Inlägg från: Rockbröllop |Visa alla inlägg
  • Rockbröllop

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

Madelyn:

Har oxå klurat på det där med schema för dagen... dock bara börjat än så länge. Tror att ett sånt schema e super o ha. Hålltider o sånt....

• Rockbröllop

Okej Madelyn:

Lite inspiration....min kommer se ut ungefär såhär:

08.00 Väckning (vi sover alla tärnor och närmaste tjejer hos min mamma o pappa, ska inte få se M2 B förrän i kyrkan)

08.30 Frukost framdukad, förhoppningsvis av mamma! Lugn o skön morgonstund.

09.30 Dusch för alla galna tjejer.

11.00 En utav tärnorna följer med till frissan o fotograferar, pappa skjutsar, de andra tärnorna o resten av tjejerna är hemma o gör sig i ordning. Under tiden hämtar pappa blommorna i blommerian :)

13.00 Klar hos frissan, hem för att äta lunch allesammans, den fixar moster. Lite god skumpa till lunchen.

14.30 Binda blommor till alla. Vi hjälps åt, jag o moster.

15.00 Vid det här laget har barnen kommit till mamma, då blir det påklädning av dom med hjälp av deras mor-mor och mamma mu förstås.

15.15 Påklädning av bruden.... MOI :D:D:D

16.00 Kör pappa mig och tärnorna i en bil. Mamma tar moster och barnen i sin bil.

16.30 VIGSEL.....brrrrrrrrrr..... :D

Har jag glömt något??????

• Rockbröllop

Mi-Is:

Ååååååh va bra!! Visst kan det väl va skönt o ha en sån liten lista.... :)

• Rockbröllop

jA JUST JA.... Toastmadamen sover hos mig så hon tar med vigselprogrammen till kyrkan. Sen ska jag ha små påsar som delas ut utanför kyrkan till tjejorna med såpbubblor och näsdukar :)

• Rockbröllop

Ninno -79:

Den erfarenheten jag har av bröllop eftersom jag sminkat många under åren.... det är att många nog hade velat ha något slags schema, sen att det inte följs till hundra på tiden. Det är nog mest en kom-i-hågare under dagen. Så att inget glöms bort och att man samtidigt kan släppa allt man måste komma ihåg och bara njuta!!

Jag vill njuta 100% av dagen!!! Inte bli panikstressad för att man trodde man hade mycket tid på sig...har alldels för mycket erfarenhet av det eftersom jag oxå är tidsoptimist :D:D

Men, alla gör precis som man vill...lista eller inte lisat... hihi.

• Rockbröllop

Ninno -79: Hur har det gått med din M2B???

Sofie -81: Det är kanske för att din vigsel är tidigare på dagen... men se det som att ni får en låååån underbar kväll istället :)

Ida-Maria: Va skönt att du inte har så mycket inplanerat, lyllos dig, vet egentligen inte varför min dag blev så full :)

Mi-Is: Så känner jag oxå, känns som om jag helt plötsligt glömt allting.... snark! Känns om som om jag har 20 olika listor som det egentligen står samma saker på :(
    Jag måste sätta mig o skriva om listorna tror jag :(, vilka bekymmer:)

Annars så flyter det mesta på, känner mig ändå jättestressad, har börjat få lite svårt o sova o så! Vill att allt det praktiska bara ska va klart, men de verkar dröja.......... ska sy typ 40 meter löpare :D

• Rockbröllop

Jag är fortfarande ohippad oxå...men har mina aningar om imorn! Börjar bli en nervös väntan o alla e sååå förtegna, ska aldrig nån försäga sig?!?!?! :D

Jag har oxå beställt på calligraphen.... jag är supernöjd med allt. Vi beställde såna påsar som *BlivandeJ* hade beställt, dom va ganska små. Jag hade ju tänkt få plats med bubblor o näsdukar i dom, men jag testa igår o det gick ganska bra, hihi.... Sen har vi beställt servetter med tryck...dom va oxå fiiiina. Dom levererar jättesnabbt..... ifall nån nu får för sig o kika in där så är sidan www.romance.se

• Rockbröllop

Madelyn:

vadå? Är det nån som opponerar sig mot det??? Tröttsamt när folk inte fattar...det är er dag, bara er dag...faasicken!

• Rockbröllop

Hej Allihop!!!

Jag blev hippad i fredags.... mina underbara vänner körde en hård 2 dagars hippa.

Jag är sååå nöjd o lycklig så det finns inte!

Hörrni... jag börjar bli sjukt nervööööös! hihihiiiiii.....

• Rockbröllop

Ja...fick precis samtal så jag tänkte fortsätta nu!

I fredags efterm ringer min bästa väninnas karl o frågar om jag o M2B ska med på en mindre konsert. Jag kollar med M2B och han svarar att gärna. Kanon, jag ska göra i ordning min väninna så jag känner mig lite stressad, hon kommer hem till mig vid sex o vi ska vara borta kl 7.

Det ringer på dörren, min största son öppnar o säger att ingen är där, bara en flaska champagne! Helt plötsligt ramlar det in 4 tjejer till, jättefiiin o ordninggjorda allihop.

Jag får snabbt duscha, och göra mig i ordning. Lilla tiaran på huvudet då så sticker vi iväg till en krog här i stan. Fick en shot....

När vi kommer ut står en 8 meters vit limousine utanför. Skumpan på kylning o in går vi alla 6 tjejer. Hihi.. färden går mot sthlm.

Fridays sen med mat o dryck.

Därefter till Undichi. Där får jag entra scenen o köra i love rock n roll med Joan Jett. Hahahaaaaa.... så pinsamt! Så om nån va där i fredags o såg en svarthårig brud stå på scen var det jag :D:D:D

Sen åker vi hem. Vaknar på morgonen, jag bli i tutad att jag nu ska åka hem.

Vi tar bussen för snacket är att vi ska äta brunch på bagel deli café på söder. Jag märker ändå att vi kliver av vid Rålis, parken....

Efter en låång promenad ser jag till slut att en hel drös tjejer dukat upp värsta frukosten i parken. Alla snyggt svartklädda. Där får jag äta gott och börja dagen med typ 8 jäger. Mums...:(

Jag har fått paket av alla, där jag ska säga vem jag fått det av och varför! Sååå gulliga.

Därefter bär det av till en studio, där får jag spela in låten.....OCH GÖRA EN MUSIKVIDEO!!!!! Med tillhörande kläder!!!Hahahaaa.... hjälp va kul det va! Men pinsamt... tur man va ite blaskig!

Sen hemt till en kompis som bor på st eriksgatan, omklädning...jag får helt vita kläder medan de andra har svarta.

Kellys på söder med mat och dryck.... och sen kör dom låten i högtalarna, min låt som jag precis sjungit in.

Sedan kom limousinen igen...nu gick färden till undichi igen där ett bord med skumpa stod uppdukat...återigen hörs låten i högtalarna....haha.

3 på natten fick jag sedan åka hem med min låt ekandes i högtalarna.

OJ förlåt...lååångt!!!! :D:D:D

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)