugn hittills, känt att jag har koll på läget och att det mesta kommer att ordna sig. Men inatt när jag skulle sova, då började tankarna fara och fjärilarna i magen att vakna. Hjälp, bara 33 dagar kvar... Så himla underbart ochr oligt, längtar något så vansinnigt... samtidigt är jag jättenervös för att vi inte ska hinna med allt. Vi åker ned till Linköping redan den 16/8 och då måste allt vara klart! Så vi har verkligen tight med tid...

Dessutom som ni andra har nämnt... Hippan!! Nu är det bara två helger kvar som kan vara aktuella, nästa och nästa efter det. Ja, om de itne tänkt hippa mig precis innan vi ska åka, men då ska vi ju packa hade jag tänkt... oj oj oj... Vad härligt det är ändå att få känna dessa bröllopsnerver

• Thindris

Malllan
    Välkommen

Det är så roligt att läsa er andras inlägg. Tycker det har blivit en lite spändare och mer pirrig stämning här inne Eller är det bara för att jag är det själv som jag tycker så? Nä, jag tror vi alla börjar bli lite mer nervösa

Gud vad härligt det här är ändå!! Längtar efter att få bli fru!!!

Har ni andra bokat bröllopsresa och när ska ni åka i så fall? Kanske ska fråga vart också när jag ändå är igång...
    Vi har börjat kika lite, men är nyfiken på vad ni andra har gjort. Vi funderar mycket på Malaysia eller Dominikanska Längtar efter bröllopsresan också!!!

Bara längtar efter allt det roliga nu, är lycklig och lite stressad... Livet är ganska härligt med andra ord

• Thindris

Hej alla EN MÅNAD KVAR IDAG Jag vet att ni nämnt det, kanske tjatar lite, men visst är det härligt??? Snart är det vår tur!!!
    Imorgon ska jag lämna in klänningen. Hoppas den blir bra! Ska sy in lite bara, annars är den redan perfekt
    Provade vigselringen igår. Gud vad den glittrade fint. Jättenöjd!!!
    Igår bokade vi bröllopsresa också. Verkade hopplöst att få tag i en resa över jul och nyår. Men vi hade sådan tur alltså, fick tag i ett fint hotell i Natal/Ponta Negra i Brasilien. Vi blir borta 2 veckor, åker den 21/12 och kommer hem 4/1 Lääängtar!!! Så efter bröllopet får vi fortsätta att längta och se framåt, då har vi vår underbara bröllopsresa kvar. Dessutom slipper vi undan allt julstök, vilket kan vara skönt för ett år Så i den mörkaste vintern tar vi våra dunjacker och flyger till värmen
    Vi har aldrig haft råd att åka någonstans tillsamma jag och min m2b, så det känns extra roligt. Det blir en bröllopsresa som kombinerar lugnet, solen, värmen, upptäckarbehovet och så blir det nog lite dansa och festa på det
    Vi hade tänkt oss en bröllopsresa i totalt lugn, typ ensamma på en ö i Malaysia... Men min m2b blir snabbt rastlös så det blir nog bra att kombinera slappandet med lite fart och fläkt, som tex jeepsafari på sanddynerna

Någon som varit i Brasilien? Här på jobbet säger de som varit att det är toppen. Dessutom ska mat osv vara väldigt billigt... Pirrar i hela kroppen av längtan till resan!! Men först ska vi ha en underbar bröllopsdag

• Thindris

Rockbröllop & Mi-is
    Tack! Ja, det känns helt fantastiskt!! Underbart att veta att vi ska till värmen mitt i den kallaste norrlandsvintern

madelyn
    Jag längtar också efter att klippa av håret och slinga det. Men eftersom jag ska ha långt hår och löshår så får det vara i sin hästsvans fram till bröllopet. Sen åker det av Är lite sugen på page med ganska rejält uppklippt bak. är det helt omodernt nu? Hade så för några år sedan, men det är kanske skittöntigt att ha så nu? Hur ska du ha håret på bröllopet?

• Thindris

Rockbröllop
    Vi käbblar också om smågrejer nu, igår blev vi också rejält sura på varandra. Jag tror det är nerver som ligger bakom! Igår var det ju precis en månad kvar

Gisses vad roligt det är att läsa era inlägg tjejer. Latkorv... Jag har en jag också Kanske är ett drag hos det manliga släktet? Att vara lite oföretagsam? För mig känns det som att allt kollapsar om jag inte har koll... min m2b´s fras är: "det ordnar sig".

Klart det ordnar sig, det är ju jag som ser till att det gör det

Men jag älskar honom som han är, fast jag får nog erkänna att jag i smyg hoppas att det i framtiden ska bli lite mer fart i honom

• Thindris

Idag var jag och provade klänningen hos sömmerskan. Jag blev så paff, den satt otroligt bra!!! Var första gången jag provade med bh och kycklingfileer under klänningen, och vilken skillnad det gjorde!!

Var så nervös innan. Men när jag fick på mig den kändes det bara underbart och helt rätt. Så axelbanden ska kortas av lite, och så ska de lägga in den 1 cm i ryggen... Sen sitter den som ett smäck

Ska sy in band så att släpet går att fästa upp också...

Allt kändes bara så rätt och underbart och nu längtar jag ännu mer

• Thindris

Eppika
    Håller med dig! Hur skulle det gå annars???

madelyn
    Har ingen bild jag kan lägga ut. Men den är champagnefärgad med pärlor runt bröstkorgen och längs ena sidan ner på kjolen. Det är dragkedja i ryggen med klädda knappar man knäpper över. Långt och brett släp. Det är som sagt pärlor över bysten, runt bröstkorgen, och så är det pärlor på axelbanden. Tyget är veckat över magen, gör att jag ser väldigt smal ut. Döljer magen perfekt Tyget över kjolen delar sig, så att det blir som en slits, och det är där pärlorna sitter, som i små diskreta mönster ner på kjolen. Ska ha en champagnefärgad slöja till också

KLänningen har som sagt varit lite stor över bysten, men satt jättebra idag och behövs endast läggas in någon cm På släpet är det flera små handtag för att man ska kunna bära det. Men släpet är fodrat, två tyglager, och faktiskt väldigt tungt. Så de ska sy dit band under så att man kan fästa upp släpet, så det ligger som i vågor ner De ska sy upp underkjolen lite också. Hade inte ens reflekterat över att den var lång, men när de höll upp den blev skillnaden slående. Genom att sy upp underkjolen får ju klänningen lite mer vidd också, så då släpar inte den i.

Oj vad jag babblar på...

• Thindris

madelyn
    Självklart Jag hoppas vi alla här i tråden komemr att dela med oss av bilder. Det ser jag verkigen fram emot!!!

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)