januari brudar ??
hej hej...
fler januari brudar här??
från sundsvall med omnejd??
kanske vi följs åt i planering osv...
hej hej...
fler januari brudar här??
från sundsvall med omnejd??
kanske vi följs åt i planering osv...
Inte just januari men februari, hur långt har ni kommit i ert planerande? Känns som att det är låååångt kvar, undrar just när man ska börja känna att man måste göra nåt....?
vi är klara med inbjudningarna... men ej skickade.
köpt en bordsdekoration, å ljusstakar, servetter. planerat kyrka å lokal...
sen inte så mycket mer, fasen har ju allt kvar!
men det känns inte som så mycket ändå...?!? konstigt alla säger ju att det är såå mycket.
jo vi har bokat sång i kyrkan och pratat med toastmastern oxå (han fixar festhäftena! )
Vi har fixat lite bara, kyrka & lokal bokat. Har också pratat med värdpar, tärna och toastmaster. Bara liten aning om vad vi vill ha för mat, ingen aning om klädsel hår mm. Funderat om transport men inget klart. Skulle vilja åka häst och släde men vet inte om det är genomförbart överhuvudtaget..... Hm låter som att vi har en del kvar att göra. "pappers jobbet är ju en hel del göra, vet inte om vi ska göra själva eller trycka. När kommer ni att skicka inbjudningarna?
typ i augusti september... om vi skickar för snart så glöms de väl av i nån posthög hos folk så de glömmer svara... tycker det är såå nonchit när folk skiter i att svara! så vi har satt sista svarsdatum 1 dec. så kan folk vela lite extra de där sista klantarna som ringer sent (positiv människa nu ) å sen är det ju så många helger där så vi tyckte att det blev bra så. hoppas det i af.
vi har gjort en enkel inbjudan utan massa krusiduller å extra snören runt osv...
ett a4 papper har jag skrivit ut på å sen vikit. enkelt! men mycket snyggt! har ju valt ett snyggt papper hittade en fin bild här på en sida som jag använde (2 ringar) så det är väldigt enkelt. å billigare än att gå till ett tryckeri!
har ni lagt någon budget??
eller är du som mig å tänker äh det fixar sig
hur många gäster??
vi har inte riktigt kollat upp det än men jag tror det landar mellan 80-100 typ.
Budgeten är ju aldrig kul att fundera över.... går alldeles för mycket pengar, en tänkt budget är 70-75000. Har alltid sagt att det är för mycket pengar. Men det är bara att börja med gästlistan och då ser man snart att vi kommer att bli 75 pers. Skulle vilja bjuda några fler. Detta innebär ju att det kostar mycket pengar. Lokalen vi hyrt tar inte in mer än 75, så det är vår begränsning på gästlistan.
Köpa eller hyra klänning?
Jag har problem, det finns en klänning i släkten, den kommer jag inte att använda, kännde mig utklädd. Måste ta mig i kragen och komma iväg och kolla på några så jag får idéer om vad jag kan tänkas vilja ha.
nu har inbjudningspapperet kommit
Hejsan tjejer!
VI ska gifta oss i januari, har bokat kyrka, men vill kolla med prästen innan jag bokar lokalen, är ingen större brådska eftersom att det inte är så attraktiv lokal. Gjort utdrag på hur inbjudningarna ska vara... köpt dekoration till borden, bestämde mig igår för att jag ska köpa klännigen jag vill ha...hmm sedan har väl inte gjort så mkt mer. Har rätt mkt kvar att göra... Vi kommer nog att skicka ut inbjudningarna i slutet av sep och o.s.a 1dec....Budget har vi lagt 25000 men man ve juh aldrig. blir ju inte så många gäster heller har ingen stor släkt och vill bara bjuda de närmaste vännerna så vi landar på ca 40gäster...
Hur går det för er andra...?
då har vi väl kommit ungefär lika i planeringen då brud-07
får jag fråga om datum??
vi gifter oss den 27:e
Vi hade oxå tänkt gifta oss den 27:e...
Skulle vara kul om vi kunde ta någon fika på stan och prata planering...el. va tycker du?
japp!
det tycker jag... är mammaledig så gärna någon dag