Inlägg från: pruppa |Visa alla inlägg
  • pruppa

14 juli 2007

hänger med här..
    vi är ett par som vart tillsammans 10 år nästa år o det va mitt motiv till ett bröllop, så vi förlova oss nu i juni o gifter oss så klart 070714!

nu har vi fått den glada äran att förhoppningsvis få ha ett dop samtidigt då det visat sig att vi väntar tillökning (hoppas bara allt går bra nu)
    så mina klänning planer gick i stöpet. hade tänkt sy upp en men nu får jag leta på rean efter midsommar istället.
    lägger pengarna på en specialbeställd ring istället

• pruppa

tack alla för gratulationer o välkomnande
    jo det blir ett omtumlande år nästa år, bebben är nr 2, storebror kommer va 2 år o 4 månader när den lill* tittar ut!
    har inte bestämmt kyrka ännu, vi ruvar på tre olika, men lokalen är bestämd så troligen blir det kyrkan som ligger närmast.... svårt det där!!!

Duchess - ringen ska man ju ha på o visa upp för resten av livet, klänningen ska ju självfallet va vacker den med men den ska ju bara användas en dag vi gör nog rätt!

• pruppa

va mysigt med loge, har letat efter en men hittar ingen i närheten!
    vi ska ha festen i en gammalbygdegård, huset är byggt runt förra sekelskiftet så det är rätt charmigt iallafall.
    o så har vi bestämt oss för att gifta oss i en kyrko ruin.. kommer bli jätte fint bara det inte regnar!!!

• pruppa

vi har precis bestämt bröllopsvalsen, det blir båtlåt med broberg, vi har ju precis köpt segelbåt o nästa sommar blir första sesongen ute på böljan blå!!!

örebroare -jag bor norr om stockholm men du kanske har nåt tips på nån bra lokal ändå
    nä det blir i byggdegården,
    men skulle nån vilja bygga en loge här för att hyra ut så blir ja ju glad

• pruppa

nää... det hela kommer va ganska enkelt, många gäster men enkel tillställning, buffe o stereo... man bor ju på landet o är lolla men jag ska va snyggast i landet den dagen... eller vi kan ju slåss om saken

• pruppa

kan ju bara berätta att vår lokal kostar 250:- dygn, vi hyr i 3 dygn (förberedelse, fest o städ)
    o buffen går på 85:- per person,
    verkar som vi kommer undan snuskigt billigt.
    tror jag kommer baka tårtan själv i förväg o frysa in, o så får tonåringarna som ska servera dekorera tårtan med grädde o grejs medans vi andra avnjuter buffen. för 100 pers räknar vi med att komma under 35 000:-

• pruppa

vår budget ser ut så här:

våra kläder o förberedelser:
    12'000:-

festen
    10'000:-

fotograf
    5'000:-

övrigt
    5'000:-

totalt 32'000:-

o då har vi verkligen tagit i på de flesta kostnader!

smekmånad blir utan för men det blir att segla i stockholms skärgård med vår nya segelbåt!

nån annan som vill dela med sig av sin budget?

• pruppa

örebroare
    som listan ser ut nu så blir det ca 90 gäster, var av 20 barn,
    vi kommer betala 6000:- för mat
    3000:- för dryck
    o 1000:- för lokal.

men vi är ute efter ett bröllop som inte ska kosta så vi har värkligen letat upp det som är billigast.
    maten är i så stora portioner så vi behöver inte beställa till så många som vi kommer va, o tårtan gör vi själva så den kostnaden blir minimal.
    o det kommer inte serveras mer än vin o öl, ingen starksprit överhuvudtaget.

• pruppa

maten kostar 85:- perperson men då svägerskan hade denna buffe på sitt bröllop nyligen så vet vi att portionerna är så stora så vi behöver bara beställa ca till max 2/3 av gästerna.
    men det billigaste vi hitta annars va också 300:- per person, då va det tre rätters från en lokal krog.

• pruppa

gabbies - det är ju jätte bra pris!!!

• pruppa

örebroare - va jobbigt att det inte gick att få till som ni ville.
    loge skulle nog va mysigt men ni måste ju känna efter villket som är viktigast mat el lokal, om ni nu inte har turen o kunna kombinera båda. tur att vi har lite tid på oss än så länge.

• pruppa

vi ska gifta oss mellan stockholm o norrtälje, där vi bor. tittade på att eventuelt ha vigseln ute i skärgården men det blir ju sjukt dyrt, kyrkorna vill ha flera tusen för att man inte tillhör församlingen o alla lokaler o krogar tar mullti summor för att ordna festen.
    så nu blir det i vår kyrkoruin, inte dumt det heller!

• pruppa

har inte skrivit på ett tag men jag förflyttar mig nu för kyrkoruinen va uppdagen den tid vi ville ha o datumet är inte så viktigt så vi tog ett annat datum.
    lycka till med allt nu!!!

• pruppa

valde o valde *ha ha*
    det fjärde datumet vi försökte med va ledigt vid rätt tid, vill ha vigseln vid 15,00! så det blev 070630...

kommer titta in då o då o se hur det fortlöper för er!
    har föresten valt klänning tror jag,
    parisette - begonia!!!
    *vink vink*

Svar på tråden 14 juli 2007