• jenmar

januari brudar ??

hej hej...

fler januari brudar här??
    från sundsvall med omnejd??
    kanske vi följs åt i planering osv...

• Svar på tråden januari brudar ??
  • Glader34

Skulle kolla på ringar idag men det passade inte så vi skjuter nog det till någon annan dag. Har också köpt skor, vita boots, vet ännu inte om jag vill ha dem beror på klänningen.... så själva kläd/smyckefrågan är mycket kvar på. Lokal, kyrka, värdpar, toastmaster, bestman & tärna är klart. Har lite smått börjat fundera på inbjudan. Känns som att det är långt kvar än....

• jenmar

här är inbjudan å inbjudningslistan klar!
    den går ut i början på september med ett osa datum på den 1:a dec.
    sent osa sa en vän men jag tycker att det lät tidigt... men med tanke på helger å så? borde vi tidigarelägga det ändå kanske??

• Glader34

Vi har lite svårt att besluta när vi ska skicka inbjudan och ha osa. Vill inte blanda in julkortshysterin i det hela. Vi har vigsel 24 februari, får se när vi skickar inbjudan, funderat på att göra nån variant på julhälsning. Vet ej än. Har du några tips på inbjudan, gjorde ni dem själva eller tryckeri?

• Brud-07

Hejsan tjejer! Hur går det för er? Vi har spånat i hur inbjudan ska se ut men inte klar, ska göra dem själv eftersom jag är så pysslig . Tänkte oxå att man skulle skicka ut den i sep/okt och ha o.s.a 1dec...de tror jag blir bra eftersom vi har då ca 1,5mån att förbereda oss...Ring...tror jag vet vad jag vill ha (tror jag), så vi ska väl ta och fara o titt nått framöver. Hänt lite mkt nu på sistone så man har liksom inte kunna tänka på några planer.

Glader34: Sorry att jag inte ringde, men det kom nått imellan den dan som jag inte planerat...hoppas de är OK...

• Glader34

Brud-07 Ingen fara jag hade fullt upp ändå. Kommer tyvärr att bli ännu värre denna vecka.

Idag kommer en av mina kamrater som vi berättat för så då blir det lite spåning kring allt med bröllopet. Skönt att ha någon att bolla med smatidigt som det ska bli helkul att skicka inbjudningarna som en överraskning.

Nä nu måsta jag fixa middagen innan hon kommer

• jenmar

har gjort inbjudningarna själv *stolt* jag är som du brud-07 lite pysslig, finns då ingen anledning att lämna till tryckeri, åsså finns ju bra skrivare nu

• jenmar

här är våran inbjudan

Vi tänker säga Ja!

(en bild på två ringar)

Vi vill gärna att Ni kommer å är med oss!

Utanför "XXX" (kyrkan) 27 Januari kl 15,30 ses vi för en värmande skål innan vigseln som är kl 16,00
    Efter vigseln inbjudes Ni till middag i "XXX".
    Till festen efter finns en självkostnads bar.

Alla frågor eller funderingar besvaras av vår Toastmaster
    "namn" på tel. 000-000000

Klädseln är något ni känner er fest fina i.

Svar om Ni kommer eller ej meddelas till Oss senast första December!
    jag: tel.
    m2b: tel.
    Vänligen meddela eventuella allergier.

(bild på två ringar)

Vi tänkte ge er ett litet tips, på hur ni problem med bröllopsgåva löser vips
    Vi har tänkt och funderat, och vårt innehav av husgeråd studerat
    Vi har redan brödrost, silverfat och vasar, och allt annat man kan tänkas behöva i klasar
    Man kan snabbt konstatera, att vi inte behöver mera
    Vår högsta önskan är att på bröllopssemester resa, men efter bröllopsfinansiering är våra bankkonton ganska glesa
    Vi skulle därför hellre mottaga, ett litet bidrag till denna saga
    Vill du hjälpa oss att vårt bröllop extra förgylla, bidra då med en slant så att vi vår önskan kan uppfylla.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    å till kompisarna ska vi skriva in någonstans att de gärna får fixa barnvakt den här kvällen.

vad tycker ni?

• Brud-07

ringde och skulle kolla kyrkan igår.. vi hade ju tänkt oss den 27/1, men eftersom kyrkan vi ska gifta oss i ligger inom ett område med 3 kyrkor är denna inte uppvärmd den helgen. Så det blir till att byta datum eller så får vi ta en annan kyrka. känns inge roligt när man har börja plnera och ändå hade de bara preleminärt på almenackan....

Vet inte hur vi ska göra

• jenmar

vår kyrka som vi ville ha var inte heller uppvärmd vinter tid, så vi fick oxå tänka om... ville vara i vivstavarvskapellet (eller hur det nu stavas...) även kallat spruthuset
    där hade man ju haft 2 lokaler nära å bra på gångavstånd
    men jag tycker nog att det vi har nu är bättre

• Glader34

Tråkigt att behöva byta kyrka. Hoppas att det ordnar sig till det bästa!
    Alternativet är ju att byta helg, men det är ju inte alltid så enkelt när man börjat boka upp "hjälpredor". Det är ju god tid kvar så det löser sig säkert.

Tjejer, tyvärr kan jag inte komma imorgon, måste jobba på annan ort.

• jenmar

men när ska vi kunna ses å diskutera å planera tro?? vore trevligt med en fika juh

jag börjar jobba igen 4:e september å jag har INTE fått schemat än! lite tråkigt

men visst bör vi väl få ihop nåt va??

• Glader34

Givetvis ska vi få till nåt. Lite körigt just nu innan jag kommit in i gängorna. Jag jobbar dagtid, så för mig är det efter 17 som gäller.

• Brud-07

Hejsan tjejer! Ja vi sköt fram vigseln en helg så nu blir det 20070203 istället...känns OK!

Visst ska vi väl hinna träffas...eftersom jag jobbar inom typ handels så är det väldigt varierande tider för mig. Men vecka 34 slutar jag:
    mån 17:00, tis 16:00, ons 17:00, tors 16:00, fre 18:00...då har ni får hela min vecka....hoppas vi hittar nått som passar....kramar på er

• jenmar

är det v. 34 till veckan?? dagvill!!

då kan jag måndag å torsdag!

men jobbar ni i stan?? kanske en lunch?? eller en timme kan ju va lite kort men det är ju trevligt med en lunch vän

• Glader34

Glömde...Tror faktiskt att Kerstin i Söråker tillverkar i marsipan om det kan vara av intresse. Lycka till!

Svar på tråden januari brudar ??