• Lilja04

GI-metoden, någon som vill följas åt????

Imorgon ska jag börja med GI-metoden. Fas 1.
    Någon som hakar på???

F: ägg, bacon, paprika & laktosfri mjölk.

• Svar på tråden GI-metoden, någon som vill följas åt????
  • Bootanna

Jag är sugen att hänga på, men jag har tänkt att inte vara super strikt. Men ändå följa den till stor del.

F: ägg, fil

• olavah

jag ä absolut med dig. har degat till mig under våren men ä nu redo för nya tag minus 10 kilo ä mitt mål!

Bra om vi pepper varandra! Imorn blir de matdagbok =)

• Lilja04

Skoj! Då börjar jag skriva här imorgon om vad jag ska äta...
    Ni med hoppas jag! Då får man ju tips osv.

kram

• mullig

jag är också med! jag har nu halvhjärtat bantat ett tag nu och skulle vilja tappa runt 8 - 10 kg och framförallt bli FASTARE!! drömmålet är ju att komma i stl 27 (36) i jeans! (har runt 29 (38) nu). Jag får nog börja imorgon då jag redan har vräkt i mig 500g choklad till frukost... inte bra..

• mullig

glömde säga, vad är era startvikter? ska vi ha fredag som vögdag tilsammans så ser vi vem som har gått ner mest? så att vi sporrar varandra?

stor kram och mycke motivation till er alla!!

• olavah

vet att de ä trist å läsa andras matdagböcker, men ja måste skriva nån stans =)

F: Fil med kanel
    L: Blir räksallad
    M: hoppas på musslor =)

hade riktigt brott imorse å tog första bästa!

mullig, ja har inte ställt mig på vågen, och kommer inte göra det förens om två veckor...men vi har precis samma mål, jeans i stl 27 =) å väck med 8-10 kilo tack!

(ja ska överväga vågen, men tycker inte om den just nu)

over and out...

• olavah

okej, nu ä de ja igen! en misslyckad GI-fas-1-dag =( allt gick superfint, men klockan åtta var jag helt borta, utan kolhydrater å man blir som en trasdocka...

4 grova macker, knäckebröd med skinka och sallad, 1 äpple och smultron med blåbär slank ner.

vet inte hur detta ska gå, kan bero på att ja tränar mycket och utan kolhydrater blir jag bara vimsig. Jag är iaf ärlig mot mig själv och skriver upp allt!

Motion:
    90 min stavgång innan frukost
    45 min walk innan lunch
    efter kolhydratskalaset- jogga 20 min+15 min simning

hoppas det går bra för er andra!

• Roadster

de viktiga är väll inte vilken metod man använder utan att man är tillräckligt envis för att kunna avklara projektet

• Lilja04

blääää, varför startade jag en sån här tråd??
    Det går sk-t! Nu har jag beställt en Orbitrek så nu ska det bli fart på träningen.
    Jag äter också choklad... *suck*

jag tror att jag ska köra vanliga metoden, tallriksmodellen.
    Bra va, i "min" tråd...

Vill ni vara med på den?

• Lilja04

olavah seriöst? har du motionerat allt det?? Vad duktig du är!!!!!!

• Lilja04

eehh glömde... *vimsig*

Vikt: 73
    Målvikt: 55

Mycket kvar...

• Emmylou

Villr bara peppa litet. Gi har fungerat jättebra för mig! Har aldrig vägt mig(då jag tycker det inte säger något) utan mätt mig istället. Sen i januari har jag tappat 12 cm runt midjan och det utan att motionera utan bara på att lägga om kosten. Det fungerar, kämpa på bara och lycka till!

• olavah

Lilja ja vet precis va du menar, tallriksmodellen ä nog mer min melodi också! energin utan mina kolisar ä botten =( vi kan ju fortsätta peppa ändå!

nyttig mat va ordet!

motion idag
    90 min stavgång innan frullen
    å ska ner till tjärnet å simma nu =)men d blir en mycket kort historia

• olavah

måste tipsa om en supergod röra

2 dl yoghurt
    1 burk vita bönor
    1 pressad vitlöksklyfta
    sambal oelek

blanda å ät! med en goda sallad till ä de supergott!

• mullig

ja håller iaf fast mig vid gi fas 1.
    har idag hittills ätit

frukost

2stekta ägg, 10skivor gurka och ett glas magnesium

ska äta tonfisk till lunch tror jag

• beccan

Jag är med!
    Vart medlem i Expressens Gi-viktkoll i över två veckor. Tyvärr har dte inte alls gått bra och jag äter inte efter GI idag. Nu ska det bli ändrig på det! Jajamensan =)
    Väger 75kg och är 172cm lång, behöver gå ner 15 kg. Har storlek 31 i jeans =(

Bra planering är A och O för att lyckas, speciellt om man tänker ta med matlådor till jobbet.
    Någon annan som är med i GI-viktkoll?

• Lilja04

halloojj!
    hur har det för er?
    jag har fått hem en orbitrek idag, så nu är det mitt sista onyttiga!
    *suck*

• olavah

nu har de snart gått en vecka å ja har nog helt struntat i GI, speciellt igår och idag då de blivit både glass å kakor
    =(

motionen har de gått strålande me dock =) 90 min stavgång varje dag å gärna lite mer...

ok, så motionen går bra, maten ä de värre med. egentligen borde de inte vara så svårt, jag är väl inte motiverad nog? de bästa vore kanske å satsa helt å fullt på GI fas ett i två veckor, så man vet vad som ä ok å inte. nu ä de bra läge också, me tanke på jobb, semster å allt annat.

vad göra vad göra? hmm...

hur går de för alla er andra?

Svar på tråden GI-metoden, någon som vill följas åt????