• Örebroare

14 juli 2007

Idag är det exakt ett år kvar tills jag gifter mej!!! Det känns så himla häftigt!

Det kanske finns fler här som gifter sej det datumet? Eller iaf i juli nästa år?

Isf kan vi väl utbyta erfarenheter om allt, hur långt har ni kommit i planeringen, hur mycket får klänningen kosta, vilken fotograf har ni valt,hur många ska ni bjuda o.s.v.

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • Snö brud

Vi gifter oss den 28/7 2007
    Hoppas att tiden går fort, känns så långt borta just nu

• Örebroare

Ja visst gör det, men halva grejen är ju att ha något att se fram emot!?

Jag ska försöka njuta hela året, jag blir så lycklig när jag tänker på att jag ska gifta mej!

• Snö brud

Ja det ska bli kul att gifta sig
    Hur långt har du kommit i planeringen?

• Duchess

Om allt går i lås så gifter vi oss den 14/7 nästa år! Det är dock några saker som måste kollas först, men datumet lär kunna spikas om några veckor :)

• Örebroare

Duchess, vad roligt! Jag håller tummarna för dej! Och jag kan lova att allt känns så himla skönt när man väl bestämt datum, det är då det blir på riktigt!

• Örebroare

Nyfiken brud, jag har inte kommit så långt, vi har bokat kyrkan och prästen och håller för fullt på att kolla olika festlokaler, det är så himla svårt!

Jag har varit på några bröllop innan och det är tydligt att lokalen gör mycket när det gäller hur lyckad festen blir. Jag vill att den ska vara rymlig, men inte alltför stor (så det ekar och känns opersonligt), jag vill att det ska finnas en ordentlig scen och bra ljudanläggning och så vill jag att det ska vara lyxigt (men inte för gammalt) och så ska det vara fräscht! Hrm, får nog leta ett tag till...

Hur går det för dej?

• Duchess

Vi har bokat lokal och kyrka (preliminärt, än så länge) trots att det inte skulle gå boka kykan förrän tre månader innan vigseln. Jag höll på att storkna när damen på pastorsexpeditionen sa det. Jag fick lirka med henne en hel del innan hon gick med på att göra en "liten bokning" 14 juli nästa sommar... :)

• Snö brud

Vi har bokat lokal och fotograf.
    Kyrkan får man börja boka i september

Ja att hitta en bra lokal är svårt *suck* dom flesta vi har frågat om inför 2007 har varit fullbokade hela sommaren...
    Trodde jag var ute i god tid hihi.

Till slut hittade jag ett ställe att ha festen på, blev något dyrare än tänkt men det ingick otroligt mkt i dom pengarna så det får gå.

• Örebroare

Vad konstigt, jag fick boka min kyrka över ett år innan, vart ska du gifta dej nånstans?

• Duchess

Vi ska gifta oss i en liten kyrka några mil utanför Linköping, där min blivande växte upp. En speciell detalj är att min blivande svärfar var präst i den kyrkan när min m2b var barn - det är en av anledningarna till att vi valt den. Men eftersom vi inte offentliggjort några planer för släkten ännu så vet vi inte om m2b's far kan viga oss just den helgen, därav osäkerheten kring datumet. Men vi ska berätta för dem om tre veckor. Jag tror att det ska gå bra, på alla sätt och vis! :)

Svar på tråden 14 juli 2007