Betalning av bröllopet???
Hej, det är svårt det där.
Mina svärföräldrar, eller rättare sagt svärfar, har också antytt att de (han) ska betala bröllopet bara för att det ska vara så, men egentligen så har han inte mer råd än vi. Som tur är är svärfar ganska skämtsam också så det är inte helt 100% allvarligt menat. Vi har börjat spara på ett separat "bröllopskonto", så vi får väl se hur mycket vi skrapar ihop. Men om vi betalar en del själva så vet vi i alla fall att vi har frihet i hur vi vill arrangera bröllopet. Man kan ju inte "slösa" med andras pengar, men med egna pengar känns det bra att unna sig det lilla extra. Jag tycker dock att han ska få stå för max hälften av budgeten. I värsta fall får sambon sälja aktier och jag ta ett litet lån.
Att göra en "deal" som beskrivits ovan kan annars vara en bra idé - att svärfar står för en avgränsad del av budgeten (den delen där det går att pressa ner priset utan att det behöver bli sämre? vilken del det nu är...) Det som är bra är i alla fall att han låter oss bestämma själva hur vi vill ha det.
Och som sagt, man får definitivt vara tacksam, för vi klarar det nog inte heller helt själva ekonomiskt.