januari brudar ??
Inte just januari men februari, hur långt har ni kommit i ert planerande? Känns som att det är låååångt kvar, undrar just när man ska börja känna att man måste göra nåt....?
Inte just januari men februari, hur långt har ni kommit i ert planerande? Känns som att det är låååångt kvar, undrar just när man ska börja känna att man måste göra nåt....?
Vi har fixat lite bara, kyrka & lokal bokat. Har också pratat med värdpar, tärna och toastmaster. Bara liten aning om vad vi vill ha för mat, ingen aning om klädsel hår mm. Funderat om transport men inget klart. Skulle vilja åka häst och släde men vet inte om det är genomförbart överhuvudtaget..... Hm låter som att vi har en del kvar att göra. "pappers jobbet är ju en hel del göra, vet inte om vi ska göra själva eller trycka. När kommer ni att skicka inbjudningarna?
Budgeten är ju aldrig kul att fundera över.... går alldeles för mycket pengar, en tänkt budget är 70-75000. Har alltid sagt att det är för mycket pengar. Men det är bara att börja med gästlistan och då ser man snart att vi kommer att bli 75 pers. Skulle vilja bjuda några fler. Detta innebär ju att det kostar mycket pengar. Lokalen vi hyrt tar inte in mer än 75, så det är vår begränsning på gästlistan.
Köpa eller hyra klänning?
Jag har problem, det finns en klänning i släkten, den kommer jag inte att använda, kännde mig utklädd. Måste ta mig i kragen och komma iväg och kolla på några så jag får idéer om vad jag kan tänkas vilja ha.
Hej Sundsvalls Brudar!
Om någon har en stund över som kan passa så hänger jag också gärna med på en fika, jag har semester än, så ni som jobbar kan väl styra lite. Är inne på mina sista dagar nu. Sen blir det jobb igen. Så blir det till veckan kan jag nästan hela veckan.
Brud -07
Passar mig utmärkt om det blir efter 12.
Vad säger du?
Tråkigt om du inte kan vara med jenmar. Men vi får väl träffas mer!
Brud -07 13.30 utanför Åhlens blir bra.
Ses i morgon.
Hoppas solen vill skina precis som idag!!
Brud-07 & Jenmar varför inte 9/8, jag slutar vid den tiden också. Roligt att ses och kunna byta lite idéer med varandra
Hej Brudar!
Jag kan inte dagtid då, isåfall vid 16-17 tiden.
Jag har nog svårt till kl 16 får nog bli närmare 17, det är mycket nu på jobbet...beror på hur dagen ser ut....
Ja idag är klockan nästan 18 innan jag kommer från jobbet.... mycket nu, jag känner att jag inget kan lova varken till veckan eller till imorgon, men Brud-07 slå mig en pling på mobilen när du vet, och jag vet hur dagen ser ut. Om det blir kring lunch, så kanke jag har en stund över.
Grattis till dina skor!!
Skulle kolla på ringar idag men det passade inte så vi skjuter nog det till någon annan dag. Har också köpt skor, vita boots, vet ännu inte om jag vill ha dem beror på klänningen.... så själva kläd/smyckefrågan är mycket kvar på. Lokal, kyrka, värdpar, toastmaster, bestman & tärna är klart. Har lite smått börjat fundera på inbjudan. Känns som att det är långt kvar än....
Vi har lite svårt att besluta när vi ska skicka inbjudan och ha osa. Vill inte blanda in julkortshysterin i det hela. Vi har vigsel 24 februari, får se när vi skickar inbjudan, funderat på att göra nån variant på julhälsning. Vet ej än. Har du några tips på inbjudan, gjorde ni dem själva eller tryckeri?
Brud-07 Ingen fara jag hade fullt upp ändå. Kommer tyvärr att bli ännu värre denna vecka.
Idag kommer en av mina kamrater som vi berättat för så då blir det lite spåning kring allt med bröllopet. Skönt att ha någon att bolla med smatidigt som det ska bli helkul att skicka inbjudningarna som en överraskning.
Nä nu måsta jag fixa middagen innan hon kommer
Tråkigt att behöva byta kyrka. Hoppas att det ordnar sig till det bästa!
Alternativet är ju att byta helg, men det är ju inte alltid så enkelt när man börjat boka upp "hjälpredor". Det är ju god tid kvar så det löser sig säkert.
Tjejer, tyvärr kan jag inte komma imorgon, måste jobba på annan ort.
Givetvis ska vi få till nåt. Lite körigt just nu innan jag kommit in i gängorna. Jag jobbar dagtid, så för mig är det efter 17 som gäller.
Brud-07
Här kommer länken jag menade.
www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m1716796.html
Hoppas du hittar något brudpar som blir rätt för er!!
Glömde...Tror faktiskt att Kerstin i Söråker tillverkar i marsipan om det kan vara av intresse. Lycka till!