• Nessan

blivande fru Wikdahl -är du kvar på BT?

Söker efter 'blivande fru Wikdahl'

Om du finns kvar här på BT skulle jag gärna vilja prata med dig och få lite tips angående bröllop i Söderhamn. Det vore väldigt snällt om du ville dela med dig! :)

• Svar på tråden blivande fru Wikdahl -är du kvar på BT?
  •  blivande fru Wikdahl

Hej hej

Jag är kvar!! Vad kan jag hjälpa dig med??

• Nessan

Åh, kul!

Vet att du gifter dig snart och det skulle vara intressant att veta var du ska fixa hår, vilken fotograf ni valt mm. och vad det kostar.

•  blivande fru Wikdahl

Hej Nessan

Jag ska fixa mitt hår+makeup själv. Dels för att jag själv är utbildad makeup/hårstylist, men mest för att jag tyckte att priserna och servicen hemma var kass. Jag skulle ha fått betala 2100:-för bara min enkla uppsättning som jag vill ha och då ingick ingen provuppsättning och inget löshår!Tärnorna skulle dem ha 800:-/timme för! Och det gick jag absolut inte med på. Så jag fixar mina tärnor och mig själv! Fotograf har vi "StilFoto". Hon är duktig och har mycket bra priser! Maten beställer vi från Söderhamns Catering ( 3-rätter) och tårta från Sjölins bageri. Vi har hyrt Odd Fellows hus att ha festen i. Jag rekommenderar dig att vara ute i god tid. Jag bokade nästan allt minst 12-6 mån innan. Och det var på håret med vissa grejer, typ lokal och fotograf.

/Jennie

• Nessan

Hej!

Vad skönt för dig att kunna stryka utgiften för hår & make. Jag har hört mig för lite och fått ett pris på 2500:- för hår&make, men ingen provuppsättning/sminkning, utan bara konsultation. Dock klarar jag inte att fixa det själv, så jag tror inte jag kommer att ha något val...
    Vad gäller foto finns väl i stort sett bara två att välja på här i stan... iaf som jag känner till. Du får berätta sedan hur det gick med fotandet. Kommer ni vara inne eller ute och fotograferas?

Tack för tipset att boka tidigt, det skall jag ta fasta på. Det är väl bäst att iaf preliminärboka så fort datum är satt. (Vet än bara att det blir nästa sommar)

Tack för att du svarar! :)

Hur känns det nu när det börjar närma sig ditt datum? Nervös? Är det mesta klart?

Kram

•  blivande fru Wikdahl

Hej igen.

Ja, jag fick oxå 2500:- för både hår o make, men jag fixar det nog lika bra själv. Särskilt eftersom jag ska ha en ganske enkel uppsättning. Jag gillar inte att det inte ingår en provuppsättning och provmakeup. Man vill ju vara säker på att det blir rätt den dagen. Att se nåt på tex en bild och sen på sig själv är absolut inte samma sak.
    Nervös? Ja, lite. Men mest för allt som är kvar att göra. Man är rätt slut nu och hur noga man än planerar är det mycket som måste göras i sista minuten. Just nu är det största problemet tärnornas klänningar som vi inte hittar nåt bra tyg till.. så dem har inte börjat sys än. Men jag hoppas att det ordnar sig.
    Hur gammal är du? Vi kanske känner till varandra?! Jag är 29 år. Jag flyttade jú från Söderhamn 1996 så det var ju ett tag sen.
    Vi hörs vidare.
    Hälsn. Jennie

• Nessan

Jag tror vi konstaterade tidigare då vi pratade att vi nog inte kände till varandra. Jag är född -82, så jag är lite yngre.
    Här finns vår tidigare diskussion:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m1493919.html

Den tråden handlar om era trycksaker -riktigt snygga och proffsiga tycker jag! Var det svårt att göra dem tycker du?
    Jag vill gärna testa embossing, men är rädd att det blir krångligt och dyrt.

Tycker också att det är synd (speciellt med det priset) att provuppsättning inte ingår, men vad kan man göra? Ja, man kan ju göra som du och fixa det själv, men i mitt fall skulle det nog bli katastrof! ;)

•  blivande fru Wikdahl

hej igen
    Ja just det jag .. Jag hade helt glömt att vi pratat tidigare. Det gick förhållandevis lätt att göra inbjudningarna. Min sambo är perfektionist och mycket noggrann av sig så det kan ju i och för sig bero på det oxå ;) Nu har vi gjort festprogrammen likadana, fast större. Lycka till med allt.

Hör av dig om det är nåt mer du undarar.
    / Jennie

• Nessan

Då passar jag på att fråga en sak till då... :)

Ska ni bo på hotell på bröllopsnatten? Har du kollat lite vad ett fint rum i Shamn med omnejd kostar och vad som ingår då? (Hjälp vad jag suger ut info från dig! :o Hoppas det är ok)

•  blivande fru Wikdahl

Hej igen

Vi har hyrt sviten på Statt. Det är inte den mest magnifika man kan tänka sig men för att vara i en sån liten stad känns det ok. Hade önskat badkar dock ;) Men vi fick den billigt!! Vi bor där två nätter och fick ner priset till 1404:-/natt ordinarie pris ligger på 1854:-/natt. Det som ingår är en fruktkorg med mousserande vin plus frukost förstås.
    Vi kollade aldrig några andra alternativ så nåt mer tips kan jag inte ge dig..

Nu är det verkigen nära...hihi Nerverna börjar sätta in.
    Hälsn / jennie

Svar på tråden blivande fru Wikdahl -är du kvar på BT?