Jag vill borgerligt, han vill i kyrkan...
Jag har aldrig trott på kristendomen som sådan - Jesus har säkerligen funnits men jag har sett honom som en människa med kanske lite mer mediala förmågor? Sådana människor existerar fortfarande. Kanske var han en manlig "häxa" när allt kommer omkring?
Mycket intressant, det här med ying och yang. Kvinnligt och manligt. I kvinnan skapas liv - ett mirakel. Men ser man minsta spår av detta otvivelaktiga mirakel i Bibeln? Fadern, Sonen, Den Helige Anden?
Först nu kan jag sätta ord på vad jag ända sedan jag var liten alltid förkastat - kristendomen saknar en gudinnebit. Kvinnan, var är hon?
Vatten på min kvarn genom iakttagelser av Dan Brown. Nu VET jag att jag aldrig vill sätta min fot i en kyrka annat än av ren välvillighet gentemot andra som önskar mig där. Men för mig har det blivit ett hyckleri. Jag kan slå vad om att Jesus, var han än är nu, sitter och skrattar åt hur historien blev efter så många återberättningar av verkligheten. Se bara på ett klassrum med elever som ska viska en sak sinsemellan fram till den som först startade. Denna enkla lek kan ju lätt tyda på att en berättelse som berättats många gånger sällan talar sanning.
Nu blev jag djup. Förlåt mig. Men jag håller stenhårt på borgeligt - det är för er skull som ni gör en ceremoni, inte för den mytomspunne Gud. Kan han ens motivera sin vilja att gifta sig i kyrkan??
Och för det andra, klart du ska bära brudklänning. Du anar inte hur mycket hedniska symboler som finns gömda i kristendomen. Svart och vitt, man och kvinna. Bär du vitt, var balens drottning, hejja hejja :D